Plaats reactie
3
Wat een werk om een Windows XP computer te redden van de stort. :whistle:
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
4
Het is maar net welk soort water hij gebruikt. Vast geen regulier kraanwater - maar gedemineraliseerd water of via een (osmose) filter, maar dat laat vaak toch een residu achter. Gedestilleerd water inclusief een percentage alcohol laat echter geen residu achter, of althans nauwelijks iets. Dit verdampt een stuk sneller en die methode wordt ook gebruikt om LP's te wassen en werkt prima.

Desalniettemin blijft het een tricky iets met elektronica en vooral mobo's! Er zijn ook ultrasonische "frituurpannen" te koop om printplaten schoon te maken. Dus in het klein kan het ook wel, maar dan goed drogen en niet een reepje ram en in een zwemadje klikken.... :w00t:
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
5
Oh ik dacht dat alle soorten vocht gewoon funest waren voor elektronica, maar dat is dus een onjuiste gedachte begrijp ik?
Greetings, Black Tiger.
6
Kan dit dus echt? Ik heb me 10 minuten lang lopen verbazen dat dit mogelijk is. Wel veel werk voor zo'n oude bak, maar een sport als je hem aan de praat krijgt.
7
Ik kan het me nog steeds heel moeilijk voorstellen. Het zijn geen LP's. Die heb ik zelfs nog met gewoon kraanwater met een zeepsopje zuiver gemaakt en die deden het daarna nog prima maar dat is geen vergelijk want dat is geen elektronica.

Hier is het volgende filmpje:

ziet er uit alsof ie gewoon een bakje met kraanwater neemt, maar iemand vroeg er naar en het blijkt gedestilleerd water te zijn.

Hoe krijgt hij bijv. de binnenkant van die aansluitingen goed droog? Haarföhn er op houden of zo? Nja, vindt het toch nog knap als je het zo werkend krijgt.
Ik doe liever gewoon een verfkwastje met een stofzuiger erbij. Een stuk veiliger.
Greetings, Black Tiger.
8
Black Tiger schreef: Ik kan het me nog steeds heel moeilijk voorstellen. Het zijn geen LP's.
Het was meer ter vergelijking met het gebruikte water en toevoegingen zodat je het achterlaten van een residu zo klein mogelijk maakt. Ik had dit filmpje trouwens ook op Sysnative gepost en de eerste post van Digerati is interessant met name over de schadelijke gassen in de busjes perslucht. Ik wist niet dat die gassen zo slecht waren.....
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
9
Weer wat geleerd, bedankt voor het delen.
Voor mijn LP's heb ik een Knosti Disco Antistat, handbediening, met bijbehorende vloeistof.
10
Die Knosti bakken heb ik ook, maar gebruik niet meer de originele vloeistof want die laat toch wat rommel achter. Tenminste had na het wassen van platen met die vloeistof altijd een tijdje last van zo'n vervelend pluisje op de naald. Na de eerste fles ben ik gelijk overgestapt op de QS Audio Cleaner van Tonar.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
11
Goh dat van die schadelijke gassen in busjes perslucht wist ik ook niet eens. Nu heb ik die nog nooit gebruikt voor m'n pc maar dat is wel weer goed om even te weten. :good:
Greetings, Black Tiger.
12
Ik ook niet en best wel erg als je het zo leest! Van koelpasta silionen (die witte troep) en silver grease pasta wist ik wel dat het een venijnig goedje kan zijn. Bij menig CPU koeler zat vaak al een tube met silver grease meuk - meer dan je nodig hebt - voor eenmalig plaatsen van een koelelement. Dus ja goedkoop denk ik dan, met dat soort meuk gebruikte ik altijd handschoentjes om het aan te brengen en oude pasta te verwijderen met wasbenzine.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
13
Om een of andere reden was ik ook altijd heel voorzichtig met die troep, als ik al ooit een cpu van koelpasta moest voorzien.
Geen hanschoenen, maar deed meestal puntjes zetten en dat kwam goed.
Zuiver maken met een stuk keukenrol en dan nieuwe er op doen. Dat ging altijd goed, maar als er iets op de vingers kwam dan gelijk daarna handen wassen.

Dus schijnbaar een goed gevoel gehad wat dat betreft.
Greetings, Black Tiger.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Off-topic hoekje en algemene discussies”