Plaats reactie
1
Dagelijks komt er in mijn webmail van outlook.com circa 50-75% aan spammails en phishingmails binnen. Ik word hier dusdanig gek van dat ik liever mijn mailbox helemaal niet meer open.
Sommige afzenders sturen mij al maandenlang elke dag/week e-mails. Ik meld deze e-mails dagelijks als ongewenst of ik rapporteer ze als phishing (zie bijlage). Ze blijven echter onverminderd komen.

Kan ik hier een einde aan maken en, zo ja, hoe dan?
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
2
Hallo,

100% kom je er niet meer vanaf, en vaak zo'n bericht via de afmeld link in de mail afmelden werkt het tegenover gestelde.
Je zou eigenlijk meerdere email adressen moeten gaan aanmaken één voor de belangrijke mails en één die je gebruikt waarbij je een e-mail adres moet achterlaten bij bestellingen of info.

Of een spamfilter installeren zoals deze gratis: SPAMfighter gratis

handleiding
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
3
Stug blijven melden als ongewenst werkt het beste. Outlook heeft een dynamisch spamfilter, dat werkt vrij aardig en als je er eenmaal in zit met je server kom je er niet meer zo gemakkelijk uit.
Nadeel is dat spammers tegenwoordig vaker allerlei vps systeempje nemen en dus telkens met andere ip adressen mailen.
Dat is ook de reden dat diverse VPS providers (waaronder Hetzner) ook poort 25 uitgaand dicht zet voor nieuwe klanten, zodat deze mogelijkheid ontnomen wordt. Echter er zijn er nog zat die daar niet aan meedoen helaas.

Inderdaad beter geen afmeld links gebruiken, dat zorgt alleen voor meer spam.
Spamfighter werkt bij mijn weten alleen in e-mail clients, niet met webmail.
Greetings, Black Tiger.
5
iEscape schreef: Om illegale, irritante, ongewenste of kwaadwillige e-mail van een Outlook.com-, Hotmail-, Live- of MSN-account te melden, stuurt u het ongewenste bericht in zijn geheel (inclusief de volledige berichtkop) door naar abuse@outlook.com
Wat?? Heb je daar ervaring mee en, zo ja, houdt het dan ook op?
6
RvG schreef: houdt het dan ook op?
Als je meldt dan houdt het op, als niet meldt blijven ze binnen stromen.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
7
Moet je er wel zeker van zijn dat ze echt van hotmail/outlook etc. af komt en niet gespoofde adressen zijn.
Maar is wel aan te raden, hoe meer mensen melden, hoe sneller het stopt.
Greetings, Black Tiger.
8
En dit werkt dus beter dan rechtsklikken met de muis op een bericht en dan klikken op 'Ongewenste e-mail melden'??
9
Als je dat vanuit een e-mail programma doet, ja dan werk het beter dan "ongewenste e-mail melden".
Tenzij je zelf met een hotmail/outlook account werkt, dan maakt het weinig uit. Omdat in dat geval die functie rechtstreeks de info stuurt naar het dynamische spamfilter van outlook/hotmail.
Greetings, Black Tiger.
10
Tja, dan biedt het voor mij geen soelaas, want ik werk zoals ik in het eerste bericht van dit topic vermeldde met outlook.com.

Ik probeer momenteel met behulp van de functie 'regels' spamberichten uit mijn inbox te weren en deze rechtstreeks naar de map 'Ongewenste e-mail' te sturen.
11
De truuk is om te zien of ze veelal van dezelfde ASN komen of afzender zal ik maar zeggen. Maar dan moet er niet naar het "from" of "van" adres gekeken worden maar in de header naar de helo.

Het kan nooit kwaad gewoon eens die mails als bijlage ook naar abuse te sturen. Dan kun je aangeven dat je al vaker de mail als ongewenste mail hebt aangegeven maar ze toch blijven komen. In dat geval kan het zeker helpen.

Met regels werken is een optie maar het is vaak niet te doen daar afdoende spam mee af te vangen aangezien de spammers ook steeds gebruik maken van andere servers en andere "van" adressen die ze spoofen.
Greetings, Black Tiger.
12
Black Tiger schreef: Met regels werken is een optie maar het is vaak niet te doen daar afdoende spam mee af te vangen aangezien de spammers ook steeds gebruik maken van andere servers en andere "van" adressen die ze spoofen.
Nou ja, ik heb als regel ingesteld dat een e-mail naar de map Ongewenste e-mail moet worden gestuurd als het woord 'unsubscribe' of 'remove' erin voorkomt. Dat werkt tot nu toe ten dele, want ik merk dat om de een of andere onduidelijke reden soms ook gewenste e-mails erin terechtkomen, zonder dat die 'unsubscribe' of ''remove' bevatten.
13
Zou kunnen dat die gewenste mails een knopje hebben om uit te schrijven en de tekst unsubscribe of remove ergens in de html verborgen zit.
Maar er bestaan sowieso ook legale mails met een uitschrijf link.
Greetings, Black Tiger.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Browsers, e-mailprogramma's en internet software”