Plaats reactie
1
De afgelopen week, bemerk ik soms wat vreemd gedrag van mijn verkenner. Deze wil dan met geen mogelijkheid opstarten. Terwijl het programma q-dir (met 4 verkenners) wel nog opstart.

Daarnaast wilde voor mijn herstart van zojuist Windows instellingen ook niet starten. Dus wat vreemd gedrag. Daarom mijn vraag of jullie mijn logjes willen nakijken of er vreemde dingen aan de hand zijn.

En ik kreeg net deze melding te zien (en na het wegklikken hiervan, deed de verkenner het).

Afbeelding

Als bijlage vinden jullie de logjes.

Alvast hartelijk dank voor jullie hulp.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
2
Via de RPC-server kan je gegevens delen, hoe staat hij bij jou ingesteld.
Klik [windowstoets+r] -> typ: services.msc Zoek Remote Procedure Call in de lijst en kijk bij "Opstarttype" of die op Automatisch staat.


Afbeelding

Let op: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie Afbeelding Als administrator uitvoeren.
  • Druk op de Fixen knop.
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
3
Dankjewel voor je hulp abbs.
abbs schreef: Klik [windowstoets+r] -> typ: services.msc Zoek Remote Procedure Call in de lijst en kijk bij "Opstarttype" of die op Automatisch staat.
Dat staat inderdaad zo ingesteld.
Het verscheen nadat ik first vanuit qdir naar het bureaublad wilde slepen of verplaatsen, maar wat niet lukte (maar na het wegklikken gelukkig wel). Omdat de verkenner niet werkte kon ik niet op een andere manier bij mijn download map komen.

En hierbij het fixlog.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
5
Hij doet het weer goed, ik zie dat ik weer het standaard Windows 11 verkenner menu heb, die met die icoontjes voor knippen en plakken, daar had ik ooit deze aanpassing (https://www.pcwebplus.nl/rechtermuiskno ... indows-11/) voor uitgevoerd, zodat het er zo uit ziet als in eerder Windows versies.
Of is het onverstandig dat te doen, dan moet ik er toch maar aan wennen.

Wel kwam ik een paar programma's tegen welke ik niet gebruik (1AVCenter 3.4.6.40, die ook iets van adobe had geïnstalleerd) en daarom heb ik verwijderd.

Ik zie in mijn geïnstalleerde programma's Windows 10 update assistent (terwijl ik windows 11) heb staan en ook windows 11 installatie assistent.
Afbeelding
6
Roxmarie schreef:Hij doet het weer goed, ik zie dat ik weer het standaard Windows 11 verkenner menu heb, die met die icoontjes voor knippen en plakken
Ja, die kan je weer instellen zoals de link.
Roxmarie schreef:Ik zie in mijn geïnstalleerde programma's Windows 10 update assistent
Windows 10 heeft er zeker opgestaan, deze mag weg.

Voer de volgende stappen uit om FRST te verwijderen.
  • Klik met de rechtermuisknop op Afbeelding FRST / FRST64 en selecteer Naam wijzigen.
  • Hernoem het naar Uninstall.exe en druk op Enter op je toetsenbord.
  • Dubbelklik op Uninstall.exe. Uw computer zal opnieuw opstarten en dit toestaan. FRST wordt nu verwijderd.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
8
Roxmarie schreef: Dankjewel Abbs voor je goede hulp, nee op deze machine heeft nooit Windows 10 gestaan.
Dan zou het wel een Windows foutje zijn want die Windows 10 update assistent is zelf later geïnstalleerd.
Dan kan je hem laten staan (als je hem nog niet weg heb gehaald).
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
9
Oeps, ondertussen heb ik die verwijderd.
Ik vond nog wel iets vreemds (wat ervoor volgens mij ook al was) Bij standaard apps stond Firefox 2x in de lijst. Dus maar volledig verwijderd en een schone installatie gedaan, en nu staat er maar 1 exemplaar meer.
11
Ik heb nog niet de aanpassing van de verkenner gedaan, via de website van dit forum.

Maar heb toch nog een probleem (maar volgens mij komt het door een eerdere aanassing van Microsoft).

Ik wil dus dat de mijn download map niet gegroepeerds wordt.
Ik kan dit 10x zetten op geen, en na 1x klikken staat het er weer. En deze instelling is super lastig, want ik kan in die map dan nooit wat vinden. Ook in Q-dir wordt de gewijzigde instelling in de download map niet vast gehouden.
Ik heb ook al geprobeerd om het via de verkenner. Downloadmap geopend, sorteren, groeperen en dan GEEN. Helaas geen resultaat.
Dan maar handmatig vanuit de map en vervolgens 3 puntjes, opties weergave, en dan volgens menno schoone. Op mappen toepassen. Met als resultaat, je raad het al, juist weer vandaag, gisteren, lang geleden. Dus wel in groepen in plaats van niet.
12
Volgens mij is de oplossing deze.

De instellingen wijzigen en vervolgens het systeem herstarten (dit las ik op het web in een soort van forum) waar ook een soortgelijke vraag werd geseld. En in Q-dir kon ik een optie om de groepering uit te schakelen, omdat er zoveel opties in het programma zijn, had ik deze niet over het hoofd gezien.
14
Ik heb geprobeerd de verkenner aan te passen, via de link via op de PCwebplus web site, maar helaas werkt het niet.

Het menu ziet er hetzelfde uit (maar ik weet niet of het zo was, de knip en plak pictogrammen, staan nu onderaan het menu.

Maar ik wilde het menu zoals in de oudere windows versies.

Dit heb ik in het register aangepast.

Afbeelding
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows 11”