Plaats reactie
16
Maxstar schreef: Wanneer een herstelinstallatie faalt met een zogenaamde rollback waarbij alles weer wordt teruggedraaid kan dit vele oorzaken hebben. Werd er nog een bepaalde foutcode weergegeven op het moment dat de installatie mislukte?
Nee, helaas werden er verder geen foutcodes o.i.d. meegegeven, alleen de mededeling.
17
Voer in de Windows RE omgeving het volgende commando eens uit. vervang X door de schijfletter van de USB-stick met de Windows ISO.

Code: Selecteer alles

DISM /image:D: /Cleanup-Image /RestoreHealth /Source:wim:X:\sources\install.wim:1 /LimitAccess
Voer nadien ook SFC opnieuw uit ter controle.

Code: Selecteer alles

SFC /Scannow /OFFBOOTDIR=D:\ /OFFWINDIR=D:\Windows
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
18
Had beide commando's uitgevoerd en in beide gevallen ging hij starten en halverwege stopte hij met de mededeling dat hij niet verder kon omdat er corrupted files waren.
22
Maxstar schreef: Upload eens een kopie van de volgende logbestanden C:\Windows\Logs\CBS naar https://wetransfer.com/ en plaats hier de downloadlink.
Ik heb afgelopen weekend weer achter de computer gezeten. Ik heb de scans uitgevoerd. De naam van het bestand dat in het commando gebruikt werd, heet bij ons niet Install.wim, maar Reconstruct.wim.
-- Bij de DISM scan was weer hetzelfde resultaat: tot halverwege ging het goed en daarna stopte hij met de mededeling: Bestand of map is beschadigd en onleesbaar. Error 1392.
-- Daarna heb ik de SFC scan uitgevoerd. Daar kreeg ik een andere mededeling. De vorige keren zei hij: Windows Resource Protection found corrupt files but was unable to fix some of them. Details are included in the CBS. Nu gaf hij de mededeling: Windows resource protection could not perform the requested operation.

Ik heb beide logfiles (DISM en CBS) geupload naar wetransfer. Dit is de link: https://wetransfer.com/downloads/1e9e22 ... 627/0705de

Alvast weer heel hartelijk dank!
24
Maxstar schreef:
JJD schreef: De naam van het bestand dat in het commando gebruikt werd, heet bij ons niet Install.wim, maar Reconstruct.wim.
Wat voor image van Windows is dit precies, een aangepaste versie inclusief tweaks of iets dergelijks?
nee, een gewone herstel image die ik na aankoop van de pc gemaakt heb in windows zelf (via herstelstation maken en dan kiezen voor usb).
26
Maxstar schreef: Het kan zijn dat deze image niet meer correspondeert met de huidige versie van Windows, wat is het resultaat wanneer je DISM op de volgende manier uitvoert.
Dan krijg ik de melding dat DISM de functie van online niet ondersteunt.
27
Vanuit de RE omgeving krijgt je inderdaad deze foutmelding, helaas geeft het enige CBS logje geen info over het werkelijke probleem. Ik zou daarom willen adviseren om via een USB-stick een herstelinstallatie uit te voeren. Via de optie Installeren > Upgrade kan je vervolgens een zogenaamde in-place-upgrade uitvoeren met behoud van gegevens en geïnstalleerde programma's.

Zie deze link: https://www.pcwebplus.nl/windows-10-upg ... stalleren/
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
28
Maxstar schreef: Vanuit de RE omgeving krijgt je inderdaad deze foutmelding, helaas geeft het enige CBS logje geen info over het werkelijke probleem. Ik zou daarom willen adviseren om via een USB-stick een herstelinstallatie uit te voeren. Via de optie Installeren > Upgrade kan je vervolgens een zogenaamde in-place-upgrade uitvoeren met behoud van gegevens en geïnstalleerde programma's.
Zal ik doen. Jammer dat het logje geen verdere inzichten opgeleverd heeft. Ikzelf was ook al bang dat de enige optie een herinstallatie zou gaan worden. Dank voor de link en de handleiding en hartelijk dank voor alle tips en inzichten!
30
Maar als je de installatie van Windows vervangt; hoe zit het dan met alle software? Als je windows vervangt, dan wordt er toch ook een nieuw register aangemaakt en dan ben je toch alle koppelingen van de sotfware in het register kwijt?
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Hardware & Randapparatuur”