Deze server is gekocht met 6 x 2GB PC3-10600R (DDR3-1333) geheugen. Na kuren met deze server is gebleken dat er een geheugenprobleem is. Nu wil ik alle geheugen modules vervangen en eventueel upgraden om Server 2008 SBS later dit jaar te vervangen voor Server 2019 Standard waar ik al een licentie voor heb.
24 GB is een mogelijkheid met 6 x 4GB of 48 GB met 6 x 8GB. Bij de grotere computershops zie ik helaas geen PC3-10600R DDR3-1333 geheugen die ik zou kunnen gebruiken.
Weet iemand waar ik dit geheugen kan bestellen?
Alvast bedankt!
2
Refurbished met een jaar garantie is dit geheugen nog wel te verkrijgen, zie bijvoorbeeld deze webshop met gebruikte onderdelen van Servers.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
3
Ik kom ook 16GB tegen voor €20 tegen op internet.
16GB (6 stuks) €20 = 96GB voor 120 euro
https://www.spareit.nl/nl/componenten/m ... gIn5fD_BwE
Kan ik die 16GB geheugen modules ook in de ProLiant ML350 plaatsen?
Bedankt weer.
4GB (6 stuks) €12 = 24GB voor 72 euroMaxstar schreef:Refurbished met een jaar garantie is dit geheugen nog wel te verkrijgen, zie bijvoorbeeld deze webshop met gebruikte onderdelen van Servers.
Ik kom ook 16GB tegen voor €20 tegen op internet.
16GB (6 stuks) €20 = 96GB voor 120 euro
https://www.spareit.nl/nl/componenten/m ... gIn5fD_BwE
Kan ik die 16GB geheugen modules ook in de ProLiant ML350 plaatsen?
Bedankt weer.
4
Ik zou de cheets van HP als eerste raadplegen om na te gaan welk type geheugen je kan gebruiken voor dit type Server. Als het een "HPE ProLiant ML350 G6 Server" betreft kan je middels de onderstaande link controleren welk geheugen je kan gebruiken.
https://support.hpe.com/hpesc/public/do ... cale=en_US
Zover ik nu kan zien is dat een HP Server ML350 gelimiteerd is aan 8 GB (Dual) and 4 GB voor (Quad).
https://support.hpe.com/hpesc/public/do ... cale=en_US
Zover ik nu kan zien is dat een HP Server ML350 gelimiteerd is aan 8 GB (Dual) and 4 GB voor (Quad).
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
5
Dit probleem is even blijven liggen, ondertussen had ik al wel 16GB geheugen modules in bestelling gezet met een set van 8GB voor deze server.
Dit weekend heb ik beide sets geïnstalleerd, alleen met de 8GB modules kon ik de server starten, de 16GB modules pakte de server niet en gaf een reeks piepjes bij het aanzetten en schakelde weer uit.
Nu draait de server op 48GB zodat ik wat dingetjes kan plannen met upgrades en migraties om deze server breder in te zetten.
Dit weekend heb ik beide sets geïnstalleerd, alleen met de 8GB modules kon ik de server starten, de 16GB modules pakte de server niet en gaf een reeks piepjes bij het aanzetten en schakelde weer uit.
Nu draait de server op 48GB zodat ik wat dingetjes kan plannen met upgrades en migraties om deze server breder in te zetten.
6
Mooi dat de 8 GB modules in ieder geval werken..
7
Nieuw geheugen heeft het probleem niet verholpen, meer geheugen was een tijdelijke oplossing of zeggenderwijs uitstel tot er weer problemen zouden optreden. Welnu ben ik wel zover dat ik de oorzaak heb kunnen vinden. Een oud software-pakket dat ik op maat hebben laten maken laat het geheugen vollopen wat de server laat crashen.
MEMORY_MANAGEMENT (1a)
# Any other values for parameter 1 must be individually examined.
Arguments:
Arg1: 0000000000000403, The subtype of the bugcheck.
CUSTOMER_CRASH_COUNT: 1
PROCESS_NAME: ClFrameAppCl-mod.exe
MEMORY_MANAGEMENT (1a)
# Any other values for parameter 1 must be individually examined.
Arguments:
Arg1: 0000000000000403, The subtype of the bugcheck.
CUSTOMER_CRASH_COUNT: 1
PROCESS_NAME: ClFrameAppCl-mod.exe
8
Ik zou dan zeker even contact opnemen met de ontwikkelaar van het programma voor een mogelijke oplossing. Maar heb je het programma ook al eens op een ander systeem laten draaien om te controleren of het identieke problemen veroorzaakt? Dan weet je immers zeker dat het aan het programma ligt...
9
Dat is niet zomaar even te regelen om alles over te zetten naar een ander systeem omdat op de server alles als service draait en niet uit een alleenstaand installatiepakket bestaat. De maker van de software heeft nu iets toegevoegd voor betere .NET compatibiliteit met nieuwere versies. Voorlopig is het aankijken hoe of wat.
10
Om de server te clonen naar een geheel identieke omgeving kan je gebruik maken van Sysinternals Disk2vhd. Met deze tool kan je eenvoudig een image maken van een HDD, waarna je die VHDx-image vervolgens kan inladen in bijvoorbeeld een virtuele Hyper-V omgeving om bepaalde dingen te kunnen testen.
11
Ondertussen is Server 2008 SBS geheel gemigreerd naar Server 2019 STD met nieuwe SSD units plus een compleet nieuwe versie van het software-pakket die geschikt is voor NET8.0. Dit probleem kan als verholpen gemarkeerd worden. Nu rest mij enkel het instellen van nieuwe automatische backups naar de ingebouwde backup schijven en de NAS.
12
Dank voor de terugkoppeling en fijn dat het probleem verholpen is, de server weer up-to-date is en naar behoren functioneert....