Plaats reactie
16
Maxstar schreef: en alle updates komen vooralsnog binnen.
Je zegt het goed, het is -vooralsnog- binnen. Maar dat is niet iets waar je op kunt vertrouwen als MS inderdaad beter gaat controleren.
Dan kun je zeker met dit gebruik, gewoon beter voor een Linux machine kiezen, dan weet je ook zeker dat het allemaal blijft werken in de toekomst.
Greetings, Black Tiger.
17
Waar kan je bij Microsoft wel op vertrouwen? Windows 10 zou immers ook de laatste versie zijn en toen kwam toch ineens Windows 11 met absurde systeemeisen. En daarentegen is er altijd wel een manier om de updates van Windows te verkrijgen of te installeren wat overigens ook voor Windows 10 gaat gelden. Want geheid dat die updates gaan uitlekken om met b.v. DISM te installeren.

P.s. En het systeem wat nu draait op Windows 11 is een dual-boot met Linux mint. Bij updates moet je alleen even de GRUB bootloader in de gaten houden dat je niet automatisch in Linux komt.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
18
Bedankt voor de reacties en @Black Tiger voor de instructievideo, ik zal me er binnenkort eens in verdiepen wanneer ik de tijd heb. Hopelijk kan deze thread nog open blijven voorlopig? Mocht ik nog vragen hebben of er niet uitkomen...
19
Maxstar schreef: Windows 10 zou immers ook de laatste versie zijn en toen kwam toch ineens Windows 11
Ja maar dat is een heel ander verhaal en ander soort vertrouwen dan bepaalde vereisten te proberen te omzeilen. Ik begrijp ook niet goed waarom men hier op Window11 blijft hameren en lang niet iedereen met DISM en alternatieve manieren om updates te installeren bekend is.

Waarom dan niet gewoon Linux adviseren want feitelijk voor de doorsnee gebruiker ook prima te gebruiken is en eenvoudig.
Greetings, Black Tiger.
20
Persoonlijk vind ik dat niet echt een ander verhaal, de systeemeisen die Microsoft hanteert zijn gewoon absurd. Je kan toch niet ineens een hele reeks generaties CPU's afschrijven?! Ik kan daar met mijn pet niet bij, mede omdat Microsoft voor Server versies 2016 (build 1607) en Server 2019 (Build 1809) wat eigenlijk ook Windows 10 versies zijn gewoon updates blijft uitbrengen de komende jaren.

En daarentegen kent Windows Server 2025 (build 26100) die gebaseerd is op Windows 11 24H2 al die restricties niet. Wat dat betreft had Microsoft de PRO versie en HOME versie gescheiden moeten houden. Dus m.a.w. de HOME-versie thuisgebruik met alle commerciële poespas en een PRO-versie die dat niet heeft zoals NT4.0 en Windows 2000 ooit was.

Afbeelding
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
21
Schijnt dat je gewoon kunt installeren, de popups dat het gevaarlijk zou zijn wegklikken en dan wordt het zonder problemen geïnstalleerd, enige euvel is dat je geen updates krijgt wordt er gemeld, via de Rufus methode krijg ik die wel.
https://tweakers.net/nieuws/187786/micr ... eilen.html
"Dit is mijn handtekening of sig."
Sometimes, a vendor may misleadingly advertise the I/O clock rate by labeling the MT/s as MHz
https://www.piriform.com/speccy/download
https://www.piriform.com/docs/speccy/us ... to-the-web
22
Maxstar schreef: Je kan toch niet ineens een hele reeks generaties CPU's afschrijven?
En moederborden niet te vergeten. Zoals je weet kan Microsoft alles als zij dat vinden.

De vraag is eerder wat jullie tegen Linux hebben? Want dat is voor oude machines gewoon een prima alternatief.
Greetings, Black Tiger.
23
Ik heb helemaal niets tegen Linux, verre van dat! Al moet ik toegeven dat mijn kennis van Linux vrij beperkt is ten opzichte van Windows. Maar Ik ben al een tijdje met WSL bezig voor enkel command-line tools zoals Hivexsh om registry hives van Windows te repareren en/of wijzigingen aan te brengen wanneer een hive corrupt is geraakt.

Dat het een prima alternatief is voor Windows ben ik het helemaal mee eens, de drempel is vaak de overstap naar een nieuw OS waar het net allemaal even anders is ingericht.
24
Wat bedoel je met RTM ISO? Wat is dit in vergelijking met de "officiële" van Microsoft site en/of de Rufus versie?
Ik heb een steen verlegd, in een rivier op aarde. Nu weet ik dat ik nooit zal zijn vergeten. Ik leverde bewijs van mijn bestaan. Omdat, door het verleggen van die ene steen, de stroom nooit meer dezelfde weg zal gaan!
(Bram Vermeulen)
25
Yamaha schreef: Wat bedoel je met RTM ISO?
Hiermee bedoel ik de eerste officiële release van een build, Microsoft gebruikt ook weleens de term "golden release" en betekent concreet een eerste versie die vrijgegeven is voor productie (Released To Manufacturing). Voorheen kon je middels Rufus en het PoweShell Script (FIDO) alle versies downloaden.

Helaas heeft Microsoft ook besloten om eerdere ISO's te verwijderen, dus via Rufus en FIDO.ps1 kan je enkel nog maar de laatste ISO's binnenhalen.
26
Ik heb niets tegen Linux, maar het is wat lastiger met al die commando's dan WIndows. Het werkt prima. Maar bestanden delen tussen mijn 2 computers zal dan b.v. een stuk lastiger zijn. Dus zolang het kan gebruik ik Windows op mijn oude test pc.

Ik moest dat toch echt met de rufus stick doen. Ik wilde het laatst met een normale iso vanuit een virutueel systeem doen, dat ging dus niet. Ik vermoed dat mijn oude test pc, dat ook geweigerd had.
Wilde ik toch even meegeven. TS mag zelf bepalen wat hij installeert. Linux kan prima. Voordeel is wel dat er al veel programma's standaard op staan, en er een software winkel aanwezig is, waar veel software in te vinden is.
27
Roxmarie schreef: maar het is wat lastiger met al die commando's dan WIndows
Werkt gewoon hetzelfde, commando's zijn ook gekoppeld aan pictogrammen zoals in Windows, beide hebben een grafisch schilletje.
Probeer maar eens Mint, die is zelfs veel logischer ingedeeld dan Windows.
Ook is het een bestands OS t.o.v. Windows wat een schijf OS is.
"Dit is mijn handtekening of sig."
Sometimes, a vendor may misleadingly advertise the I/O clock rate by labeling the MT/s as MHz
https://www.piriform.com/speccy/download
https://www.piriform.com/docs/speccy/us ... to-the-web
28
Zou het niet zo kunnen zijn dat MS onder de massale druk om toch met win 10 door te gaan, gekozen heeft voor het stilletjes toch toestaan om te upgraden naar win 11 voor computers die daar eerst (volgens MS) niet geschikt voor waren. En uiteraard moeten ze om hun eigen verhaal op orde te houden, waarschuwen dat het mogelijk in de toekomst problemen gaat geven.
Als je doet wat je leuk vind, hoef je nooit meer te werken !
30
Nou da's inderdaad geen oud nieuws. We gaan het meemaken.
Ik heb een oudere laptop met rufus van 10 naar 11 gedaan. Het betreft een "experimenteer" laptop, dus als het over is wordt het inderdaad linux, want weggooien is te gek voor woorden.
Ik heb er al eens een dualboot (Ubuntu) opgehad. Alles wat ik moest doen kon inderdaad, maar zoals hier al eerder is geschreven, zolang windows het nog doet vind ik dat toch prettiger werken.
Als je doet wat je leuk vind, hoef je nooit meer te werken !
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows 11”