Bij de patch Tuesday voor Windows 10 op 10/1/2024 zijn er 5 updates.
4 updates worden uitgevoerd maar KB5034441 kan niet geïnstaleerd worden.
Windows toont dat er een probleem is met het downloaden van KB5034441 en dat ze dit probleem zullen oplossen.
Wat moet ik intussen doen?
Is die beveiligingsupdate KB5034441 van belang?
2
Hallo,
Dit is een bekend probleem met deze update, je krigt wellicht de volgende foutmelding te zien? 0x80070643 – ERROR_INSTALL_FAILURE!
Dit is een bekend probleem met deze update, je krigt wellicht de volgende foutmelding te zien? 0x80070643 – ERROR_INSTALL_FAILURE!
Code: Selecteer alles
Windows Recovery Environment servicing failed.
(CBS_E_INSUFFICIENT_DISK_SPACE)
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
4
Open het startmenu en typ het command diskmgmt.msc en maximaliseer dit venster. Maak hier vervolgens een screenshot van en plaats die in het volgende bericht.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
6
Je kan dit commando typen in het venster uitvoeren en daarna op OK drukken om schijfbeheer te openen.
8
Vergroot dat scherm en druk dat op ALT + PrintScreen om een schermafbeelding te maken. In paint kan je die afbeelding vervolgens met CTRL + V plakken. Daarna kan je de afbeelding van het schijfbeheer opslaan en bijvoegen in je volgende berichten. Klik hiervoor op de optie "Afbeelding aan bericht toevoegen" onderaan het berichtvenster.
10
Dat is helaas niet mogelijk, althans niet zonder TeamViewer of een soortgelijke applicatie. Echter heb ik hier een systeem draaien met hetzelfde probleem, dus momenteel ben ik ook bezig met een tutorial (handleiding) hoe dit probleem verholpen kan worden. Maar dit kan even duren omdat ik het een en ander nog moet testen betreffende KB5034441 en hoe deze update de Windows Recovery partitie wil updaten en waarom dat mislukt - vanwege gebrek aan schijfruimte op die systeempartitie van Windows.
Ik zou dit topic daarom de komende dagen even in de gaten houden voor updates over dit probleem.
Ik zou dit topic daarom de komende dagen even in de gaten houden voor updates over dit probleem.
11
Groeten abbs
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie
12
Da's toevallig. Was vandaag een PC aan het installeren en liep tegen diezelfde foutmelding aan.
Ik heb een 160 GB SSD en er werd tijdens de installatie automatisch een rescue partitie van 530 MB aangemaakt. Dat is echter voor die update te klein (ik had sowieso een te oude W10 installatie stick).
Er is een hele procedure voor die je dan kunt volgen om de C met 250 MB te verkleinen en dan de huidige rescue partitie te verwijderen en dan weer opnieuw aan te maken, maar bij mij resulteerde dat uiteindelijk in het feit dat de reagentc zich niet meer wilde enablen middels de door Microsoft geleverde handmatige methode. Er zijn er meer die dat hebben. En dan ben ik ook bepaald geen beginner.
Geadviseerd wordt dan ook om op een update van Microsoft te wachten.
Dus ik ga dit onderwerp eens met belangstelling volgen. Maar ik denk dat het advies om te wachten toch het beste is.
Edit: Ik kreeg geen melding maar zie dat dit nu ook op mijn eigen PC mislukt is. En mijn rescue partitie is al 600 mb en daarnaast (rechts) zit nog een stuk van over de 400 mb ongepartitioneerde ruimte, dus plek zat om dat uit te breiden.
Edit2: Heb ik die ene pc nieuw geinstalleerd. Die had toen weer een rescue partitie van 547 MB. En rara nu heeft de update zich zonder morren geinstalleerd. Terwijl deze partitie dus kleiner is dan die van 600 MB op mijn eigen pc en voorheen met diezelfde grootte op die niet wenste te werken. Bijzonder vaag gedoe dus met die update.
Maar het staat dan bij het MS forum ook vol met klachten.
Ik heb een 160 GB SSD en er werd tijdens de installatie automatisch een rescue partitie van 530 MB aangemaakt. Dat is echter voor die update te klein (ik had sowieso een te oude W10 installatie stick).
Er is een hele procedure voor die je dan kunt volgen om de C met 250 MB te verkleinen en dan de huidige rescue partitie te verwijderen en dan weer opnieuw aan te maken, maar bij mij resulteerde dat uiteindelijk in het feit dat de reagentc zich niet meer wilde enablen middels de door Microsoft geleverde handmatige methode. Er zijn er meer die dat hebben. En dan ben ik ook bepaald geen beginner.
Geadviseerd wordt dan ook om op een update van Microsoft te wachten.
Dus ik ga dit onderwerp eens met belangstelling volgen. Maar ik denk dat het advies om te wachten toch het beste is.
Edit: Ik kreeg geen melding maar zie dat dit nu ook op mijn eigen PC mislukt is. En mijn rescue partitie is al 600 mb en daarnaast (rechts) zit nog een stuk van over de 400 mb ongepartitioneerde ruimte, dus plek zat om dat uit te breiden.
Edit2: Heb ik die ene pc nieuw geinstalleerd. Die had toen weer een rescue partitie van 547 MB. En rara nu heeft de update zich zonder morren geinstalleerd. Terwijl deze partitie dus kleiner is dan die van 600 MB op mijn eigen pc en voorheen met diezelfde grootte op die niet wenste te werken. Bijzonder vaag gedoe dus met die update.
Maar het staat dan bij het MS forum ook vol met klachten.
Greetings, Black Tiger.
13
Hi all,
You should avoid changing the size of the WinRe partition because according to feedback obtained by the BleepingComputer site, the installation of the update fails even after resizing the partition.
Regards,
You should avoid changing the size of the WinRe partition because according to feedback obtained by the BleepingComputer site, the installation of the update fails even after resizing the partition.
For me, the installation of this update went well.Unfortunately, BleepingComputer has been told by a Windows 10 user that this update failed on their device even with a Windows RE partition that is 1 GB in size. Therefore, there is no guarantee these steps will resolve the issue.
Regards,
14
In Schijfbeheer werd ik niet wijzer:
Schijfbeheer van Windows laat wel zien hoe groot de herstelpartitie is, maar niet hoeveel daar al van in gebruik is.
Daarvoor moet je een ander programma gebruiken. Ik gebruik daarvoor MiniTool Partition Wizard.
In Schijfbeheer was al te zien dat ik niet 1, maar 2 herstelpartities heb, van respectievelijk 835 en 450 MB. Waarom ik er twee heb, zou ik niet weten. Ik ben niet van plan een van die twee te gaan verwijderen. De inhoud van die twee partities vertoont dezelfde mappen, maar met andere inhoud/datums.
Hieronder de afbeelding van MiniTool Partition Wizard:
Daarop is te zien dat van de herstelpartitie van 835 MB nu 591,02 MB gebruikt is.
Via een rechtsklik op die partitie kies ik voor Explore en dan zie ik het onderstaande:
Het bestand winre.wim is gisteren (door die update KB5034441) gewijzigd en heeft nu een grootte van 577,6 MB.
Die zou dus niet in de herstelpartitie passen van de pc van Black Tiger, want die is slechts 547 MB groot...
Ik heb ook even de instructies van Microsoft bekeken om de grootte van de herstelpartitie handmatig te wijzigen (https://support.microsoft.com/nl-nl/top ... c8229763bf), maar dat is voor doorsnee Windows-gebruikers niet te doen, vind ik. Ik ga ervan uit dat Microsoft met een andere oplossing zal komen om dit probleem op te lossen.
Als beginneling zou ik verwachten dat winre.wim op de herstelpartitie op iedere Windows 10 pc even groot zou zijn. Maar dat blijkt dus niet het geval. Ik ben even wezen kijken wat er gebeurd/gewijzigd is door die update KB5034441, die ik gisteren (op 10 januari) heb geïnstalleerd. Bij mij verliep dat zonder problemen.Black Tiger schreef: Heb ik die ene pc nieuw geinstalleerd. Die had toen weer een rescue partitie van 547 MB. En rara nu heeft de update zich zonder morren geinstalleerd.
In Schijfbeheer werd ik niet wijzer:
Schijfbeheer van Windows laat wel zien hoe groot de herstelpartitie is, maar niet hoeveel daar al van in gebruik is.
Daarvoor moet je een ander programma gebruiken. Ik gebruik daarvoor MiniTool Partition Wizard.
In Schijfbeheer was al te zien dat ik niet 1, maar 2 herstelpartities heb, van respectievelijk 835 en 450 MB. Waarom ik er twee heb, zou ik niet weten. Ik ben niet van plan een van die twee te gaan verwijderen. De inhoud van die twee partities vertoont dezelfde mappen, maar met andere inhoud/datums.
Hieronder de afbeelding van MiniTool Partition Wizard:
Daarop is te zien dat van de herstelpartitie van 835 MB nu 591,02 MB gebruikt is.
Via een rechtsklik op die partitie kies ik voor Explore en dan zie ik het onderstaande:
Het bestand winre.wim is gisteren (door die update KB5034441) gewijzigd en heeft nu een grootte van 577,6 MB.
Die zou dus niet in de herstelpartitie passen van de pc van Black Tiger, want die is slechts 547 MB groot...
Ik heb ook even de instructies van Microsoft bekeken om de grootte van de herstelpartitie handmatig te wijzigen (https://support.microsoft.com/nl-nl/top ... c8229763bf), maar dat is voor doorsnee Windows-gebruikers niet te doen, vind ik. Ik ga ervan uit dat Microsoft met een andere oplossing zal komen om dit probleem op te lossen.
15
Aan de datums te zien is de recovery partitie (835 MB) reeds in 2020 aangemaakt, komt deze datum (13-11-2020) overeen met de installatiedatum onder Instellingen > Systeem > Info? En heb je rond die datum een herstelinstalltie uitgevoerd die mogelijkerwijs een nieuwe recovery partititie heeft aangemaakt destijds?porrelaar schreef: In Schijfbeheer was al te zien dat ik niet 1, maar 2 herstelpartities heb, van respectievelijk 835 en 450 MB. Waarom ik er twee heb, zou ik niet weten.