Plaats reactie
1
Voor onderstaand probleem zou ik advies zeer op prijs stellen.
Sinds een paar weken heb ik vele stippen en strepen (div. kleuren) die willekeurig over het scherm vliegen.
Dit betreft Acer Aspire E15.
Het beeldscherm heb ik uitgesloten door een andere monitor aan te sluiten.
Ik heb de C: drive opnieuw geformateerd via cmd en vervolgens Windows 10 Home opnieuw geinstalleerd.
Dit gaat allemaal goed tot de installatie van "Konto" naar "Dienste" (d.i. duits) schakelt. Dan komen de stippen en strepen weer terug.
Het lijkt erop dat het scherm in beveiligde mode wel juist werkt maar in de normale mode niet.
Ook is het geheel in de normale mode niet vooruit te branden.
2
Hallo en welkom op het forum,

Dit betreft waarschijnlijk het veelvoorkomende probleem met de videokaart (grafische chip) op het moederbord van de laptop. Zelf heb ik ook een Acer laptop gehad met GPU artifacts, zie dit topic en de onderstaande video als voorbeeld.


TonM schreef: Het lijkt erop dat het scherm in beveiligde mode wel juist werkt maar in de normale mode niet.
Ook is het geheel in de normale mode niet vooruit te branden.
In de veilige modus wordt de GPU nauwelijks aangesproken, in de normale modus wel qua weergave en dat is meteen de verklaring waarom het probleem dan wel zichtbaar is.

De Acer Aspire E15 is van 2015, plaats in ieder geval even een logje van Speccy om een overzicht van de hardware te verkrijgen.

Download Afbeelding Speccy naar het bureaublad en installeer deze.
  • Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.
  • Let op!!! Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.
  • Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.
  • Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".
  • In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.
  • Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
3
Door een install te draaien zonder internet toegang bleef het scherm zonder stars en strips. Hierna kon ik dhet notebook in safe mode met internet opstarten en speccy installeren.
Als bijlage de scan hiervan.
Ik hoop dat "bakken" niet nodig is (wij hebben weliswaar een oven die tot 1300 C gaat (tbv porselein). Met de safe mode ben ik voor deze notebook zeer tevreden. Ik ben benieuwd naar jouw advies. In ieder geval, hartelijk dank voor je reactie.
Groeten, Ton

Afbeelding
4
Hallo,

Dat bakken was meer een "MacGyver" project om te zien of het zou werken, dit is namelijk niet geheel zonder risico op verdere schade. Maar zo te zien bevat deze laptop enkel de Intel HD Graphics en geen andere grafische chip. Ik ben echt bang dat je hier verder weinig aan kan doen...
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows 10”