Goedemiddag,
Afgelopen zaterdag liep mijn desktop vast nadat ik zag dat de downloadmap op de externe schijf niet reageerde.
Daarna wilde ik opnieuw opstarten maar dat lukte niet, De PC bleef hangen bij het scherm met het ASUS embleem. PC daarna maar uitgezet
en op zondagavond startte de PC wel weer normaal op. Maandag de PC normaal kunnen gebruiken maar vanmorgen begon de PC opeens
hard te loeien (ventilator) en zag ik dat de 4 processorkernen erg heet werden. PC nagekeken op stof wat wel meeviel maar wel ff schoongemaakt.
PC wederom opgestart maar hij bleef nog loeien dus maar weer afgesloten en 3 uur later weer opnieuw opgestart en nu werkt de PC weer als
vanouds. Temperatuur van de 4 kernen is nu tussen de 35 en 38 graden volgens Specy.
Ik heb de harde schijf met de tool Micron Storage Executive nagekeken en deze Tool gaf aan dat de Micron harde schijf "gezond " is. Ik weet echter niet hoe
betrouwbaar deze tool is.
Kan er malware op mijn PC zijn geïnstalleerd? Ik heb Frst.exe en Addition.exe toegevoegd.
Ik zie overigens in First en Addition vele namen van programma's die ik niet meer gebruik: Firefox, Dropbox, Dashlane, Canon MG 2200, Plex Media Server
en CCleaner. Mogen die regels in First en Addition verwijderd worden?
Ik hoop dat er een gekwalificeerd iemand er naar kan kijken.
Alvast bedankt,
Groeten,
Jack
3
Ik wist niet dat een externe harde schijf, die alleen maar bestanden van foto's en video's bevat, ook problemen kan veroorzaken als daarop weinig ruimte over is.
Ik weet wel als de primaire schijf, waarop het besturingssysteem staat, weinig ruimte over heeft dat dat problemen kan veroorzaken.
We blijven het topic volgen.
Hoi Rick,Rick13 schreef: Daarnaast heeft je externe HD erg weinig ruimte over, dit kan ook problemen geven.
Ik wist niet dat een externe harde schijf, die alleen maar bestanden van foto's en video's bevat, ook problemen kan veroorzaken als daarop weinig ruimte over is.
Ik weet wel als de primaire schijf, waarop het besturingssysteem staat, weinig ruimte over heeft dat dat problemen kan veroorzaken.
We blijven het topic volgen.
4
Hallo,
Ik zie geen noemenswaardige problemen in de logs en enkel wat restanten die we kunnen opruimen. Verder ziet de Hostsfile er zo uit vanwege Unchecky, die tool voegt regels toe met een non-routable IP-adres [0.0.0.0].
Start de
Farbar Recovery Scan Tool nogmaals.
Let op: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
Ik zie geen noemenswaardige problemen in de logs en enkel wat restanten die we kunnen opruimen. Verder ziet de Hostsfile er zo uit vanwege Unchecky, die tool voegt regels toe met een non-routable IP-adres [0.0.0.0].
Start de

Let op: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
- Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.
- Dubbelklik op FRST.exe om de tool te starten.
- Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
- Druk op de Fix knop
- Er zal u een logbestand aangemaakt worden (fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
- Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht..
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
6
Hallo Maxstar,
Bedankt voor de snelle reactie!
Ik heb de fixlog.txt toegevoegd en ik hoop dat het is goed gegaan omdat het bestand in de bijlage zich geen fixlist.txt noemt maar files.txt
Het leek iig erop dat de FRST Tool in eerste instantie het fixlist bestand niet herkende.
Uiteindelijk toch een Fixlog gevonden en gepost in de bijlage.
Bedankt voor de snelle reactie!
Ik heb de fixlog.txt toegevoegd en ik hoop dat het is goed gegaan omdat het bestand in de bijlage zich geen fixlist.txt noemt maar files.txt
Het leek iig erop dat de FRST Tool in eerste instantie het fixlist bestand niet herkende.
Uiteindelijk toch een Fixlog gevonden en gepost in de bijlage.
7
Hallo,
Dit was inderdaad het verkeerde bestand, hierbij het goede script.
Start de
Farbar Recovery Scan Tool nogmaals.
Dit was inderdaad het verkeerde bestand, hierbij het goede script.
Start de

- Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.
- Dubbelklik op FRST.exe om de tool te starten.
- Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
- Druk op de Fix knop
- Er zal u een logbestand aangemaakt worden (fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
- Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht..
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
9
Hmm, voer FRST even opnieuw uit met de scanfunctie en voeg beide logjes aan het volgende bericht toe.
11
Helaas is de FRST log incompleet, voer FRST opnieuw uit en upload alleen de nieuwe FRST log.
13
Dit ziet er goed uit, zijn er verder nog problemen of werkt alles weer zoals het hoort?
14
Ja alles werkt nu weer normaal maar ik vraag me alleen af waarom de pc eerst niet op wilde starten en 2 dagen later wel weer opstartte maar na 1 dag ontzettend begon te loeien (Fan)
terwijl ik in taakbeheer geen abnormaal hoog CPU gebruik zag maar wel hoge temp. in Specy. Nadat ik de PC hierna had afgesloten startte de PC na enkele uren normaal op en werkt de PC nu weer als vanouds.
Heb jij misschien enig idee wat het probleem was? Kan het zoals Rick13 zei aan de externe harde schijf liggen die maar weinig ruimte over heeft? Of is het op afstand moeilijk of niet te zeggen wat het probleem precies was?
Ik heb ook nog een vraag over de tool Micron Storage Executive is zo'n tool betrouwbaar om de harde schijf mee te testen?
Jack
terwijl ik in taakbeheer geen abnormaal hoog CPU gebruik zag maar wel hoge temp. in Specy. Nadat ik de PC hierna had afgesloten startte de PC na enkele uren normaal op en werkt de PC nu weer als vanouds.
Heb jij misschien enig idee wat het probleem was? Kan het zoals Rick13 zei aan de externe harde schijf liggen die maar weinig ruimte over heeft? Of is het op afstand moeilijk of niet te zeggen wat het probleem precies was?
Ik heb ook nog een vraag over de tool Micron Storage Executive is zo'n tool betrouwbaar om de harde schijf mee te testen?
Jack
15
De externe schijf lijkt mij uitgesloten, stof lijkt mij eerder de oorzaak ook al viel dat mee. Ook een cooler dit niet helemaal goed is gemonteerd kan de oorzaak zijn wanneer b.v. één van de vier clips niet goed was aangesloten / losgeschoten wat kan gebeuren bij stock-coolers. Maar de exacte oorzaak is vanaf afstand inderdaad moeilijk te bepalen.
Micron Storage Executive is van de fabrikant zelf dus zou betrouwbaar moeten zijn. Al heb ik zelf geen ervaring met dergelijke SSD's van dat merk. Anders tools zijn Crystal Disk Info, GSmartControl en SeaTools 5.
Met de volgende instructies kan je FRST weer verwijderen.
Micron Storage Executive is van de fabrikant zelf dus zou betrouwbaar moeten zijn. Al heb ik zelf geen ervaring met dergelijke SSD's van dat merk. Anders tools zijn Crystal Disk Info, GSmartControl en SeaTools 5.
Met de volgende instructies kan je FRST weer verwijderen.
- Klik met de rechtermuisknop op
FRST / FRST64 en selecteer Naam wijzigen.
- Hernoem het naar Uninstall.exe en druk op Enter op je toetsenbord.
- Dubbelklik op Uninstall.exe. Uw computer zal opnieuw opstarten en dit toestaan. FRST wordt nu verwijderd.