Plaats reactie
1
Goede morgen,

Tot vorige week werkte alles perfect. Nadat de rendo vorige week een groot onderhoud heeft uitgevoerd (stroom is ruim 3 uur weg geweest)
werden mijn adapters niet meer herkend door de laptop en telefoon en werkten mijn adapters niet meer.
Van alles al geprobeerd via de officiële site van Fritz.
Uiteindelijk met een recovery programma van hun beide adapters terug gezet naar de fabrieksinstellingen.
Vervolgens de beide adapters bij elkaar in een stekkerdoos gehad om ze weer met elkaar te verbinden.
Daarna de ene weer verbonden met de experiabox en de ander in de kamer bij de laptop gehangen.
Yes, gelukt. Alles werkte weer normaal, wel 10 minuten, toen werden ze niet meer herkend.
De laptop ziet ze niet en mijn telefoon ook niet.

Wat kan ik nog proberen?
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Groetjes Barbara
2
ik heb zoiets dergelijks ooit bij de hand gehad. misschien heb je hier wat aan.
toen bleek de oplossing: zorg dat beide adapters rechtstreeks op het stroomnet zijn aangesloten, dwz gebruik van stekkerdozen met een eigen aan/uit- of overspanningsvoorziening bleek uit den boze te zijn.....
3
De adapters zijn gewoon op het stroomnet aangesloten, zitten geen stekkerdozen meer tussen.
Dat was alleen om de adapters weer op elkaar af te stemmen.
Adapters werken ook gewoon, alles wat aan lampjes moet branden, brand ook.
Alleen de laptop herkend ze niet (meer).
Groetjes Barbara
4
oké, misschien moet je dan eens op de laptop aan het werk.
rechtsklik op start, ga apparaatbeheer, klik op het > voor de rubriek netwerkadapters en rechtsklik op de adapter die jij wilt gebruiken.
kies dan de optie 'installatie ongedaan maken' of 'verwijderen'
sluit de schermen, ga start, afsluitmenu en kies daar de optie 'opnieuw opstarten' (nb: echt deze kiezen, uit en weer aanzetten is echt iets anders onder w10)
bij de herstart windows je adapter opnieuw maagdelijk installeren en grote kans dat ie het dan weer doet.
voor wifi zal je dan wel eerst weer de verbinding moeten opzoeken en wachtwoord ingeven.
5
Die waarvan ik dacht dat het hem was, werkt niet.
Kan ik die andere poorten zonder problemen 1 voor 1 verwijderen?
Zo ja, dan ga ik gewoon het rijtje af.
Groetjes Barbara
6
alles wat minipoort heeft kan je laten staan.
dan houd je dus een of een ethernetadapter en een wirelessadapter over om uit te kiezen; is er maar één dan heb je niks te kiezen....
die keuze zit 'm in de vraag of je internet aan een draad of draadloos.
allebei verwijderen kan geen kwaad.
7
Dan blijft er eentje over. verwijderd en opnieuw opgestart.
Geen resultaat.
Mijn internet zit aan een draad. Heb ik afgelopen week al tig x van de stroom gehad, heeft niet geholpen.
Op dit moment heb ik de adapter bij de laptop van de stroom gehaald in de hoop dat als ik hem weer aansluit dat t dan weer werkt.
Zo niet, zoek ik nog wel een keer de site van de powerlines af.
Groetjes Barbara
8
bedraad dus, en jammer dat verwijderen en herstarten niet heeft gewerkt, terwijl de bedrade aansluiting in dit opzicht het makkelijkst is...
kan het zijn dat de verbindingskabel bij alle acties is beschadigd of wellicht niet helemaal correct weer werd aangesloten?
omdat de telefoon het nu wel weer doet, en dat een draadloze verbinding is, kan het zijn dat die het originele signaal van de router oppakt,
test dat nog eens door de fritzen even van de stroom af te nemen. blijft de telefoon dan met internet verbonden dan mag je niet concluderen dat de fritzen het wél doen.
ofwel: de fritzen zijn nog steeds blackbox; dus loop nog eens na een reset van de fritzen nog eens de installatieprocedure opnieuw door, stap voor stap!!
9
Ik kijk er van de week nog wel een naar.
Toen ik vanavond de adapter weer aan sloot had ik hetzelfde als gister. Eerst deed alles het weer en binnen 10 minuten was het weer weg.
Van de week zal ik nogmaals de hele zooi resetten en opnieuw beginnen.
Bedankt voor je antwoorden tot zover.
Groetjes Barbara
10
Intussen alles nogmaals gereset. zowel de experiabox als de adapters.

Ook nog geprobeerd of het met een netwerkkabel aan de adapter en laptop dan wel zou werken. Helaas...
Intussen hangt de adapter die eerst bij de laptop hing, iets dichter bij die andere adapter en iets verder weg van de laptop.
Het probleem blijft hetzelfde. De eerste 10 minuten werkt het perfect en dan verdwijnt het weer, zowel van de laptop als van de telefoon.
Ik denk dat ik op zoek moet naar helemaal een andere oplossing want ik kan wel blijven resetten maar t wordt er niet anders van.
Groetjes Barbara
11
Ik ben helaas niet thuis in die adapters, heb zelf wel een Fritzbox, maar dus niet van die wifi adapters.
Als ze eerst wel goed gewerkt hebben en nu niet meer is dat wel vreemd te noemen. Aangezien het na de stroomuitval gebeurde is het ook erg moeilijk te zeggen wat de oorzaak is. Normaliter kan een stroomuitval niet zorgen dat die apparaten stuk gaan, dan zijn ze tegen beveiligd.
Daarnaast, als je ze verplaatst, trek je ze ook gewoon uit het stopcontact en steekt ze elders weer in.
Nessie schreef: De eerste 10 minuten werkt het perfect en dan verdwijnt het weer, zowel van de laptop als van de telefoon.
De verbinding valt dus weg. Maar hoe zit het met de lampjes op de adapters? Branden nog wel alle lampjes die zouden moeten branden op de Powerlines?

Ook schrijf je dat je ze via het herstelprogramma terug gezet hebt naar fabrieksinstellingen. Het kan goed zijn dat ze dan nog een firmware update nodig hebben die wellicht dit probleem oplost.

Hier staat hoe je de adapters van nieuwe firmware kunt voorzien (gaat automatisch), dat zou je dan binnen die 10 minuten moeten doen dat het werkt, ik zou eerst de ene doen en dan de andere, vermits jouw type erbij staat.
https://nl.avm.de/service/knowledge-bas ... niet-meer/

Anders denk ik dat alleen de Fritz support je het best kan helpen.

Hier staat ook nog wat tips als ze regelmatig uitvallen.
https://en.avm.de/service/knowledge-bas ... requently/
Greetings, Black Tiger.
12
Alle lampjes van de beide adapters die moeten branden, branden gewoon.
Die eerste link heb ik de afgelopen week al meerdere keren uitgevoerd.
De tweede intussen gedownload en zal ik morgen uit proberen aangezien daar de adapters met
een netwerkkabel aangesloten moeten worden op de laptop.
Groetjes Barbara
13
De reden waarom ik dat vroeg is omdat ik me afvraag of niet de toestellen alleen de wifi verbinding verliezen en de adapters misschien wel gewoon de verbinding blijven behouden.
Dat is namelijk een beetje het vreemde want daar lijkt het wel op. Net alsof het een soort van powersaving mode is.

Echter dan zou het euvel ook verholpen moeten zijn door de telefoon of de laptop opnieuw op starten. Als dat niet helpt dan is toch de verbinding van de adapter met de router weg, zonder dat dit door de lampjes wordt aangegeven en dat is wel vreemd te noemen.

Ben benieuwd na het resultaat nadat je de tweede link hebt uitgeprobeerd.
Greetings, Black Tiger.
14
Intussen de tweede link ook uitgevoerd.
Met de netwerkkabel aangesloten heb ik internet op de laptop en op de telefoon doet de wifi het ook.
Heb nog niet geprobeerd wat er gebeurd als ik die netwerkkabel er tussen uit haal.
Ik heb weer internet dus laat die kabel voorlopig gewoon zitten.
Groetjes Barbara
15
Te vroeg gejuicht.
Bekabeld deed het ongeveer een uurtje en toen was alles weer weg.
Andere vraag, wat zijn goede wifi versterkers? want ik begin te vermoeden dat er in 1 of misschien wel allebei
de powerline adapters een storing zit.
Groetjes Barbara
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Netwerken, Draadloos Netwerk, Routers & Modems”