Probeer het later opnieuw er is bij ons iets verkeerd gegaan!

Wanneer u geen apps meer kunt installeren via de Microsoft Store, verschijnt in de meeste gevallen de volgende foutmelding. Probeer het later opnieuw. Er is bij ons iets verkeerd gegaan of misgegaan. Kiest u in plaats van installeren, via de drie puntjes de optie: “Op mijn apparaten installeren”. Dan krijgt u wellicht de melding: dat er geen geschikte apparaten gevonden zijn om op te installeren.

Om dit probleem op te lossen heeft het resetten van instellingen of de Microsoft Store geen effect. Ook het uitvoeren van de probleemoplosser Windows-Store-apps biedt vaak geen soelaas. Dit komt omdat het probleem te maken heeft met de Microsoft Store-installatieservice die niet meer functioneert of actief is in Windows 10. Hieronder een voorbeeld van deze foutmelding bij het installeren van Apps via de Store.

Probeer het later opnieuw er is bij ons iets verkeerd gegaan

Microsoft Store-installatieservice controleren

Indien de Microsoft Store-installatieservice niet is gestart of is uitgeschakeld dan kunt u dat als volgt in Windows 10 nagaan.

  • Open het startmenu en typ het commando services.msc en druk op enter.
  • Scroll in de lijst naar de Microsoft Store-installatieservice en dubbelklik op dit item.
  • Stel het opstarttype van deze service op Handmatig in en klik op Toepassen en Ok.
  • Sluit het venster services en herstart de computer.

Na de herstart zal de Microsoft deze service automatisch starten, mocht dat niet het geval zijn doorloop dan de volgende stappen om de InstallService via Taakbeheer handmatig te starten.

Microsoft Store-installatieservice inschakelen

InstallService via het Taakbeheer starten

Indien de Microsoft Store de InstallService niet automatisch start kunt u dat via Services.msc doen, maar via Taakbeheer in Windows gaat dat een stuk sneller.

  • Druk op de toetscombinatie Ctrl + Shift + Esc, om Taakbeheer in Windows te openen.
  • Taakbeheer kunt u ook openen door met de rechtermuisknop op het startmenu te klikken.
  • Open in Taakbeheer het tabblad Services en scroll naar de InstallService.
  • Klik nu met de rechtermuisknop op de service en klik op Starten.

Indien de service al is gestart maar de Microsoft Store nog steeds niet goed functioneert herstart dan eens de service door op Opnieuw starten te klikken. Is uw probleem niet opgelost dan kunt u altijd uw vraag op ons forum stellen voor verdere hulp.

InstallService starten via Taakbeheer

Over PC Web Plus

PC Web Plus biedt sinds 2008 gratis hulp bij computerproblemen en allerhande vragen omtrent computerbeveiliging. Het team van PC Web Plus helpt u op het forum op een professionele wijze verder om problemen zo snel mogelijk te verhelpen.

Bekijk alle berichten van PC Web Plus →