! In dit forumonderdeel kunnen forumgebruikers alleen op eigen onderwerpen reageren.

1. Voor het verhelpen van problemen met Windows Update zijn vaak meerdere stappen nodig, helaas bestaat er geen all-in-one tool om dit soort problemen op te lossen.
2. Neem a.u.b. nooit instructies van gelijkaardige problemen over, dit kan averechts werken en voor problemen zorgen. Open altijd een eigen onderwerp en volg de daarin gegeven instructies op.
Plaats reactie
1
Heb hier een laptop van een kennis met W7 home premium er op.
Het was de bedoeling deze te upgraden naar Windows 10, maar er kwamen foutmeldingen.
Het systeemregister bevat ongeldige bestandspaden. De installatie kan niet doorgaan. Deze systeeminstallatiekopie is toegepast zonder te garanderen dat de stationsletter toewijzingen hetzelfde zijn op alle computers
NB het gaat hier maar om 1 computer zijnde een laptop.

Dan kun je alleen op OK klikken en gaat e.e.a. nog verder en verschijnt uiteindelijk de melding dat W10 niet geinstalleerd kon worden en de pc weer helemaal terug was voordat W10 geinstalleerd was, daaronder staat dan deze foutmelding:
0XC1900101 - 0X30018
De installatie is mislukt in de fase FIRST_BOOT met een fout tijdens de SYSPREP_SPECIALIZE-bewerking
Ik heb op internet hier ook eens naar gezocht en tot nu toe het volgende gedaan.
1.) Er was een netwerk koppeling aanwezig naar een externe pc (je weet wel zo'n vaste net use z: \\pc\user\etc dingens). Deze verwijderd vanwege de melding betreffende stationsletter toewijzingen.
2.) sfc /scannow - alles in orde
3.) DISM /Online /Cleanup-Image /ScanHealth - geen problemen
4.) Schijfcontrole - geen problemen
5.) Op MS gevonden dat bij iemand de .Net framework 3.5 problemen gaf. Deze verwijderd, gaf hetzelfde resultaat.

Een en ander is gedaan via de MediaCreationTool die gisteren van MS is gedownload. Nog niet getest met een usb stick.

Ik ben deze meldingen nog niet tegen gekomen tot nu toe.

Backup maken, laptop leeg kiepen en verse installatie doen is geen optie in dit geval, want voorlopig niet gewenst met goede grond, die ik hier niet ga noemen. Als het niet anders kan blijft er voorlopig gewoon W7 op staan nog. Wordt met name gebruikt als backup voor de hoofd pc.

Daarnaast is het gewoon interessanter om de oorzaak van zoiets te zoeken. ;)

Ohja, er is meer dan 150 GB vrije ruimte nog op deze laptop. Dacht zelfs iets van 189.
Greetings, Black Tiger.
2
Ik ben me net nog twee dingen aan het bedenken.
Er staat hier zo'n herstel partitie van de fabrikant op de schijf, misschien heeft dat er mee te doen.
De andere partitie van Windows is 1 GB groot dus plek zat.

Het tweede wat ik me afvraag is of ik hiermee door moet gaan of dat we het beter op W7 kunnen laten.
Want het is een Acer Aspire 7738G en daarvan zijn bij de fabrikant in elk geval geen W8, laat staan W10 drivers te krijgen. Hetgeen de vraag doet rijzen of deze laptop wel geschikt is voor W10 of dat we dadelijk de nodige uitroeptekens in het apparatenbeheer krijgen.

Ik ben er nog niet helemaal over uit of we het niet beter zo kunnen laten dus.
Greetings, Black Tiger.
3
Hallo,

Post de volgende bestanden, indien aanwezig:
C:\Windows\panther\setupact.log
C:\Windows\inf\setupapi.app.log
C:\Windows\inf\setupapi.dev.log
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
4
Hallo Peter.

Dank je wel voor je reactie.
Ten tijde van jouw posting was ik nog een keer aan het proberen maar dan de setup gestart via een usb stick en niet via de mediacreationtool. Dus ik moest even wachten tot die klaar was.
Dat bleek wonderwel te werken, want Windows 10 is er nu op geinstalleerd.

Er zijn slechts 2 dingen die een uitroepteken geven, dus misschien valt het wel mee.
Het gaat om de:
Nuvoton EC Generic Hid
Hardware id: ACPI\WEC1040

Daarnaast een multifunctionele adapter. Bij de hardware id van de laatste blijkt Officejet Pro 8600 te staan, dat is een printer dus dat is vermoedelijk gewoon opnieuw installeren, of de driver weghalen want hij heeft nu een ander merk.

Alleen nog even uitvissen wat die Nuvoton voor iets is. Als dat iets onbelangrijks is dan zijn we we eigenlijk klaar want dan draait Windows 10.

Jij enig idee wat die Nuvoton voor iets is?
Greetings, Black Tiger.
5
Jij enig idee wat die Nuvoton voor iets is?
Zegt me niets. Google komt o.a. hier mee:
https://www.nuvoton.com/products/cloud-computing/ec/
https://www.driveridentifier.com/scan/n ... %5CWEC1040

Kan het zoiets zijn ?
In de laatste link zou het een apparaat in de Acer computer kunnen zijn. Ik zie zo snel geen drivers voor Windows 10 wat de uitroeptekens in apparaatbeheer verklaren.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
6
Ja die laatste link die is het, dat komt ook overeen met het Acer model want dat is een Aspire 7738G.
Er zijn geen drivers voor W10 voor te vinden voor zover ik heb gezocht gisteren. Maar na nog wat verder zoeken vannacht zou het kunnen zijn dat het hier gaat om een driver voor infrarood besturing, of het is voor het bluetooth device.
Die lijkt wel te starten maar blijft blank, krijg ik niet aan gezet, dus vermoedelijk zal het dat zijn. Die heeft ie toch niet nodig die bluetooth dus die service heb ik gelijk uitgeschakeld.
Verder werkt het ding redelijk prima v.w.b. zijn leeftijd dus hij kan er mee door zo.

Ik zal het op opgelost zetten. Toch bedankt dat je er zo snel even een blik op wierp! :good:
Greetings, Black Tiger.
7
Misschien toch leuk of interessant om de oorzaak te weten te komen.
Ik heb de logfiles willen plaatsen, maar die eerste was al 88MB dus dat ging niet lukken.

Ik heb een windows en een windows.old en wist niet zeker welke je wilde hebben.
Daarom heb ik ze maar allebei genomen, zei het dat die van de .old directory van 2010 en 2014 zijn of zoiets.

Alles samen (de van de .old in een windows.old directory gezet) ingepakt in een rar bestand.

Dat kon ik hier echter niet plaatsen want extensie niet toegestaan dus dan maar even zo.

Als je hem gedownload hebt, dan haal ik dat bestand weer weg.
https://www.satellitefun.org/logfiles.rar
Greetings, Black Tiger.
8
Bedankt voor de logjes.

Ik zie niet direct een probleem in de logjes.
Malwarebytes is nog verwijdert voordat de installatie vanuit E: (USB stick?) gestart is.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
9
Graag gedaan.
Malwarebytes is vandaag pas verwijderd dus die heeft als ik het me goed herinner tijdens de installatie vanuit E nog gelopen. Maar weet ik niet meer 100% zeker, dacht het wel.

Ik heb wel voor de nieuwe poging nog een ander stukje oude software verwijderd dacht ik, maar weet niet meer wat. En nu na de herinstallatie ook wat meer.
Viel me op dat als er om een wachtwoord gevraagd wordt bij het inloggen dat ik dan twee accounts zie met Wim. Exact hetzelfde, eentje met wachtwoord ingevuld (en linkje naar andere inlog opties er onder) en eentje zonder wachtwoord.

Na uitschakelen van vragen om wachtwoord ergens logt hij nu automatisch in en zie ik dat niet meer, maar vond ik wel apart.

Lijkt het verder goed te doen alleen mspeng.exe of zoiets houdt de schijf nogal behoorlijk bezig na het opstarten.
Vandaag was het door Edge dus die heb ik eens laten repareren, maar vindt nog dat de laptop wat veel bezig is met hoog disk gebruik.
Greetings, Black Tiger.
10
Lijkt het verder goed te doen alleen mspeng.exe of zoiets houdt de schijf nogal behoorlijk bezig na het opstarten.
MsMpEng.exe waarschijnlijk. Dit is onderdeel van Microsoft Defender.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
11
Ja precies die is het. Doet ie elke keer bij het opstarten. Maarja het is maar een Core2Duo met 3 GB geheugen op 32-bits W10.
Zo heel erg is dat niet, hij lijkt nu niet langzamer dan op W7, dat was voor de Edge reparatie wel het geval.
Greetings, Black Tiger.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows Update problemen & SFC Scannow corrupties”