Plaats reactie
1
Tsja, hoe gaat dat soms. Allerlei zaken dringen andere zaken naar de achtergrond. Waar ik nu mee zit is het volgende;
Ik probeer via Raspberry Pi Imager een maagdelijk microSD-kaartje van het RaspberryPi-besturingssysteem en een ander eveneens maagdelijk microSD-kaartje van het RISC-besturingssysteem te voorzien. Helaas wordt op een gegeven moment om een wachtwoord voor die microSD-kaartjes gevraagd. Wat moet ik daarmee?
Varen/zeilen is plezier voor twee, zoals zo veel.
2
Hallo,

Kijk eens naar deze post: https://forums.raspberrypi.com/viewtopi ... 8#p1994926
Hier wordt aanbevolen om een bestand aan te maken op de SD Card userconf.txt met als content:

pi:$6$c70VpvPsVNCG0YR5$l5vWWLsLko9Kj65gcQ8qvMkuOoRkEagI90qi3F/Y7rm8eNYZHW8CY6BOIKwMH7a3YYzZYL90zf304cAHLFaZE0

Waarna je zou kunnen inloggen met user 'pi' (password : raspberry).
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
3
Poeh. Ingewikkeld, hoor. Volgens mij is de oorzaak gewoon de Raspberry Pi Imager. Als er nou gewoon gevraagd zou worden om een wachtwoord in te voeren voor dat kaartje zou ik het snappen. Maar de Imager doet net of het kaartje al een wachtwoord heeft en het daarom niet toegankelijk is.
Varen/zeilen is plezier voor twee, zoals zo veel.
5
De video is erg vaag, Ik heb een verslagje gemaakt, dat ik als pdf-bestand bijgevoegd heb (als dat goed is gegaan). Misschien helpt dit e.e.a. te verduidelijken.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Laatst gewijzigd door GerardX op 29 dec 2022 17:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Varen/zeilen is plezier voor twee, zoals zo veel.
7
proberen via de terminal > sudo passwd
Had ik gedaan.
en dan inloggen als identiteit Root
Hoe doe je dat (ik ben de enige gebruiker)?
Varen/zeilen is plezier voor twee, zoals zo veel.
9
Kan je in het uitklapmenu naast Gerard niet Root kiezen?
Wat bedoel je? Het "Authenticatie"-venstertje? Als ik op het pijltje rechts in het veld waarin "gerard" staat klik, verdwijnt alleen dat pijltje en wordt de achtergrondkleur van dat veld wit, maar blijft "gerard" staan.
Werkt het wachtwoord trouwens met je eigen gebruikersnaam...
Welk wachtwoord en hoe moet ik controleren of dat werkt?
Varen/zeilen is plezier voor twee, zoals zo veel.
13
Geen idee hoe ik dat zou moeten controleren, maar dat zou toch niet uit mogen maken omdat de Imager alles overschrijft? Wanneer ik het kaartje middels een kaartlezer in de Raspberry Pi gestoken heb, kan ik daar gewoon bestanden naar toe slepen. Dus neem ik aan, dat het gewoon FAT32 is geformatteerd.
Varen/zeilen is plezier voor twee, zoals zo veel.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Linux, Chrome OS en andere besturingssystemen”