Ik heb een SSD en de pc gaat nooit in slaapstand en harde schijf wordt ook nooit uitgeschakeld. Nu blijft hiberfil.sys wel van datum veranderen. Waarom, en kan die niet weg (deleten). Deze is bijna 5GB groot.
Dan Pagefile.sys 6GB groot. Waarom heb ik die nog nog nodig, ik heb 6GB RAM.
Niet dat ik van beide last heb maar men zegt voor een SSD is dat niet goed en je zou ze ook kunnen verplaatsen naar een andere HDD en ik heb er twee van 1TB.
Wat kan ik het beste doen?
Ik heb de hiberfil.sys uitgeschakeld en het bestand staat er niet meer. Deze instelling heeft toch niets te maken met het na vijftien minuten uit schakelen van de Monitor?
powercfg.exe -h off
2
Ik zat even te zoeken naar info en zag dat je inmiddels het bericht al iets heb aangepast.
Met het commando powercfg.exe /hibernate off kan je het schrijven naar hiberfil.sys uitschakelen, dit bestand kan je ook gewoon verwijderen want het heeft totaal geen nut meer.
Hiberfil.sys wordt gebruikt om een 'schaduw' kopie van het geheugen weg te schrijven als de computer in slaapstand wordt gezet.
Het is niet mogelijk om dit bestand op een andere schijf of partitie te plaatsen.
Indien je de slaapstand niet gebruikt kan je het bestand gewoon laten staan, en als je ruimte gebrek hebt kan je het bestand ook verwijderen.
Pagefile.sys is een ondersteuning voor het virtuele geheugen, en met een SSD heb je dit niet direct nodig en om Pagefile.sys kleiner te maken moet je bij systeem eigenschappen het virtuele geheugen kleiner maken.
Ik heb zelf dit eens geschreven (http://www.pcwebplus.nl/phpbb/viewtopic ... 173&t=4255" onclick="window.open(this.href);return false;)
En dit artikel raad ik ook nog steeds aan (http://nl.hardware.info/reviews/1635/wo ... une-je-ssd" onclick="window.open(this.href);return false;!)
Met het commando powercfg.exe /hibernate off kan je het schrijven naar hiberfil.sys uitschakelen, dit bestand kan je ook gewoon verwijderen want het heeft totaal geen nut meer.
Hiberfil.sys wordt gebruikt om een 'schaduw' kopie van het geheugen weg te schrijven als de computer in slaapstand wordt gezet.
Het is niet mogelijk om dit bestand op een andere schijf of partitie te plaatsen.
Indien je de slaapstand niet gebruikt kan je het bestand gewoon laten staan, en als je ruimte gebrek hebt kan je het bestand ook verwijderen.
Pagefile.sys is een ondersteuning voor het virtuele geheugen, en met een SSD heb je dit niet direct nodig en om Pagefile.sys kleiner te maken moet je bij systeem eigenschappen het virtuele geheugen kleiner maken.
Ik heb zelf dit eens geschreven (http://www.pcwebplus.nl/phpbb/viewtopic ... 173&t=4255" onclick="window.open(this.href);return false;)
En dit artikel raad ik ook nog steeds aan (http://nl.hardware.info/reviews/1635/wo ... une-je-ssd" onclick="window.open(this.href);return false;!)
----- Certa stant omnia lege ----
--------I'm not a Geek------
3
powercfg.exe -h off
Als je die uitvoert is het bestand verdwenen na opnieuw opstarten.
Kun je die pagefile.sys dan wel verplaatsen naar een andere HDD?
powercfg.exe /hibernate off
deze ook uitgevoerd.
Windows wisselbestand staat op automatisch, en alle schijven zijn lichtgrijs. Als ik nu handmatig doe en station d: kies (SSD=C) en daar de gegevens invul. Komt dan pagefile.sys op de d:? Kan ik dan pagefile.sys van de c verwijderen?
Als je die uitvoert is het bestand verdwenen na opnieuw opstarten.
Kun je die pagefile.sys dan wel verplaatsen naar een andere HDD?
powercfg.exe /hibernate off
deze ook uitgevoerd.
Windows wisselbestand staat op automatisch, en alle schijven zijn lichtgrijs. Als ik nu handmatig doe en station d: kies (SSD=C) en daar de gegevens invul. Komt dan pagefile.sys op de d:? Kan ik dan pagefile.sys van de c verwijderen?
4
Pagefile.sys kan je niet verplaatsen, maar wel geheel verwijderen maar sommige programma's hebben problemen als er geen pagefile.sys aanwezige is.
Maar normaal gesproken kan jet met 4GB of meer intern geheugen gewoon de pagefile.sys zonder problemen verwijderen.
Maar normaal gesproken kan jet met 4GB of meer intern geheugen gewoon de pagefile.sys zonder problemen verwijderen.
----- Certa stant omnia lege ----