Plaats reactie
16
Hallo,

Je loopt een aantal updates achter, ga via Start > Alle apps > en klik op Geforce Experience.
Geforce Experience opent en waarschijnlijk krijg je meten een melding dat er een update voor is, installeer die en open daarna Geforce Experience.

Hier moet je inloggen, of met en Google account of je moet een nieuw NVIDIA account aanmaken.
Als Geforce Experience is geopent klik links boven op "Stuurprogramma's" (1)
Dan zie je bij pijltje (2) welke versie, klik nu op "Controleren op updates" (3)

Afbeelding

Krijg je nu melding dat er een nieuwe versie is download die en kies na de download op "Snelle installatie"
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
17
Twee vragen:

1. Ik heb geleerd dat je stuurprogramma's niet moet installeren als er geen problemen zijn. Dus moet ik deze wel installeren?

2. Als het wel nodig is, kan het ook op een andere manier dan via de Geforce Experience? Ik wil liever geen account aanmaken.
18
Ik gebruik die "Geforce Experience" nooit, ik installeer die ook nooit mee, vind die nogal opdringerig. Die mag je wat mij betreft gewoon verwijderen en bij een nieuwe installatie kan je kiezen voor "aangepaste installatie". Dan kan je die uitvinken bij een update. Zeker bij "oudere" nvidiakaarten kijk ik jaarlijks of er een update is. Die van jou heeft als laatste "Driver Version: 474.14 - Release Date: Tue Dec 20, 2022". Mischien kan je die eens downloaden en installeren via deze site: https://www.nvidia.com/en-us/geforce/drivers/. Kies voor "Manual driver search" en vul alles juist in. Daarna krijg je resultaten en kies je de bovenste. Bij installatie kies je voor aangepaste installatie, in een van de volgende vensters vink je die "Experience" uit en in het laatste scherm kies je voor een "schone installatie". Zo gaat ie alle vorige installaties eruit gooien en dan pas netjes de nieuwe erop. Da's de methode die ik altijd met succes doe bij mezelf en bij mijn klanten. Succes
Ik heb een steen verlegd, in een rivier op aarde. Nu weet ik dat ik nooit zal zijn vergeten. Ik leverde bewijs van mijn bestaan. Omdat, door het verleggen van die ene steen, de stroom nooit meer dezelfde weg zal gaan!
(Bram Vermeulen)
19
Ik gebruik die Geforce Experience wel en nooit last van, het ding waarschuwt me alleen als er een update is en verder zie of hoor ik er niets van.

Als er een update is doe ik die meestal wel installeren (hoeft niet altijd per se inderdaad), maar kies daarbij wel voor de aangepaste installatie, ik vink namelijk altijd de PhysX uit die wel eens voor problemen zorgt, en de HD Audio omdat ik geen audio van de monitor gebruik.
Bij klanten installeer ik het meestal niet omdat die meestal snelle installatie doen, dan schakelt Windows opeens om een of andere vage reden naar geluid van nVidia en klagen ze weer dat het geluid het niet doet (kwestie van even terugschakelen).
Of ik installeer het wel, zodat ze ermee kunnen updaten maar schakel dan het geluid van het beeldscherm in Windows uit.
In beide gevallen verder ook nooit problemen.

Ligt er dus maar aan wat je wilt.
Als bij elke nieuwe update de driver ook update, loop je ook risico dat er een foutje in kan zitten. Dus ik zou eerst kijken of die update wel nodig is voor jou en anders wachten tot de volgende.
Greetings, Black Tiger.
20
Klopt het dat je alleen een aangepaste installatie kan doen als je ingelogd bent bij Geforce Experience?
Zo te lezen is zomaar updaten via het verborgen pictogram dus niet zo'n goed idee.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Algemene computervragen en problemen”