Plaats reactie
1
Ik weet niet of iemand die rommel al eens gekocht heeft, maar ik raad er zeer sterk van af.

Een vriend van me is er per ongeluk in getrapt.
Resultaat is dat toen ze hij het abo opgezegd had, dit wel netjes in al zijn schermen kwam te staan.
Hij had ook de automatische afschrijving op Paypal stop gezet op tijd.

Echter het resultaat is dat NA die stopzetting, Total AV een bedrag van over de 119 euro toch nog van zijn toen nog gekoppelde creditcard heeft weten af te schrijven.

Abo opzegging is niet mogelijk, loop je tegen een foutmelding aan.
Bij email uitwisseling over het probleem krijg je alleen maar reklame om te blijven, maar geen hulp.

Voorbeeld:
Hebt u gezien dat u geen advertenties meer blokkeert?
Helaas is uw Total Adblock-premiumabonnement opgeschort vanwege betalingsachterstand.
Maar maak u geen zorgen, we kunnen de draad snel weer oppakken.
Gebruik de onderstaande link om opnieuw te activeren en een enorme loyaliteitskorting te krijgen.
Klik hier om vandaag nog opnieuw advertenties te blokkeren
Vergeet niet dat u met premium toegang advertenties kunt blokkeren op uw computer, laptop en zelfs smartphone onderweg.
Daarnaast kunt u ook profiteren van bekroonde antivirusbescherming, zonder aanvullende kosten.
Waar wacht je nog op? Neem het heft over uw online surfervaring opnieuw in handen.
Wat daar staat is inderdaad gebeurd. Ze hebben 119 euro onterecht van de creditcard gehaald maar hem in het systeem wel als wanbetaler gezet.
Dus een stel dieven beticht de gedupeerde van wanbetaling??? Het moet niet gekker worden.
Er zijn allemaal screenshots aanwezig van de tijdige stopzetting van het abonnement, er is 0 toestemming geweest om nog bedragen af te schrijven. Inmiddels lopen er klachten bij zowel Paypal alsook Visa.

Er is een reactie op zijn negatieve bericht op Trustpilot (waar meer mensen staan met dezelfde ervaring), die aangeeft dat hij via een link zijn account kan verwijderen.
Echter die link werkt wel, maar bij versturen is er een foutmelding, dus er is niets te verwijderen.
Nog even los van het feit dat hij daar dan nog altijd die 119 euro niet mee terug heeft.

Daar blijven zogenaamde "account managers" zoals ene Dean en ene Alex (klantenservice) bijvoorbeeld, alleen maar met meer reclame op reageren, zonder op het probleem van de door TotalAV verduisterde 119 euro in te gaan.
Want ik neem aan dat als je tijdig opgezegd hebt, daar bewijzen van hebt, zelfs automatische betalingen tijdig zijn stopgezet en dan nadien toch geld afgehaald wordt, zonder enige bereidwilligheid om dat terug te betalen, men van verduistering kan spreken.
De ene zegt je bent wanbetaler, de andere zegt dat ze allerlei gratis diensten op het account geactiveerd hebben om hem als klant te houden. Terwijl hij uitdrukkelijk had geschreven zijn geld terug te willen.

Mijn advies. Zorg dat je verre blijft van TotalAV en TotalAdblock (zelfde bedrijf).

P.s. indien nodig kan ik screenshots als bewijs leveren. Dit is geen bashen maar waarschuwen.
Zie ook andere mensen met dezelfde ervaringen op Trustpilot.
Greetings, Black Tiger.
2
Dit lijkt verdacht veel op de malafide praktijken van o.a. SpyHunter in het verleden, eenmaal gekocht kwam je er ook moeilijk weer vanaf. En eveneens had dat bedrijf er ook een handje van om allerlei bedragen te blijven afschrijven. De grootste stunt was echter toen SpyHunter Bleeping Computer aanklaagde vanwege een slechte recensie. ;D
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
3
Zie ook dit bericht en topic.
De pagina van de consumentenbond waarschuwt er ook voor. Zie de tekst onder de kopjes Trucs van foute virusscanner-vergelijkers en Trucs van foute virusscanners.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
4
Ja inderdaad, ze reageren wel op Trustpilot alsof ze van dienst willen zijn, maar op elk bericht dat je wil opzeggen krijg je alleen maar reclame met het antwoord dat ze je niet kwijt willen.
Werken doet het ding inderdaad ook niet of nauwelijks. Mijn vriend had dit inderdaad via reclame op zijn telefoon gepakt in de indruk dat het dan zijn telefoon zou beveiligen, zonder eerst met mij te overleggen, iets wat ie normaal wel vaker doet.

Ben echt eens reuze benieuwd wat Visa en Paypal hier aan gaan doen. Want het is sowieso al vreemd te noemen dat er nog een creditcardafschrijving van een gekoppelde kaart mogelijk is geweest, nadat de automatische afschrijvingsmogelijkheid bij Paypal al uitgeschakeld was en daar was ook bevestiging van.
Daarnaast neem ik aan dat Visa wel service zal bieden als blijkt dat er zonder toestemming een bedrag is afgeschreven dus er hangt nog een staartje aan vermoedelijk.

Als er meer bekend is van het resultaat van Visa/Paypal zal ik 't laten weten.
Greetings, Black Tiger.
5
Ik heb even de titel ietsie aangepast (juridisch beter). De negatieve reclame op Trustpilot en alhier heeft mogelijk toch tot een oplossing geleid.
Vandaag een mail:
Ik kan bevestigen dat uw account volledig is geannuleerd en dat er geen
verdere betalingen worden gedaan.
Tevens staat er in dat het bedrag teruggestort zal worden, dat kan tussen 48 uur en 7 dagen duren, dat wachten we nog eens fijn af. Als het inderdaad terug gestort is zal ik dat ook hier melden.
Greetings, Black Tiger.
6
Zoals beloofd zou ik nog even een terugmelding doen als het geld daadwerkelijk teruggestort was.

Dat is inderdaad het geval, ze hebben het geld teruggestort.

Alleen jammer dat ze gewoon onterechte inhoudingen doen na normale afmeldingen op nette manier, die ook nog bevestigd worden. En dat er dan op vragen hierover alleen reklame reacties komen, totdat je een hoop stampij gaat maken op Trustpilot en hier. En dat men dan pas normaal schijnt te kunnen doen.

Dit is opgelost maar mag gelden als waarschuwing voor eventuele geinteresseerden. Weet waar je aan begint.
Greetings, Black Tiger.
7
na annulering abonnementsgeld niet retour ontvangen
ben al sinds augustus 2023 bezig om mijn abonnement stop te zetten,vorig jaar door wat later bleek lokkertje ( € 22,99 abo. afgesloten) Nu zonder bericht €119,79 afgeschreven, ondanks regelmatige e-mailcorrespondentie in aug. 2023 met het verzoek geen verlenging en annulering van het abonnement en de belofte dat het geld teruggestort zou wordnen . Normaal binnen een paar uur antwoord. Nu definitief niets meer gehoord en het annuleringsformulier NIET ontvangen en geld niet GERETOURNEERD. Riekt naar oplichting!!!!
Helaas door ziekte niet eerder kunnen reageren dacht dat dit nette bedrijf zich aan zijn woord zou houden. Gisteren wederom mail verzonden, maar nu nog steeds geen antwoord retour.

Mocht ik binnenkort toch mijn geld retour ontvangen zal ik dit hier posten.
8
FraTra-55 schreef: dacht dat dit nette bedrijf zich aan zijn woord zou houden.
Dit is geen net bedrijf maar doet slechts alsof. Als je de kans hebt zou ik dat geld gewoon door de bank laten storneren. Met automatische afboekingen kan dat.
Zij hebben immers ook al aangegeven het geld terug te willen storten dus ze kunnen nadien ook niet zeggen dat dit een onterechte handeling zou zijn.
Jammer genoeg heb je hier al te lang mee gewacht, gezien dat enkele maanden geleden gebeurd is zal stornering vrijwel zeker niet meer mogelijk zijn.
FraTra-55 schreef: en het annuleringsformulier NIET ontvangen
Dat heb je wettelijk ook helemaal niet nodig. Je bent het abonnement digitaal aangegaan en je hebt dus al via mail aangegeven geen verlenging en annulering te wensen.
Daarnaast is het wettelijk niet toegestaan om een abonnement stilzwijgend met een jaar te verlengen, dus kun je maandelijks opzeggen en je hebt al opgezegd feitelijk.

Hopelijk reageren ze alsnog en betalen het geld weer terug. Het is officiëel geen oplichting, maar allerminst een fatsoenlijke gang van zaken, vandaar ook de waarschuwing hier.

Ik zou op zijn minst ook even op Trustpilot een berichtje schrijven dat je ook geen reactie meer krijgt. Dat wil nog wel eens helpen.
Greetings, Black Tiger.
10
Graag gedaan. Ondanks dat zou ik ze toch blijven bestoken met mails, en zoals gezegd ook nare ervaring op Trustpilot plaatsen.
Greetings, Black Tiger.
11
Wanneer het gaat om een PayPal afschrijving zou ik zeker even nagaan of er een pre-approved payment is ingesteld door TotalAV.

1. Login by PayPal en klik in de navigatiebalk op Betalen en betaald worden.
2. Er opent nu een drop-down-menu, klik onder Betalingen accepteren op Abonnementen.
3. Links klik je weer op Abonnementen, verwijder daar de TotalAV abbo wanneer er een 'subscription' is ingesteld na de eerste betaling.

https://www.paypal-community.com/t5/Sec ... -p/2589867
If it ain't broken, don't fix it
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Beveiligingssoftware (algemeen)”