Plaats reactie
16
Hallo,

Voer stap 1 en 2 meteen na elkaar uir:

Stap 1.
Volg de volgende stappen om de Afbeelding System File Checker van Windows uit te voeren.
  • Open het startmenu en typ vervolgens het commando CMD.
  • Klik vervolgens met de rechtermuisknop op de Opdrachtprompt en klik op Als administrator uitvoeren.
  • Kopieer en plak nu het onderstaande commando in de opdrachtprompt.

Code: Selecteer alles

sfc /scannow
  • Als dit proces gereed maak dan een screenshot van dit scherm en upload deze naar www.imgdumper.nl en plaats straks hier de BBcode link.

Stap 2.
Volg de onderstaande instructies om een Afbeelding DISM Scan van Windows uit te voeren.
  • Open het startmenu en typ vervolgens het commando CMD.
  • Klik vervolgens met de rechtermuisknop op de Opdrachtprompt en klik op "Als administrator uitvoeren".
  • Kopieer en plak nu het onderstaande commando in de opdrachtprompt.

    Code: Selecteer alles

    DISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth
    
  • Als dit proces gereed maak dan een screenshot van dit scherm en upload deze naar www.imgdumper.nl en plaats hier de BBcode link samen met die van sfc.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
20
Hallo,

Hoe heb je app-Mail verwijderd?

Doe de volgende stappen en voeg de verkregen logjes als bijlage toe in je volgende antwoord.

Stap 1.
Klik op Start > klik Instellingen > klik bijwerken en beveiliging > klik (links) Problemen oplossen > klik Extra probleemoplossers
Scoll onder Andere problemen detecteren en oplossen naar Windows Store-apps (en klik erop) en klik Probleemoplosser uitvoeren.
Welke uitslag krijg je dan?

Stap 2.
Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit via de onderstaande link naar het bureaublad.

Farbar Recovery Scan Tool Link

Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.
Als er een melding van Smartscreen komt doe het volgende Handleiding als je klaar bent mag je hem weer aanzetten.


Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie Afbeelding Als administrator uitvoeren.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt en Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.
Stap 3
Ga naar de volgende locatie:
C:\Windows\Logs\CBS\CBS.log <-- voeg dit logje als bijlage toe.
C:\Windows\Logs\DISM\dism.log <-- voeg dit logje als bijlage toe.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
22
Hallo,

Ik ben door de logjes gelopen en heb een lijst met programma's gevonden wat ik aanraad om te verwijderen.
Het gaat om de volgende lijst:
Advanced SystemCare
Avira Security
Driver Booster 9
IObit Malware Fighter 10
IObit Software Updater
IObit Uninstaller 1
Secunia PSI

iTop Data Recovery
iTop PDF
iTop VPN


De producten van IObit verwijderen meer als je lief is en driver update programma's kan je beter nooit gebruiken.
Drivers kan je het beste bij de fabrikant halen.
Avira geeft ook een aantal fout meldingen waardoor je die producten beter even kan verwijderen, je hoeft niet bang te zijn dat je daarna
geen anti virusscanner meer heb want na de herstart neemt de ingebouwde Windows Defender het over (deze is al goed genoeg voor thuis gebruiker).
Dit geld ook voor de producten van iTop (foutmeldingen) en ook deze zijn dubieus dus niet echt een aanrader.
Ik weet niet of er producten zijn die je heb aangekocht anders hoor ik dat wel.

Dus mijn eerste stap zou zijn verwijder de aangegeven programma's (en kijk zelf of je ook nog programma's ziet die weg kunnen) en doe dan een
nieuwe scan met FRST en plaats de 2 nieuw verkregen logjes als bijlage.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
25
Hallo,

Ik kan begrijpen dat het langdradig word maar laten we nog even doorgaan.
Jammer genoeg moet alles stap voor stap gebeuren om een goed inzicht te kunnen krijgen.
Deze schoonmaak beurt doe je echt niet voor niks, er staan nu ook nog genoeg lege bestanden die weg kunnen (daarom straks een fix).
Ik had ook gehoopt dat er meer ruimte al vrij kwam maar nog niet echt, hierdoor kan het ook zijn dat app mail niet kan worden geïnstalleerd.

Drive c: (C) (Fixed) (Total:110.76 GB) (Free:7.9 GB) (Model: ADATA SP550) NTFS

Dus na de fix moet je kijken wat je allemaal nog kan verwijderen of over kan zetten, dit gaat ook niet naar je Drive a want die is ook vol.

Drive a: (Elements 10B8) (Fixed) (Total:1862.98 GB) (Free:0.01 GB) (Model: WD Elements 10B8 USB Device) NTFS



Afbeelding

Let op: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie Afbeelding Als administrator uitvoeren.
  • Druk op de Fixen knop.
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
27
Hallo,

Onder deze afbeelding staat een bestand (als Bijlagen) met de naam Fixlist.txt, die moet je downloaden en plaatsen waar de tool FRST staat.
En hierna kan je hem uitvoeren zoals ik beschreef.

Afbeelding
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
28
Logbestand in bijlage.
PS. laptop valt volledig uit na een tijdej waardoor ik volledig opnieuw moet opstarten. Dit lulkt niet van de eerste keer.
Laptop start pas terug op na 2 of 3 pogingen.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows 10”