Plaats reactie
1
Mijn back-ups plaats ik op een externe schijf (Seagate 1TB) Dit doe ik om de drie tot vier weken. Als ik de inhoud van de schijf bekijk,staan er back-ups op die al oud zijn.
Deze wil ik dan verwijderen en de meest recente 5 laten staan.
Maar ik krijg ze niet verwijderd, omdat ik niet als administrator werkt. Ik probeer dit te regelen, maar wat ik ook doe, het lukt mij niet.

Vraag: hoe wordt ik administrator van deze schijf?


Bedankt en groetjes. :hmm:
2
PCSit schreef: Maar ik krijg ze niet verwijderd, omdat ik niet als administrator werkt.
Krijg je niet vanzelfde vraag "doorgaan als administrator?" bij die melding dat je als administrator moet werken?

Kun je anders eens de exacte melding hier plaatsen of een screenshot?

Evt. is het mogelijk de rechten van de schijf over te nemen, dat werkt iets uitgebreider.
Greetings, Black Tiger.
3
Ik had een reactie geplaatst, kennelijk niet goed overgekomen. Vandaar ik deze opnieuw verzend.

Wat lees op het scherm is het volgende:
Geen toegang tot map.
U bent niet gemachtigd om deze wijzigingen aan deze map te kunnen aanbrengen.

Ik zal de screenprint bijvoegen.

Daar staat op: DeskTop IRR66BH_inc_b1_s3_v1
Type Acronis True Image Back Up
Grootte 13,6 GB
Gewijzigd op 3-6-2022
Dit is een back up die ik gemaakt heb. Ik maak regelmatig een aanvullende back up. 5 stuks bewaar ik, de eerst gemaakte verwijder ik dan, anders loopt de schijf te vol.
Ik heb hier en daar wel ingevuld als administrator, maar dat werkt niet.
Hopelijk heb je voldoende informatie, anders hoor ik het wel.
Alvast bedankt en fijne dagen.
5
Het beste kun je dan naar de map gaan waar dat image staat.
Dan met de rechter muisknop er op klikken -> eigenschappen en dan zo verder.

Hier is een handleiding van Microsoft zelf.
https://support.microsoft.com/nl-nl/top ... 182755214e

Eenmaal eigenaar kun je nadien het bestand ook weer verwijderen.
Een andere optie zou eigenlijk zijn dat je het bestand ook vanuit Acronis True Image zou moeten kunnen verwijderen meen ik me te herinneren.

Succes en jij ook alvast fijne Paasdagen gewenst!
Greetings, Black Tiger.
6
Hartstikke bedankt voor je hulp. Ik ga het proberen en laat je weten of het gelukt is.
Pasen is voorbij, maar ik hoop dat je fijne dagen hebt gehad.

Groetjes.
7
Zoals beloofd laat ik je even weten of het gelukt is.
Het antwoord is positief. Ik kan items verwijderen en dat kon inderdaad via Acronis.

Bedankt en tot ziens.
9
Even via dit bericht.
Mijn outlook is weer helemaal Ok!. Ik kan het bericht waarin ik dit vroeg, niet direct terig vinden.
Ik heb de regels gevolgd en nu werkt alles weer prima. Hartstikke bedankt voor al je hulp.
Ik wens je een fijn weekend en hopelijk meer Lente en zon.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Algemene computervragen en problemen”