! In dit forumonderdeel kunnen forumgebruikers alleen op eigen onderwerpen reageren.

1. Voor het verhelpen van problemen met Windows Update zijn vaak meerdere stappen nodig, helaas bestaat er geen all-in-one tool om dit soort problemen op te lossen.
2. Neem a.u.b. nooit instructies van gelijkaardige problemen over, dit kan averechts werken en voor problemen zorgen. Open altijd een eigen onderwerp en volg de daarin gegeven instructies op.
Plaats reactie
1
- Welke versie van Windows is er in gebruik: Windows 10 Home 64 bits
- Welke virusscanner is er geïnstalleerd: Windows Defender
- Wanneer ontstond het probleem: (omschrijf het probleem hieronder zo uitgebreid mogelijk).

Al langere tijd was mijn pc aan de trage kant met opstarten en liep geregeld vast. De oorzaak was een crashende harde schijf, die vervangen is voor een solid state schijf en een nieuwe harde schijf. Alle gegevens van de oude harde schijf heeft de computerwinkel overgezet naar de solid state en de rest op de nieuwe harde schijf.

Oude indeling van de harde schijf
C: 500GB
D: 1500GB

Nieuwe indeling van de solid state en harde schijf
C: 512GB
D: 2000GB

Ook is de pc opgeschoond en werkt weer als vanouds snel, zonder problemen, behalve Windows update. Al twee keer de pc teruggebracht in garantietijd zonder oplossing. Het advies dat ik kreeg is wachten op een volgende update of formatteren en Windows herinstalleren. Nu twee updates verder, die van maart en april blijven mislukken ben ik zelf maar gaan zoeken op 0x800f0922.

Na een lange zoektocht kwam ik hier uit viewtopic.php?t=23774
Alle stappen gevolgd en dit is de link voor de gevraagde CBS map met logbestanden
https://gofile.io/d/hKYPDj

Hopelijk kunnen jullie mij wel verder helpen zonder alles opnieuw te hoeven installeren.
2
Hallo en welkom op het forum,
  • Open het startmenu en typ vervolgens het commando CMD.
  • Klik vervolgens met de rechtermuisknop op de Opdrachtprompt en klik op Als administrator uitvoeren
  • Kopieer en plak nu de onderstaande commandoregels één voor één in de opdrachtprompt en druk op enter.

    Code: Selecteer alles

    sc config AppReadiness start= demand
    sc start AppReadiness
    
  • kopieer en plak het resultaat in het volgende bericht. Of plaats een screenshot en upload die via www.imgdumper.nl en plaats hier de BBCode link.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
3
Bedankt voor je antwoord.

Ik heb een screenshot gemaakt maar uploaden gaat niet want krijg alleen een wit scherm te zien. Kopieren plakken lukt wel.

Microsoft Windows [Version 10.0.19045.2006]
(c) Microsoft Corporation. Alle rechten voorbehouden.

C:\WINDOWS\system32>sc config AppReadiness start= demand
[SC] OpenService FAILED 1060:

De opgegeven service is geen geïnstalleerde service.

C:\WINDOWS\system32>sc start AppReadiness
[SC] StartService: OpenService FAILED 1060:

De opgegeven service is geen geïnstalleerde service.
4
Hallo,

Voer de volgende stappen uit om de AppReadiness service te controleren.
  • Open het startmenu en typ vervolgens het commando CMD.
  • Klik vervolgens met de rechtermuisknop op de Opdrachtprompt en klik op Als administrator uitvoeren.
  • Kopieer en plak nu het onderstaande commando in de opdrachtprompt.

    Code: Selecteer alles

    reg query "HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services" /s > "%userprofile%\Desktop\Services.txt"
  • Voeg het bestand Services.txt als bijlage aan het volgende bericht toe of upload het bestand naar https://gofile.io/uploadFiles.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
6
Download Afbeelding SFCFix naar bijvoorbeeld het bureaublad.
  • Let op: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
    • Zorg dat Afbeelding SFCFix.exe op het bureaublad staat.
    • Download de bijlage SFCFixScript.txt en sla dit bestand ook op het bureaublad op.
    • Let op: Sluit nu eerst alle openstaande programma's.
    • Sleep het bestand SFCFixScript.txt in SFCFix.exe zoals op onderstaande afbeelding:
    Afbeelding
    • SFCFix zal het script vervolgens uitvoeren.
    • Na afloop hiervan zal op het bureaublad een logbestand met de naam SFCFix.txt verschijnen.
    • Post dit logbestand als bijlage in je volgend bericht.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
7
SFCFix,txt staat hier klaar https://gofile.io/d/3TMEwZ

Failed to open registry key HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\AppReadiness with error code ERROR_FILE_NOT_FOUND.

Maar gaat weer niet goed zie ik na OpenService FAILED 1060?

Wat nu?
8
Die foutmelding in het script maakt niet uit, dat komt enkel doordat ik de corrupte sleutel eerst heb laten verwijderen en daarna heb vervangen.

Probeer nu als eerst het systeem te updaten en laat hiervan het resultaat weten. Als Windows Update mislukt upload dan weer een nieuwe kopie van de CBS logs.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
9
Maxstar schreef: Als Windows Update mislukt upload dan weer een nieuwe kopie van de CBS logs.
Ik kan je vertellen dat dit niet nodig is, eindelijk is het updaten gelukt. Hoe jij dit voor elkaar gekregen hebt weet ik niet maar duizendmaal dank voor de voortreffelijke hulp.
11
Nogmaals dank voor de voortreffelijke hulp. De nieuwste update van vandaag KB5026361 is ook zonder problemen doorgekomen.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows Update problemen & SFC Scannow corrupties”