Plaats reactie
1
Goedemorgen,

Afgelopen week zocht ik iets op internet op de laptop van mijn moeder en sinds die dag krijgt ze de melding dat er een Trojaans virus is gedetecteerd.
Aan de rechterkant van het beeldscherm verschijnen allemaal pop up vensters met die melding. Ik krijg ze ook niet weg geklikt want als ik er eentje
weg klik verschijnen er 3 of meer nieuwe vensters.

Ook wordt er telkens een website geopend in chrome die me verteld dat ik McAfee moet downloaden. dit gaat via het volgende adres b.captchafine.live
McAfee stond voorgeprogrammeerd op de laptop (wist ik niet, werd niet gebruikt en heb ik inmiddels verwijderd).
Ook krijg ik de melding dat de persoonlijke bestanden versleuteld zijn maar dat is niet zo. Er staan alleen foto's op de laptop en ik kan daar gewoon bij.

Het probleem doet zich alleen voor in Google chrome, al ik edge open dan krijg ik die meldingen niet. Heb al tegen m'n moeder gezegd dat ze voorlopig edge moet gebruiken maar dat snapt ze niet. Het is al heel wat dat ze zich in chrome kan redden.

Hoe krijg ik die meldingen weer weg?
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Groetjes Barbara
2
Hallo,

Stap 1.
Afbeelding

Let op: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie Afbeelding Als administrator uitvoeren.
  • Druk op de Fixen knop.
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht.

Stap 2.
Download Afbeelding AdwCleaner van Malwarebytes naar het bureaublad.

Klik met de rechtermuisknop op AdwCleaner en kies voor de optie Afbeelding Als administrator uitvoeren.
  • Klik in het "Welkom" scherm klik op AKKOORD om door te gaan.
  • Klik vervolgens op de knop Scan nu.
  • Wanneer de scan gereed is en er geen items zijn gevonden klik je op Sla standaardreparatie over zijn er wel items gevonden klik op Quarantaine.
  • Word er "Preinstalled Software" gevonden dat hoef je die niet aan te vinken.
  • Een "informatiescherm" opent klik daar op Doorgaan, Reiniging word gestart.
  • De reiniging is voltooid" klik op Bekijk logbestand (sommige pc's worden eerst opnieuw opgestart waarna het logje opent).
  • Plaats dit logbestand als bijlage in het volgende bericht.
  • (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden via tabblad "Logbestanden" als je AdwCleaner heb opgestart als C:\AdwCleaner\Logs\AdwCleaner[C00].txt.)
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
5
Gevonden.

Hierbij de 2 logbestanden.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Groetjes Barbara
8
Hallo,

Dat is mooi en heeft het fixen geholpen, om de gebruikte programma's te verwijderen doe je het volgende.

1. Voer de volgende stappen uit om Afbeelding AdwCleaner te verwijderen.

Klik met de rechtermuisknop op AdwCleaner en kies voor de optie Afbeelding Als administrator uitvoeren.
  • Klik op Instellingen aan de linkerkant.
  • Scrol in tabblad "Toepassing" naar beneden tot Verwijder AdwCleaner.
  • Klik op "Verwijderen" en AdwCleaner word verwijderd.

2. Voer de volgende stappen uit om FRST te verwijderen.
  • Klik met de rechtermuisknop op Afbeelding FRST / FRST64 en selecteer Naam wijzigen.
  • Hernoem het naar Uninstall.exe en druk op Enter op je toetsenbord.
  • Dubbelklik op Uninstall.exe. Uw computer zal opnieuw opstarten en dit toestaan. FRST wordt nu verwijderd.
Hierna zijn we klaar :good:
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”