Plaats reactie
1
Goedendag.
Ik worstel al geruime tijd met dat mijn laptop telkens periodes (week) enorm traag is. Dit probleem is vaak in een keer weg en dan draait hij naar behoren, maar het wisselt elkaar elke keer af.
Met traag bedoel ik dat alle acties die ik uitvoer traag gaan. Dat kan bijvoorbeeld het openen van een folder zijn.

Ik heb de FRST uitgevoerd en zal de bestanden hier toevoegen in de hoop dat iemand het euvel kan constateren.

Alvast enorm bedankt voor de moeite.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
2
Hallo,

Is de pc in de periode net niet bezig met een scan, update, backup of zoiets?

Ik zag ook dat Malwarebytes op de pc heeft gestaan is daar iets mee verwijderd?

Voer het volgende eens uit:

Afbeelding

Let op: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie Afbeelding Als administrator uitvoeren.
  • Druk op de Fixen knop.
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
3
Hallo abbs,

Bedankt voor de hulp. MB was inderdaad uitgevoerd als poging om mijn problemen op te lossen. Ik heb puur de gratis stappen uitgevoerd en ze ook de reg laten schonen. Het probleem was er echter al voordat ik dit deed. En het loste het helaas niet op.

Ik heb de stappen hierboven uitgevoerd en het herstarte de laptop vanzelf, geen idee of dat normaal is.

Overigens, het bestand welke ik uitvoer als administrator heet bij mij FRST64.exe
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
9
Ja, ik merk bij het invoeren van het wachtwoord of hij traag is of gewoon. Dan duurt het namelijk wat langer voor het reageert.
10
Hallo,

Test het volgende eens een aantal dag (houd wel je virusscanner aan).

Klik met de rechtermuisknop op de startknop en klik op uitvoeren, type hier het commando msconfig gevolgd door enter.
  • Open nu het tabblad "Opstarten" en klik op "Taakbeheer openen"
  • Schakel bij het tabblad opstarten nu alles items uit door deze één voor één te selecteren en op "Uitschakelen" te klikken. (noteer wel eerst wat allemaal is ingeschakeld)
  • Klik rechtsboven op "X" daarna op "OK" en herstart de computer.
Test vanaf nu een aantal dag of de pc weer de problemen krijgt (traag).
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
12
Ik vrees dat het toch niet te maken heeft met applicaties die opstarten. Laptop is nog steeds net zo traag.
Uiteraard wel enorm bedankt voor de geboden hulp.
13
Hallo,


Dan zou het hardware matig kunnen zijn, hoe oud is de pc?

Download Afbeelding Crystal DiskInfo naar bijvoorbeeld het bureaublad.
  • Installeer het programma en klik met de rechtermuisknop op CrystalDiskInfo.exe en kies de optie uitvoeren als administrator.
  • When finished, open the installed program by double clicking on it.
    • Good - There are no problems found, the drive is working properly.
    • Caution - The drive have some problems. (which indicates a drive that you should most likely be thinking about backing up and replacing.)
    • Bad - This usually indicates a drive that’s dead or near death. (! - Back up all important data as soon as possible.)
  • Maak een screenshot van het programma, hoe je dat doet lees je HIER.
  • Upload dit bestand naar https://www.imgdumper.nl.
  • Je krijgt dan een unieke link. Post die link in je volgend bericht.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”