Plaats reactie
16
Nee, via Instellingen > Systeem > Info zie ik als installatiedatum: 27-4-2023.
Ik kan het me niet exact meer herinneren, maar het is mogelijk dat ik op 27-4-2023 een in-place upgrade heb gedaan om een klein probleempje op te lossen. Het probleempje werd daar overigens niet door opgelost, maar het was in feite zo'n onbelangrijk probleem dat ik het maar zo gelaten heb.

De datum 13-11-2020 zegt mij helemaal niets. Wanneer ik een probleem heb met mijn pc, dan noteer ik doorgaans in een Word bestand hoe en wanneer ik dat probleem heb opgelost. Ik kan echter geen rapportje terugvinden van die datum.
Heel misschien heb ik op 13-11-2020 de upgrade uitgevoerd van versie 20H1 naar versie 20H2 van Windows 10. Maar dat is echt een gok, die ik baseer op het feit dat versie 20H2 toen net een paar weken daarvoor was vrijgegeven.. Ik kan dat echter niet terugvinden in de Geschiedenis van updates. Daarin kan ik alleen de installatiedatums nog zien van versie 21H1, 21H2 en 22H2.

In de kleinste herstelpartitie (450 MB) zie ik als oudste datum staan: 25-7-2016. Dat was de datum waarop ik de gratis upgrade van Windows 7 naar Windows 10 uitvoerde op deze pc. Dus soms zegt zo'n datum wel wat.

Ik weet niet sinds wanneer ik twee herstelpartities heb, maar dat is in ieder geval al een paar jaar het geval. Volgens jou dus sinds 13-11-2020.
17
Jonathan21 schreef: the installation of the update fails even after resizing the partition.
Yep, that's what I wrote in my message just ahead of you. I used the manual of Bleepingcomputer (same as the one from Microsoft) and also got stuck in step 8.
Then after reinstallation of Windows it's still 547 MB and no issues this time. My other PC has 600 MB and issues while an empty unpartitioned disk part of over 400 mb is next to it. It's really must be an bug in the update.

@Maxstar Maakt dat nog wat uit zo'n datum?

Oh nonedeju en bedankt... schijnt dat die update mijn rescue parititie zelfs verwijderd heeft, ben nog eens gaan kijken voor de zekerheid en zie hier:

Afbeelding

Staat nu niets meer bij. ;(
Greetings, Black Tiger.
18
Oh aanvulling. In Windows staat er niet meer "herstelpartitie" bij zoals voorheen.
Maar volgens diskpart is het wel nog goed. Wie moet ik nu geloven?

Afbeelding
Greetings, Black Tiger.
19
Ik heb nu alles verschillende malen geprobeerd en telkens komt er een foutmelding.
Het probleem ligt bij Microsoft en microsoft moet de foute update maar corrigeren met een correcte update.
Ik wacht dus gewoon af .
22
Update:
While you can do this manually using detailed—and quite complex—instructions, the company now also provides a dedicated PowerShell script to help you automate updating the WinRE partition (without having to resize it first) and patching the CVE-2024-20666 BitLocker vulnerability.

"The sample PowerShell script was developed by the Microsoft product team to help automate the updating of WinRE images on supported Windows 10 and Windows 11 devices," Microsoft said.

"Run the script with Administrator credentials in PowerShell on the affected devices. There are two scripts available—which script you should use depends on the version of Windows you are running."

When running the script on your system, it mounts the WinRE image, applies an architecture-specific Safe OS Dynamic Update you have to download from the Windows Update Catalog before running the script, unmounts the image, and then reconfigures WinRE for BitLocker service if the BitLocker TPM protector is present.

Bron: https://www.bleepingcomputer.com/news/m ... ker-fixes/
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
23
Ja dat Powershell script zag ik gisteren al bij Microsoft zelf. maar ik vind dat geen oplossing voor de doorsnee gebruiker.
Mijns inziens hoort Microsoft in dit geval gewoon met een fix voor die update te komen en niet een of ander script wat een doorsnee gebruiker dan moet gaan doen.
Greetings, Black Tiger.
24
Ik heb vandaag de technische dienst van microsoft gevraagd van het niet installeren van KB5034441op te lossen.
De "goeroe" heeft Windows 10 terug geformateerd en "alles bleek perfect in orde te zijn".
Bij het terug opstarten van desktop kwam hetzelfde probleem als bij de patch Tuesday van januar 2024 weer naar boven (KB5034441 installeren).
Ik doe nu niets meer dan verder nog laten "knoeien" door Microsoft.
Ik wacht op de fix van Microsoft
25
Als het echt een deskundige was geweest had hij die handmatige fix toegepast, al dan niet met behulp van dat script. :)
Ik wacht ook gewoon af, vindt het wel goed zo verder met MS, dat ze het maar fixen.
Greetings, Black Tiger.
26
Net wat @Black Tiger schrijft, als hij echt deskundig was had hij die reg fix gedaan.
Opnieuw instellen kan iedereen en hij had kunnen weten dat, dat ook niet de oplossing was en als hij bij kennis was had hij moeten weten
dat Microsoft met een fix bezig is die via patch/update binnen gehaald kan worden https://tweakers.net/nieuws/217608/micr ... slukt.html

Dus heb nog even geduld.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
27
wanneer ik mijn desktop met Windows 10 aanzet en Windows Update open zie ik dat er nog altijd vermeld wordt dat de foute update KB5034441 niet kan gedownload worden.
Blijft het advies van nog te wachten heden nog gelden?
28
Jazeker. Microsoft zou met een update komen maar dat kan altijd even duren.
Wij hebben de nieuwe update ook nog niet. Ben zelf ook nog aan het wachten.
Greetings, Black Tiger.
30
Bij mijn Acer laptop gaat het ook fout, na de update. De pc start op en nadat de complete scherm gevuld is, begint de pc weer met opstarten na 3 a 4 sec weer met opstarten. Dit proces valt op geen enkele manier te stoppen. Ook niet met taakbeheer en dan de zwaarbelaste processen stoppen.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows 10”