Plaats reactie
31
Ik kan dat proberen, alleen op de momenten van dat hij dat aangaf, sliep mijn zoon ergens anders en was zijn telefoon niet verbonden met ons of in de buurt van het netwerk. En mijn laptop was met de tv kabel bekabeld. En zover ik weet heeft alles een dynamisch ip niks staat vast volgens mij. Geld uw oplossing dan alsnog?
32
En zover ik weet heeft alles een dynamisch ip niks staat vast volgens mij.
Sluit de tv eens aan en kijk welk IP adres hij heeft gekregen. Vertel ook het MAC adres van de tv.
Zijn de meldingen van Ziggo ontstaan nadat je deze tv aangeschaft hebt of is de tv al wat ouder ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
33
hoi peter, ip =192.168.178.241/24 MAC= 14:3F:A6:5B:F4:67.
De meldingen zijn recent, en zowel de tv als router zijn ong 3 jaar oud. deze meldingen begonnen begin dit jaar ong volgens mijn vrouw
34
hoi peter, zojuist zie ik een totaal niet bekende apparaat/gebruiker in mijn net werk mac 50:8B:B9:47:8F:88 met ip 192.168.178.87/24 met de naam lwip0 in al mijn jaren nog nooit gezien
35
ip =192.168.178.241/24 MAC= 14:3F:A6:5B:F4:67.
Het MAC adres dat in een eerder screenshot het IP adres 192.168.178.241 gebruikte was 3A:AD:BF:A9:D0:F4.
Dat was dus niet je tv.
zojuist zie ik een totaal niet bekende apparaat/gebruiker in mijn net werk mac 50:8B:B9:47:8F:88 met ip 192.168.178.87/24 met de naam lwip0 in al mijn jaren nog nooit gezien
lwip is een bepaald netwerk protocol, zie hier https://en.wikipedia.org/wiki/LwIP
Mogelijk heeft een apparaat in je buurt deze optie.
36
Morgen, nee die was van de iPhone. En toen deze gisteren op mijn verzoek op de wifi ging kreeg ik geen iPhone met dit mac adres maar toevallig dus die iopw. Kan allemaal toevallig zijn haha
37
Kun je nog eens aangeven wat het merk en model van je modem is?
Want je gaf aan "Ziggobox" maar dat is geen merk en model.

Is het een witte of een zwarte? Veelal kun je het merk en type vinden aan de onderkant op een sticker op je modem.
Greetings, Black Tiger.
40
Heb gisteren alle ip adressen nagelopen en ook poortscans uitgevoerd.
Op geen enkele ip met poortscan kreeg ik onregelmatigheden, behalve dus op IP-adres 192.168.178.241
Zie hieronder de foto’s die ik ervan gemaakt heb.
Weet niet of het iets betekent maar dacht deel het.

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
41
Je kan in de instellingen van je modem CH7465LG-ZG eens instellen dat het apparaat met MAC-adres 3A:AD:BF:A9:D0:F4 geblokkeerd wordt. Zie hiervoor de instellingen onder het kopje MAC address filtering. Misschien kan je dan achterhalen welk apparaat dat is.
42
Heb je iets van Mac thuis staan? Poort 7000 wordt nogal eens graag door Airplay gebruikt.
De rest laat denken aan iets van een NAS of zo.
Als je echt alleen maar computers hebt en geen NAS of iets waar een webserver op draait is het wel verdacht. AJS12 wordt ook wel door hackers gebruikt net zoals die afs3-exploit.
Goed kijken op het moment dat die .241 in gebruik is welk mac adres die heeft en welk device dat is.

Misschien vind je ook iets terug aan de naam, kunt wellicht kijken met nbtstat bijv.:

Code: Selecteer alles

nbtstat -A 192.168.178.241
Greetings, Black Tiger.
43
Hey hallo,

Ben even heel druk qua werk geweest mijn excuses voor afwezigheid.
Of wij een Mac hebben? Nee hebben wij niet. Heb tussendoor wel wat onderzoek gedaan en kwam via via bij een treat van malwarebites eigen hulpverleners een soort gelijk verhaal tegen. Daar zou het om een nieuwe type trojan gaan die zich voordoet als bestanden van Microsoft. De bekende svhhost.exe.
En zou dus om hacker gaan die router hacked en dan zo in je netwerk komt en al je apparaten infecteert.
En hierdoor ook moeilijk te detecteren is vanwege dat meeste virus/malware scanners het bestand als normaal beschouwen en dus niet rapporteren.

Ik heb ook foto van uitkomst nbtstat die stuur ik mee.
Afbeelding
44
Heb tussendoor wel wat onderzoek gedaan en kwam via via bij een treat van malwarebites eigen hulpverleners een soort gelijk verhaal tegen.
Post een link daarvan zodat we dat kunnen lezen.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”