Plaats reactie
1
Hey hallo,

ik heb een probleem dat iemand mijn netwerk/internet misbruikt. Heb op mijn pc diverse virusscanners laten draaien en die konden niks vinden ook malware kon geen infecties vinden.
Wel waren er vele bijzonderheden of aandachtspunten. sinds mijn laatste bezoek ben ik wel iets wijzer geworden en ben al op onderzoek gegaan en heb dus geconstateerd dat er daadwerkelijk
iemand toegang heeft die via upclive dns netwerk en in gebruik is van firefox en tor router.

Maar goed mijn kennis rijkt niet ver genoeg om dit op te lossen en of misbruiker te identificeren. Want zou toch wel fijn zijn om eens te weten wie dit is en of deze persoon dezelfde is als uit 2017
zodat hij via justitie vervolgd kan worden.

ik heb al de frst gedaan en zal deze plaatsen..

alvast bedankt

Theo
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
4
Goede morgen Peter,
Op deze laptop (mijn eigen) kreeg ik meldingen dat mijn account/gegevens betrokken was bij datalek. Ook diverse malen melding van gevaarlijk software en Melding dat met hetzelfde ip verkeer was. Ook hier zal ik de scan opnieuw doen en uploaden.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
5
Je hebt meerdere antivirus programma's geïnstalleerd. Dat is niet goed. Deze kunnen elkaar in de weg zitten en je computer vertragen.
De-installeer daarom "McAfee" of "ESET Security".

Gebruik je de gratis versie Malwarebytes of de premium versie ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
7
De gratis versie van MalwareBytes kan je behouden om af en toe een handmatige scan te doen.
Hoe lang loopt de licentie van McAfee nog ?
Zorg ervoor dat je een backup hebt van de licentie-code en de-installeer daarna McAfee.
Na de herstart zal "ESET Security" je enige actieve anti-virus programma zijn.
Doe hiermee en volledige systeemscan en meld het resultaat.

Wat is het model en type modem dat je gebruikt ?
8
Oke ik hoop dat ik het allemaal op de juiste manier heb gedaan.
zo niet hoor ik het graag...
modem is ziggobox

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Laatste foto is waarop na heel veel moeite te doen en samen met mijn vrouw die naast mij stond met telefooncamera om foto te maken van het script waar het MACadres op te zien is... deze is van onbekend in netwerk en heeft een vals mac
9
Heb zojuist via super admin account (info via web) nog een x de scan gedaan en kreeg een ander log ik zal die delen. Maar toen ik deze wou delen met dit forum was steeds bij het versturen van bericht het bericht weg... gebeurt vandaag wel meer van dit soort dingen. als ik info wil zien word het proces beëindigd of als ik hem wil delen ook. Nou na een uur diverse pogingen en diverse probeersel om het op te slaan of te converteren lukt het met geen 1 mogelijkheid deze te posten

iemand een idee want enigste bruikbare file is 17mb
11
Nou ik hoop dat het gelukt is.. mijn laptop doet op dit moment echt niet zoals normaal. Hij is veel trager, muis schiet van links naar rechts en programmas openen en of opslaan erg moeizaam
12
Stap 1:
Bijlages mogen op dit forum maximaal 5MB groot zijn.
Voor grotere bestanden doe het volgende:
Ga naar https://www.wetransfer.com/.
Klik op Ik ga akkoord en daarna nogmaals op Ik ga akkoord.
Klik op: Afbeelding
Blader naar het bestand dat je wilt uploaden en klik op Openen.
Klik op de blauwe knop met de 3 puntjes:
Afbeelding
Selecteer Transfer link ophalen en klik dan op Creëer mijn link.

Na het uploaden krijg je een downloadlink.
Kopieer en plak die link in je volgend bericht.

Stap 2:
Doe een nieuwe scan met FRST om te zien of alles van McAfee verwijdert is.
Rechtsklik op Afbeelding FRST64.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
Het kan zijn dat de tool eerst bijgewerkt wordt, wacht dan tot dit klaar is.
Zorg dat de optie Addition.txt is aangevinkt.
Druk op de knop Scannen.
Na de scan worden 2 logbestanden gemaakt, "FRST.txt" en "Addition.txt" op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg deze 2 logbestanden als bijlage toe aan je volgend bericht.
14
Hey peter, heb alles gedaan wat je vroeg en alles nagelopen... kon geen 1 bestand meer vinden van mcafee, echter in de frst staat hij nog steeds aan.. hierbij de log
15
Het logje van ESET is goed ontvangen en ziet er normaal uit.

Stap 1:
Herstart de computer. Het lijkt erop dat McAfee nog niet alles afgerond heeft.

Stap 2:
Download MCPR (McAfee Product Removal).
Start MCPR.exe.
Volg de aanwijzingen die verschijnen.
Als de tool klaar is herstart je de computer.

Stap 3:
Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

Download de bijlage fixlist.txt naar de map, waar ook FRST64.exe aanwezig is.
Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met FRST.
Rechtsklik op Afbeelding FRST.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
Druk op de knop Fixen.
Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”