Plaats reactie
1
hallo,
ik heb een probleem met het maken van een backup naar mijn nas.
het probleem is namelijk dat mijn nas niet in mijn eigen netwerk staat maar op mijn werk. nu heb ik een programma gevonden dat via ftp een backup kan maken naar mijn nas . allen het lukt niet om hem in te stellen. ik moet namelijk het absoluut pad naar mijn NAS. weten :( heeft iemand een idee wat dit betekend enhoe het moet
groet vlak
2
Om je NAS benaderbaar te maken via internet FTP moet je de volgende dingen aanpassen / instellen.
1. FTP access inschakelen op de NAS
2. Port forwarding inschakelen op de modem / router zodat de NAS via internet bereikbaar is.

FTP maakt gebruik van poort 21, dus hiervoor moet je de instellingen van de modem/router aanpassen dat je een "request" van/voor poort 21 vanaf je WAN IP adres (internet = extern IP adres) door wilt schakelen naar je LAN (interne) IP adres.
Dat kun je in de modem/router vinden in de sectie Network|NAT (Network Address Translation) en dan bij [Port Forwarding] geef hierbij een naam/omschrijving aan de forward regel en geef aan welke poort, 21 dus, naar welk (intern) IP adres geschakeld moet worden, dat is dus het (interne=LAN) IP adres van je NAS dus.
Beter een muisarm dan een apestaartje. :)
Afbeelding
3
hoi , bedankt voor je reactie
wat je vertelt werkt allemaal, alleen ik moet via een backup programma verbinding maken via ftp van de NAS
het dat programma vraagt om een absoluut pad wat is dat .dat is eigenlijk de vraag.
heb je een idee
4
Sorry dan heb ik je vraag in eerste instantie niet goed begrepen. :-[
Om welk programma gaat het, dat maakt het iets makkelijker om naar een mogelijke oplossing te zoeken.
Maar ik neem aan dat met de 'absoluut pad' het volgende word bedoeld zoals: /home/thedomainname/public_html/cgi-bin

Maar als je het type NAS en het gebruikte programma even doorgeeft kunnen we even kijken hoe dit precies ingesteld moet worden.
What is an absolute path?
An absolute path is the full MS-DOS path for a directory or file that you are dealing with. For example, the top level directoy in a server may be called "/usr". The next directory down might be called "/home". The next directory is where you start putting your HTML documents and this is called "/www". In your website directory you creat a data directory called "/data" and create one more directory inside "/data" which you call "/guestbook". This is where all your guestbook data files will reside. Therefore, to get to the data files for the guestbook program the server must follow a path from:
Beter een muisarm dan een apestaartje. :)
Afbeelding
5
hoi, fox
het backup programma is cobian backup 10, en mijn nas is een buffallo linkstation pro 1tb (ik geloof ts-lv)
ik wil dan een backup instellen, dan moet ik van allerlei gegevens invulluen zoals domeinnaam poort etc. Etc je kent het wel alleen dan staat er nog een vak open en dat is werkfolder. Als ik daar met de muis op ga staan komt er in beeld te staan LET OP dit moet een "absoluut pad" zijn. En daar kom ik niet uit.
Gr vlak
6
Bij de werkmap geef je gewoon de map van de NAS op waar de backups moeten worden opgeslagen.
Dit kan b.v. /Backups zijn.
Ik heb Cobian even geïnstalleerd om dit te testen met de webspace van mijn ISP en dat werkte keurig, met de optie test stond er netjes een Cobian folder online. Afbeelding
Beter een muisarm dan een apestaartje. :)
Afbeelding
7
hoi fox'
lukt bij mij niet ik heb met filezilla gewoon verbinding, maar met cobain niet.
met testen doet hij het gewoon niet duurt lang en dan gebeurt er niets. snap er niets van
9
hoi maxstar,
moet je even uitleggen wat je daar mee bedoeld.
ik heb alleen de orginele firewal van windows xp aan staan.
11
al geprobeerd om virus scanner uit te zetten ik vind het raar dat ik wel met mijn pc via file zilla bij de nas kan komen maar niet via dit backup programma
13
hij blijft gewoon hangen in dat witte test scherm er gebeurt helemaal niets.het programma loopt niet vast of zo maar er gebeurt niets
15
Wat heb je ingevuld bij de hostnaam alleen het IP-adres met met ftp:// ervoor of ook poort :21 erachter? Afbeelding
Beter een muisarm dan een apestaartje. :)
Afbeelding
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “NAS, Cloudopslag & Webhosting (Servers)”