Plaats reactie
1
Hallo iedereen, ik heb sinds kort een eigen bedrijf en ben aan het groeien!

Nu heb ik 2 werknemers die allebei een eigen pc hebben, we zijn allemaal verbonden met internet maar niet met elkaar.
Het lijkt me daarom erg handig om een server pc te kopen voor een centrale data-opslag.

Nu heb ik hier dus niet echt heel veel verstand van en mijn vraag is dus:

Wat voor server heb ik nodig, software, en waar moet ik op letten?

nog even in het kort:

3 pers (voorlopig niet meer)
Alleen voor centrale data
Computers die we hebben draaien op win7

Plz help! :D

Alvast bedankt!
2
:welkom:
Welkom op het forum.

Als de server alleen voor data opslag gebruikt gaat worden en niet voor andere server doeleinden zoals een 'mailserver' e.d. kan je natuurlijk ook overwegen een NAS (Network Attach System) systeem te nemen.
Zo'n NAS systeem kan je eenvoudig aansluiten op de router, en je hebt ze ook met een RAID config zodat de opgeslagen data altijd op twee schijven staat.

Een NAS systeem kan je zelf ook maken met een oude PC en de gratis FreeNAS software.
http://www.pcwebplus.nl/thard/nas.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.pcwebplus.nl/thard/nas2.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
M.v.g,
~*~Maaike~*~
5
Een kant en klaar NAS systeem is idd het makkelijkste, en Buffalo is een goed merk hoor. :good:
Welke type heb je besteld, met of zonder RAID.
M.v.g,
~*~Maaike~*~
6
Gelukkig maar, Ik heb de TERASTATION DUO besteld, met voorlopig maar 1tb opslag!
Kan geloof ik kiezen uit RAID 1 of 0,, ik ga nog even kijken wat dit precies is :-[
7
Meer informatie over RAID staat hier beschreven.
Het mooiste is om RAID1 (mirror) te gebruiken, door middel van deze techniek wordt de data exact gespiegeld op twee schijven, dus gaat er één schijf defect dan kunt u altijd nog bij de data.
De kans dat de twee schijven in één keer tegelijk de geest geven is nihil, en als er één schijf defect raakt kunt u deze eenvoudig vervangen zodat de RAID set opnieuw opgebouwd wordt en de data weer op de schijven staat opgeslagen.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “NAS, Cloudopslag & Webhosting (Servers)”