Plaats reactie
1
Ik hed dus een soort van malware spyware of virus van police scherm op nuciaforum hebben ze me dan geholpen maar omdat ik bestanden nog moest redden heb ik linux gedownload en mijn bestanden gered. Daarna alle harde schijven uit getrokken internet aansluiting uit getrokken en windows xp opnieuw geinstalleerd met inbegrip van de harde schijf die ik eerst geformateerd heb maar in de week kreeg ik een zwart scherm waar dit op stond.

SYSLINUX 3.86 2010-04-01 CBIO Copyright (C) 1994-2010 H. Peter Anvin et al No DEFAULT or UI configuration directive found! boot: _

Dan de aan en uit knop ingedrukt gehouden momenteel gaat de pc terug maar ben bang dat ik dit bericht weer ga krijgen.

Wat kan of moet ik nog doen ?
2
Die regel geeft aan dat er een bootloader van Linux aanwezig is of gedetecteerd wordt op het systeem.
Heb je Linux alleen vanaf de CD gestart of ook geinstalleerd op het systeem?
M.v.g,
~*~Maaike~*~
3
Niet dat ik weet want ik heb windows xp zelfs 2toen hij het de laatste keer aangaf nog eens volledig geherinstalleerd en zelfs bij de installatie de schijf gedefragmenteert.
4
Tijdens de Windows installatie kan je geen Linux partities verwijderen deze zullen ook nooit worden weergegeven.
Met behulp van G Parted kan je deze partities wel benaderen, verwijderen en opnieuw indelen.
http://gparted.sourceforge.net/" onclick="window.open(this.href);return false;

Dit lijkt mij ook de meest handige en voor de hand liggende oplossing, alle partities dus hiermee verwijderen en daarna nogmaals Windows XP installeren zodat je zeker weet dat er geen bootloader van Linux meer aanwezig is.
M.v.g,
~*~Maaike~*~
5
Koppel eens alle externe schijven los en start het systeem op, krijg je die melding niet en alleen als de USB-schijven zijn aangesloten dan is hier een boot-loader op aanwezig.
Beter een muisarm dan een apestaartje. :)
Afbeelding
6
Ik heb de pc al diverse keren opnieuw op gestart en momenteel geeft deze gene enkele foutmelding weer nogthans de externe harde schijven staan zelfs aan ik snap niet hoe dat scherm er dan toch op gekomen is. Na de aan en uit knop ingedrukt te houden ging alles terug normaal.
7
Was toevallig de boot-cd van Linux niet nog in het systeem aanwezig toen je deze melding kreeg?
Beter een muisarm dan een apestaartje. :)
Afbeelding
9
Hij doet het terug ik zie deze text


SYSLINUX 3.86 2010-04-01 EBIOS Copyright (C) 1994-2010 H. Peter Anvin et al
No DEFAULT or UI configuration directive found!
Boot: _

Ik zit nu op mijn laptop wat doe ik pc afsluiten met de aan en uit knop.

Er is geen enkele externe harde schijf aangesloten enkel de usb stick zat in de pc toen ik hem iop starte maar op de usb stick is dat linux programma er al vanaf

tja de aan en uit knop ingedrukt en nu start de pc terug normaal ik weet het niet meer wat te doen. Ik vraag me af hoe het komt dat regelmatig dat zwart scherm verschijnt

Linux alleen vanaf de CD gestart dus niet geinstalleerd.

Ik heb G Parted gedownload dat is een image bestand moet ik dat op cd branden als image vooralleer ermee te werken en wat moet ik er juist mee verwijderen ?
Laatst gewijzigd door Maxstar op 26 sep 2012 11:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Berichten samengevoegd
10
deejay117 schreef:Er is geen enkele externe harde schijf aangesloten enkel de usb stick zat in de pc toen ik hem iop starte maar op de usb stick is dat linux programma er al vanaf
Op deze USB stick heeft dus een Linux distributie gestaan?
Maar als ik het goed begrijp heb je dit probleem dus alleen als die ene USB stick is aangesloten, wat je kunt doen is deze eens compleet formatteren zodat je zeker weet dat alles is verwijderd.
M.v.g,
~*~Maaike~*~
11
Dat weet ik dus niet want ik heb die linux op cdrom gebrand en via de cdrom mijn gegevens gered. Ik zal anders afwachten als de pc nog eens op start zonder in dat zwarte scherm of kan ik via het een of het andere programma eens kijken wat er precies fout gaat ?
Natuurlijk kan ik wel de usb voor de zekerheid eens formateren maar ik denk niet dat het dat is.
12
Om het probleem te kunnen oplossen moeten we eerst de exacte oorzaak zien te achterhalen.
Start de computer eens een aantal maal met de USB-stick aangesloten op en kijk of je de bootloader van Linux dan te zien krijgt.
M.v.g,
~*~Maaike~*~
13
Vandaag had hij het weer en er zat een usb stick in maar op die usb stick zie ik toch niets van linux ik heb op ctrl alt delete geklikt en toen starte windows normaal op.

Dit komt dan te voorschijn.
Afbeelding
14
Staat in je BIOS de harde schijf als eerste opstartmedium?

Vanuit Windows kun je niet zien of er 'nog iets van Linux' op de USB-stick staat.
Het bestandssysteem dat Linux gebruikt, wordt door Windows niet herkend.
Opstartvolgorde nakijken in het BIOS is dan het eerste wat in mij opkomt.

En, BTW, de computer handmatig uitzetten/herstarten met de aan-uit-knop is niet nodig:
Typ achter de boot-prompt panic=4 waarbij die 4 staat voor het aantal seconden dat de kernel wacht met opnieuw opstarten. (een variabele dus)
Als de boel niet is vastgelopen werkt CNTRL+ALT+DEL ook als je de comp opnieuw wil opstarten.

Een relevante andere boot optie:
Met root=NTFS dwing je de kernel het NTFS-systeem te mounten en dan daarvan op te starten. Ervan uitgaande dat je Windows op een NTFS-geformateerde schijf hebt geinstalleerd.
Hij mist dan wel een config-bestand, maar het is het proberen waard.
Zeg maar Duncan.
15
Ik denk niet dat er veel op die usb stick staat aangezien ik denk dat ik die linux vanop een cd gestart heb om reparatie te redden. Maar die heeft wel denk ik iets op de c schijf willen installeren.
Moet ik ande'rs windows eens opnieuw installeren wil ik wel eens doen als ik tijd heb maar wat moet ik nog met die g parted aanvangen en hoe moet ik die branden op cd.
Alvast bedankt
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Linux, Chrome OS en andere besturingssystemen”