Plaats reactie
16
Wellicht dan toch het stof dat de boosdoener was al zullen we het nooit met zekerheid kunnen zeggen. Maar goed de PC werkt nu weer top en hij is weer opgeschoond.
FRST.exe heb ik verwijderd.
Maxstar bedankt voor je hulp om het probleem op te lossen. :good:
18
Hallo,

Blijkbaar is de CPU Fan kapot waardoor de CPU erg heet wordt. Dit verklaart ook het geratel van de PC van vorige maand.
Nu wil ik best proberen om deze CPU Fan te vervangen maar aangezien ik een leek ben in het "prutsen" aan onderdelen in een PC de vraag:
is het verstandig om het zelf te doen of toch beter om het te laten repareren? Is het een moeilijk klusje voor een leek?
Ook weet ik niet welke CPU Fan ik moet bestellen ook niet na wat zoeken op het web daarom snapshot van Specy van onderdeel processor bijgevoegd
waardoor jij mij wellicht een advies kan geven welke Fan ik moet aanschaffen en welke toebehoren (koelpasta?) voor de reparatie nog meer.

Afbeelding

Is het verstandig om de PC te gebruiken met deze hoge temperaturen? Is het erg schadelijk?

Alvast bedankt voor de hulp,

Jack
19
Hallo,

De PC blijven gebruiken met dergelijke temperaturen is inderdaad schadelijk, dus ik zou zo snel mogelijk de CPU-cooler vervangen met een model die geschikt is voor Socket 1151. Verder zal je ook de koelpasta moeten vervangen, maar dat is zelf ook goed te doen.

Maak ook even een foto van de binnenzijde van de PC en de huidige CPU-cooler om te zien hoe die gemonteerd is, bijvoorbeeld een exemplaar met of zonder backplate. Want indien het een cooler met backplate is moet je het gehele moederbord uit de PC halen om de cooler te vervangen.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
21
Zelf goed te doen als je een beetje kennis van zaken hebt. Men kan al snel teveel (ja is ook niet goed) koelpasta op een cpu smeren of anders te weinig.
Als je een pc winkel in de buurt hebt die dat voor je wil doe zou ik hem even langs brengen, heb je ook garantie. Als de CPU niet al een tik gehad heeft.

Als je het zelf wilt doen heel goed kijken naar instructies en filmpjes op youtube er over zodat je niet teveel en ook niet te weinig pasta er op doet, feitelijk is het maar weinig.
Greetings, Black Tiger.
22
@Black Tiger en @Maxstar

Ik had gisterenmiddag dezelfde gedachten als jou BT en heb bij een PC winkel geïnformeerd naar de mogelijkheden en kosten om de PC te repareren.
Het was zeker mogelijk en niet te duur dus Ik ga a.s. dinsdag even langs bij de PC Winkel met de PC.
Het probleem met de koelpasta (teveel of te weinig) was mij ook bekend en ik denk ook dat ik te weinig kennis (durf) heb vandaar toch de gang naar de PC Winkel.
Ik laat het weten hoe het afgelopen is dinsdag.
23
Hallo,

Vanmorgen naar de PC Boetiek geweest en deze heeft me subliem geholpen! Hij heeft de CPU Cooler vervangen en tevens een batterijtje.
Ik kon er op wachten en dat vind ik altijd goede service.
De CPU wordt weer goed gekoeld en blijft nu rond 27 - 32 graden volgens Specy. De PC is nu ook weer stiller.
Kosten waren in totaal € 55,- inclusief nieuwe Cooler, batterijtje, koelpasta en arbeidsloon.
Ik kan de PC wederom gebruiken zonder problemen. :good:

Afbeelding

Bedankt voor het meedenken!!

Groeten,
Jack
24
Dat zijn prima temperaturen en kosten lijken mee te vallen.
Doe dit altijd zelf dus geen idee van de pc boer kosten tegenwoordig.
25
Fijn dat het probleem is verholpen en de temps zien er goed uit! Qua prijs is het moeilijk oordelen, maar de goedkoopste cooler voor socket 1151 is zo'n €20, en wanneer er een achtergebleven stock cooler van Intel is gebruikt is €55 nog steeds niet echt duur voor een dergelijke reparatie naar mijn idee.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
26
Qua kosten vind ik dat ook een prima prijs. Zo'n dingetje koelpasta kost al snel een 15 euro en als je die zelf kopt gooi je de rest weg. En inderdaad cooler erbij en ook nog arbeidsloon en een batterijtje (die kosten bijna niks) is het mijns inziens ook niet duur.
Fijn te lezen dat e.e.a. weer naar tevredenheid gefixed is.
Greetings, Black Tiger.
27
Klopt @Black Tiger Maar niet te hopen dat de pc boer zo'n koelpasta dingetje helemaal leegspuit op je CPU ;D
De PC boer kan er aardig wat koelers mee monteren.

Ow, lees nu je bericht nog is goed...
Ik heb niks gezegd ;)
28
Ik vond de kosten zeker niet teveel mede omdat ik kon wachten op de reparatie.
Er werd me zaterdag toen ik telefonisch info vroeg al verteld dat een cooler om en nabij de € 30 lag.
ik ben blij dat de PC wederom naar behoren werkt en die € 55 was het me meer dan waard.
Ik hield zelfs nog wat Euro's over en die heb ik gedoneerd aan het PC Web Plus Forum. :D
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”