Plaats reactie
1
Hallo allemaal,

Gisteren deed ik een update van de NVIDIA-driver en nu krijg ik deze melding als ik het configuratiescherm van NVIDIA wil openen:

Afbeelding

Via Start krijg ik deze melding nog steeds. Als ik op het verborgen pictogram ga staan, zie ik dat er een update is, maar als ik daarop klik, krijg ik het inlogscherm voor de NVIDIA Geforce Experience.

Afbeelding

Wat moet ik nu doen? Ik heb Win10.

Groetjes,
DieEnDie
4
Er is een update beschikbaar.
Je kunt gewoon op dat groene icoontje klikken van nVidia met de rechter muisknop en dan "nVidia Experience" openen. Daar staat dan de update klaar en kun je van daaruit ook proberen nog eens te updaten.

Of inderdaad zoals Pearl zegt zelf even de driver downloaden en updaten/installeren.
Greetings, Black Tiger.
5
Ik heb de driver geïnstalleerd en klikken op het verborgen pictogram geeft nu het configuratiescherm van NVIDIA weer. Dat is dus weer in orde. :D

Ik wil graag begrijpen wat er is gebeurd. Klopt het dat de driver via de automatische update niet geschikt was voor mijn beeldscherm?

@Black Tiger: ik kon niet updaten via het verborgen pictogram. Zoals ik schreef, kwam ik in het inlogscherm van de Geforce Experience uit. Later was dat weer weg en kreeg ik de foutmelding weer.
7
DieEnDie schreef: kwam ik in het inlogscherm van de Geforce Experience uit.
Klopt, maar je schreef niet dat je daar ook op ingelogd had en ik bedoelde om dat eens te proberen.

Maar maakt niet uit, fijn te horen dat inmiddels alles weer naar wens werkt.
Greetings, Black Tiger.
8
Black Tiger schreef:je schreef niet dat je daar ook op ingelogd had
Je hebt helemaal gelijk, Black Tiger. Ik had moeten zeggen dat ik niet heb ingelogd omdat ik geen account heb bij de Geforce Experience. Voor mij was dat vanzelfsprekend. :)
pearl schreef:Heeft natuurlijk niets met de monitor te maken
Ik zag 'beeldscherminstellingen' en 'beeldschermadapters'. Dan is het natuurlijk een hele domme vraag of het met mijn beeldscherm te maken had.
Ik zal hele domme vragen voor me houden, maar dat wordt lastig, want ik vond het zelf geen domme vraag. En nou heb ik nog een vraag, maar ik durf hem bijna niet meer te stellen. Ik waag het er maar op.

Was die update van NVIDIA ingebracht door Windows of door NVIDIA zelf? Via de verborgen pictogram van NVIDIA zou je zeggen dat hij van NVIDIA afkomstig is maar dat is waarschijnlijk ook weer heel dom geredeneerd. Maar als dat wel zo is, hoezo weet de software van NVIDIA dan niet dat die nieuwe driver niet goed werkt op mijn systeem?
10
DieEnDie schreef: Was die update van NVIDIA ingebracht door Windows of door NVIDIA zelf? Via de verborgen pictogram van NVIDIA zou je zeggen dat hij van NVIDIA afkomstig is maar dat is waarschijnlijk ook weer heel dom geredeneerd.
De update werd door NVIDIA zelf gemeld, je kan dan op die icoon klikken en hem downloaden en installeren.
Geforce Experience die ter spraken kwam kan je daarmee helpen, dit is een programma van NVIDIA zelf maar niet echt nodig.
hoezo weet de software van NVIDIA dan niet dat die nieuwe driver niet goed werkt op mijn systeem?
Hoe bedoel je dit, updates komen met regelmaat voor. Voor verbetering van het software of gevonden fouten op te lossen net als b.v. de Windows updates.

ps: domme vragen bestaan niet dus gewoon je vraag stellen zoals je wilt.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
11
abbs schreef:Hoe bedoel je dit
Hoi abbs, ik vertel nog een keer wat ik heb gedaan. Ik zag een update van NVIDIA via het verborgen pictogram. Ik klikte daarop en de update werd uitgevoerd. Daarna bleek dus dat er iets was foutgegaan (ook al merkte ik verder niets) want ik kreeg een foutmelding als ik via het verborgen pictogram de NVIDIA-instellingen wilde openen. Toen wilde ik de driver via de link van pearl installeren. Ik kon het huidige stuurprogramma niet verwijderen, alleen het apparaat. Dat heb ik toen gedaan en een herstart gedaan. Daarna heb ik de driver via de link van pearl van de NVIDIA-website geïnstalleerd en ik kon via het verborgen pictogram het configuratiescherm van NVIDIA weer openen en was het opgelost. Het viel me alleen op dat die driver een hele andere was dan de eerste driver. Daarom vroeg ik: waarom geeft NVIDIA een verkeerde update aan mijn pc door?
12
DieEnDie schreef: Daarom vroeg ik: waarom geeft NVIDIA een verkeerde update aan mijn pc door?
Je weet niet meer met welk nr de verkeerde was?

Meestal krijg je geen verkeerde maar kan tijdens het installeren iets fout zijn gegaan (zonder dat jij er wat aan kon doen).
Ik kan wel allerlei tools los laten in de hoop het op te sporen maar omdat alles nu goed werkt kunnen we het beter laten.
Mocht er weer neen update melding komen trek je aan de bel en kijken we desnoods even mee.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
13
abbs schreef:Je weet niet meer met welk nr de verkeerde was?
Jawel. Had een screenshot gemaakt toen die update via het pictogram liep want ik klikte op het pictogram om te kijken wat voor informatie er zou worden gegeven en toen ging meteen de update al lopen. :D

Afbeelding

De driver via de NVIDIA-website heeft dit nummer: 30.0.14.7414. Heel anders dus. Dat vond ik een beetje gek.
14
DieEnDie schreef: De driver via de NVIDIA-website heeft dit nummer: 30.0.14.7414. Heel anders dus. Dat vond ik een beetje gek.
Klopt, die update is ook niet van een driver maar van het programma Geforce Experience en die heeft een andere nummer (zie hier bij mij).


Afbeelding


Kijk eens (of maak een printscreen) in je programma lijst (via configuratiescherm > Programma's en onderdelen.)
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Algemene computervragen en problemen”