Plaats reactie
61
Geen idee waarom die meldingen van Explorer en Teams verschijnen.
Zijn er op de telefoons ook beveiligingstools zoals antivirus geïnstalleerd ?

We kijken op deze laptop verder met een andere tool.

Download ZHPDiag 2024 via deze link: ZHPDiag
Bewaar het op je bureaublad.

Antivirussoftware uitschakelen
Afbeelding ZHPDiag uitvoeren
  • Rechtsklik op ZHPDiag3.exe en klik op Als Administrator uitvoeren.
  • Indien je een melding krijgt van Microsoft Defender SmartScreen dat een onbekende app is gestart, klik dan op de link "Meer informatie" en vervolgens op de knop "Toch uitvoeren".
  • In het startscherm van "ZHPDIAG 2024" klik rechtsboven op X om dit venster te sluiten.
  • Er verschijnt een nieuw venster. Klik op "I agree".
  • Het hoofdscherm van ZHPDIAG verschijnt nu. Klik op "Scanner" en wacht geduldig tot dit klaar is.
  • Na afloop staat er een tekstbestand met de naam ZHPDiag.txt op je bureaublad, post deze als bijlage in je volgende bericht.
    (Het logbestand kan je ook terugvinden in de map %AppData%\ZHP.)
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
63
Doe het volgende ter controle.

Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

Download de bijlage fixlist.txt naar de map, waar ook FRST64.exe aanwezig is.
Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met FRST.
Rechtsklik op Afbeelding FRST64.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
Druk op de knop Fixen.
Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
64
Morgen peterj,

Ik heb gisteravond de txt doorgelezen. Begrijp er niet veel van, maar viel wel op dat er veel niet getekende objecten waren of onbekend.

En zie ook over al datums bij staan, is hieruit te herleiden wanneer het ongeveer binnen gekomen zou kunnen zijn?

Ik zal vanmiddag als ik thuis ben de fix doen.
Tevens gisteren na een restart om mijn virusscanner weer aan te zetten kreeg ik de volgende meldingen in beeld.
Eerste is dus de 2 stapsverficatie (die ik dus al een week niet heb gekregen) en andere waren waarschuwingen

Tevens moet ik zeggen dat het internet snelheid op mijn telefoon ook echt achteruit is gegaan.

Maar goed zal vanmiddag dus verder gaan moet nu werken.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
66
zat mijzelf te bedenken dat de eerste scan met deze laptop gemaakt is met een verbinding via ethernet.
weet niet of dat veel uitmaakt? dus had ik er gisteren ook nog 1 gemaakt via een wifi verbinding.

zag wel dat ze iets verschilde (puur kijkend op inhoud haha snap er weing van) maar zag dus wel wat verschillen vandaar dat ik hem post
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
67
Het logje ziet er normaal uit.
zat mijzelf te bedenken dat de eerste scan met deze laptop gemaakt is met een verbinding via ethernet.
weet niet of dat veel uitmaakt? dus had ik er gisteren ook nog 1 gemaakt via een wifi verbinding.
Nee, dat maakt niet uit.

Je hebt deze vraag nog niet beantwoord: Zijn er op de telefoons ook beveiligingstools zoals antivirus geïnstalleerd ?
69
alleen datgene wat Apple standaard gebruikt
Doe daarmee een scan ter controle.

Zorg dat al aangesloten smart-aparaten up-to-date zijn. Overbodige en ongebruikte apps verwijderen. Je hoeft vooralsnog geen extra antivirus product hierop te installeren.
Meer informatie hoe je dat doet lees je o.a. hier: https://www.kaspersky.nl/resource-cente ... et-viruses onder het kopje
Heeft je iPhone een virus en hoe kun je dit controleren? en Hoe kom je van een virus op je iPhone af?
70
heey hallo,

Allereerst mijn excuses voor de plotselinge stilte.
Vanwege enorme drukte en projecten die af moesten (vanwege deadlines en opleverdatums) had ik helaas geen tijd voor andere zaken.

Een korte samenvatting:
we hebben de iPhone's onderzocht en apple geraadpleegd met betrekking ons probleem. hun antwoord is onmogelijk en scanners hebben ook geen zin want worden niet ondersteund en of doen scans met uitkomst zonder problemen. Dit omdat iphone geen scans toelaat (ondanks dat die apps wel bestaan maar scannen dus eigenlijk niks)
des ondanks ervaar (vooral ik) toch wel vaak rare gebeurtenissen: error.edgesuite, meldingen dat mijn ip adres is gebruikt voor diverse dingen, ip adres fysiek in united states of america, melding q=malware+in+email+opent+mailpramma+uit+zichzelf, ongebruikelijk verkeer en of andere meldingen. dit is op mijn telefoon.

dan thuis dat tijdens tv kijken pop-up komt met geen internet, te druk netwerk, offline, programma's in ene stoppen of niet willen laden, tijden tv kijken via ziggobox deze in ene uitschakeld of zegt dat we geen aangesloten kabel of internet hebben enz.
en zo zijn er nog wel meer rare gebeurtenissen tv die vanzelf aangaat, volume zichzelf aanpast enz..

vandaag was het weer feest op mijn eerste dag vrij en heb meteen nieuwe frst gedownload en uitgevoerd zal deze uploaden...
hopend hebben jullie een idee
71
tevens bij uitzoeken netwerk vond ik deze gegevens MAC BA:FD:CC:AE:B1:93 deze is onbekend en kwam met antwoord: adrdress is assigned to a device by a network administrator, overriding burned-in address. iets verder gekeken en kwam ik uit op PID 3888 en dat weer onderzocht en kwam dit boven.. txt doe ik uploaden

netwerk tcp is 52.109.12.18:443

>>> Edit: Bijlage verwijdert, bevat persoonlijke gegevens.
72
Hoe kom je aan het logje dat je in je laatste bericht gepost had ?
74
Heb mijn eigen ip opgezocht en kwam dit uit. Mijn internet van mijn telefoon is erg verschillend. Soms snel soms laad hij niks, soms moet ik 5 x inloggen soms is 1 x. Webpagina’s die niet laden of errors geven enz
75
Goedemiddag,

Een kleine update, bij de vorige contact was ik ook de logbestanden aan het uitpluizen en merkte op dat alle belangrijke beveiliging en installatie of andere logbestanden er niet waren. Dus had ik bij alle logs het opslaan van bestand aangezet. Zodat we de gebeurtenissen konden monitoren. Gisteren kwam ik erachter dat wederom alle logbestanden gewist waren en dat zoals ik snel kon zien alle instellingen qua beveiliging, firewal, enzovoort ook aangepast waren naar mijn inzien dat iedereen toegang kan krijgen en of op afstand in kan loggen…
Ik maak me best beetje zorgen

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”