! In dit forumonderdeel kunnen forumgebruikers alleen op eigen onderwerpen reageren.

1. Voor het verhelpen van problemen met Windows Update zijn vaak meerdere stappen nodig, helaas bestaat er geen all-in-one tool om dit soort problemen op te lossen.
2. Neem a.u.b. nooit instructies van gelijkaardige problemen over, dit kan averechts werken en voor problemen zorgen. Open altijd een eigen onderwerp en volg de daarin gegeven instructies op.
Plaats reactie
1
Goedemiddag deze natte 2e paasdag,

Nogmaals veel tijd erin gestoken, maar helaas het lukt al 3 weken niet om de up dates van windows te voltooien. Ik heb jullie gevonden en ben erg benieuwd of jullie mij kunnen helpen.

Belangrijk:
Foutcode: (0x80070003) Krijg ik bij belangrijke up date ; beveiligings-en kwaliteitsfixes

Optionele kwaliteitsupdate
(2023-03 Preview cumulatieve update voor Windows 10 Version 22H2 voor systemen op basis van x64 (KB5023773)) krijg ik deze melding:
We kunnen deze update niet installeren, maar u kunt het opnieuw proberen (0x 8007003)

https://drive.google.com/file/d/1OmPXN6 ... share_link

Bij voorbaat dank,

vriendelijke groet,

Margo Berkhout
4
Hallo,

Bepaalde registersleutels ontbreken, upload even een kopie van de Component Based Servicing hive via de volgende instructies.

Exporteer de Component Based Servicing sleutel als hive
  • Open het startmenu en typ het commando regedit en kies de optie als administrator uitvoeren.
  • Navigeer nu naar de volgende registersleutel:

Code: Selecteer alles

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Component Based Servicing
  • Klik nu met de rechtermuisknop op Component Based Servicing en kies de optie Exporteren.
  • Verander het Opslaan als type in: Registercomponentbestanden (*.*).
Afbeelding
  • Sla dit bestand als 'ComponentBasedServicing' op, bijvoorbeeld op het bureaublad.
  • Klik nu met de rechtermuisknop op dit bestand en kies de optie Kopiëren naar > Gecomprimeerde (gezipte) map.
  • Upload dit bestand naar Google Drive en plaats hier de downloadlink.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
6
Perfect, voer nu het volgende uit om enkele bestanden te controleren.

Download Afbeelding SFCFix naar bijvoorbeeld het bureaublad.
  • Let op: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
    • Zorg dat Afbeelding SFCFix.exe op het bureaublad staat.
    • Download de bijlage SFCFixScript.txt en sla dit bestand ook op het bureaublad op.
    • Let op: Sluit nu eerst alle openstaande programma's.
    • Sleep het bestand SFCFixScript.txt in SFCFix.exe zoals op onderstaande afbeelding:
    Afbeelding
    • SFCFix zal het script vervolgens uitvoeren.
    • Na afloop hiervan zal op het bureaublad een logbestand met de naam SFCFix.txt verschijnen.
    • Post dit logbestand als bijlage in je volgend bericht.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
7
Download Afbeelding SFCFix naar bijvoorbeeld het bureaublad.

*** Deze kan ik niet downloaden...pc knippert en doet niks...?
Download de bijlage SFCFixScript.txt en sla dit bestand ook op het bureaublad op.
*** Deze is wel gelukt
9
Goedemorgen Maxstar,

Hier klik ik op en p.c. doet niks. Firewall uitgezet etc...maar hij pakt die link niet, start niet met downloaden?
11
Na het lezen op uw site de tool niet gebruikt, maar die van u en de fout melding van Edge genegeerd.
Ik ga het script nu uitvoeren...op hoop van zege.....
13
Hallo,

Het probleem met het downloaden kwam doordat de link HTTP bevatte in plaats van HTTPS. SFCFix is gewoon veilig, maar werd door Edge geblokkeerd vanwege de HTTP-link.

In het laatste bericht is het logbestand van een gewone scan met de tool. Je moet SFCFixScript.txt uit bericht #6 over het bestand SFCFix.exe slepen om het script uit te voeren.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
15
Prima.. :good:

Volg de onderstaande instructies om een Afbeelding update van Windows te verwijderen.
  • Open het startmenu en typ vervolgens het commando CMD.
  • Klik vervolgens met de rechtermuisknop op de Opdrachtprompt en klik op Als administrator uitvoeren
  • Kopieer en plak nu de onderstaande commandoregel in de opdrachtprompt en druk op enter.

    Code: Selecteer alles

    wusa /uninstall /KB:5019959
    
  • Indien de melding "De update KB5013943 is niet op deze computer geïnstalleerd." verschijnt, laat dit dan even weten.
  • Wanneer er een andere melding verschijnt maak dan even een screenshot van de melding en upload deze naar www.imgdumper.nl en plaats hier de link.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows Update problemen & SFC Scannow corrupties”