Pagina 1 van 1

kan niet downloaden - virusscan mislukt Frst addition.txt

Geplaatst: 01 dec 2022 18:25
door ReneePuck
Ik heb nu de farbar recovery scan tool laten draaien. Hier de resultaten
Addition.txt
FRST.txt

kan niet downloaden - virusscan mislukt Frst addition.txt

Geplaatst: 02 dec 2022 12:19
door abbs
Hallo,

Ik ga de logjes doornemen, maar ik had ook nog een vraag:

Krijg je een melding of iets als je iets wilt downloaden?

kan niet downloaden - virusscan mislukt Frst addition.txt

Geplaatst: 02 dec 2022 22:32
door ReneePuck
Als mijn dochter iets wil downloaden komt rechts boven in het scherm te staan - kan niet downloaden- virusscan mislukt - te staan.

kan niet downloaden - virusscan mislukt Frst addition.txt

Geplaatst: 03 dec 2022 09:31
door abbs
Stap 1.
Weg gaan naar Afbeelding Programma's en onderdelen:
  • Klik Windows knop plus R tegelijk in. Afbeelding. Type appwiz.cpl in en klik OK.
  • Zoek de volgende programma's, klik met je rechtermuis knop erop en kies Verwijderen.
    • WebAdvisor van McAfee
  • Volg de de-installatie instructies van het programma zelf op.
  • Start indien nodig opnieuw op.

Stap 2.
Zet via de USB-stick de fixlist (staat als bijlagen onderop) op dezelfde locatie als FRST op de laptop en voer het dan uit.

Afbeelding


Let op: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie Afbeelding Als administrator uitvoeren.
  • Druk op de Fixen knop.
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht.

kan niet downloaden - virusscan mislukt Frst addition.txt

Geplaatst: 05 dec 2022 21:48
door ReneePuck
op een af andere manier krijg ik die WebAdvisor van McAfee er niet af.

kan niet downloaden - virusscan mislukt Frst addition.txt

Geplaatst: 06 dec 2022 07:10
door abbs
Hallo,

Dan gaan we het anders doen.

Zet via de USB-stick de fixlist (staat als bijlagen onderop) op dezelfde locatie als FRST op de laptop en voer het dan uit.

Afbeelding


Let op: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie Afbeelding Als administrator uitvoeren.
  • Druk op de Fixen knop.
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht.

kan niet downloaden - virusscan mislukt Frst addition.txt

Geplaatst: 08 dec 2022 20:15
door ReneePuck
dit logje is er gemaakt

kan niet downloaden - virusscan mislukt Frst addition.txt

Geplaatst: 08 dec 2022 20:16
door ReneePuck
samen met deze

kan niet downloaden - virusscan mislukt Frst addition.txt

Geplaatst: 09 dec 2022 09:11
door abbs
Hallo,

Voer dit uit op de laptop:

Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze computer, gebruik dit dan ook niet op andere computers met een gelijkaardig probleem.

Klik Windows knop plus R tegelijk in. Afbeelding
"Uitvoeren" opent vul daar Notepad in en klik daarna op "OK", Kladblok opent.
Kopieer onderstaande code en plak dat in "Kladblok"

Code: Selecteer alles

start::
CreateRestorePoint:
CloseProcesses:
(C:\Program Files\McAfee\WebAdvisor\servicehost.exe ->) (McAfee, LLC -> McAfee, LLC) C:\Program Files\McAfee\WebAdvisor\uihost.exe
(services.exe ->) (McAfee, LLC -> McAfee, LLC) C:\Program Files\McAfee\WebAdvisor\servicehost.exe
HKLM-x32\...\Run: [] => [X]
R2 McAfee WebAdvisor; C:\Program Files\McAfee\WebAdvisor\ServiceHost.exe [808728 2022-07-20] (McAfee, LLC -> McAfee, LLC)
2022-11-30 21:45 - 2022-07-13 11:27 - 000000000 ____D C:\Program Files\McAfee
2022-11-30 21:45 - 2022-07-13 11:25 - 000000000 ____D C:\ProgramData\McAfee
WebAdvisor van McAfee (HKLM-x32\...\{35ED3F83-4BDC-4c44-8EC6-6A8301C7413A}) (Version: 4.1.1.737 - McAfee, LLC) 
CustomCLSID: HKU\S-1-5-21-2830616629-2001185450-2031430669-1001_Classes\CLSID\{88B20FC8-EBD6-4181-B5F6-50F45BFF722E}\InprocServer32 -> C:\Users\HP\AppData\Local\Microsoft\EdgeUpdate\1.3.167.21\psuser_64.dll => Geen bestand
CustomCLSID: HKU\S-1-5-21-2830616629-2001185450-2031430669-1001_Classes\CLSID\{997809F3-33FD-4FD6-A2ED-CEF50F3263B1}\InprocServer32 -> C:\Users\HP\AppData\Local\Microsoft\EdgeUpdate\1.3.169.31\psuser_64.dll => Geen bestand
CustomCLSID: HKU\S-1-5-21-2830616629-2001185450-2031430669-1001_Classes\CLSID\{BFBE0943-74C5-40E0-9E80-0B808109E95D}\InprocServer32 -> C:\Users\HP\AppData\Local\Microsoft\EdgeUpdate\1.3.163.19\psuser_64.dll => Geen bestand
FirewallRules: [{9818DC23-A960-4E24-8E17-B5079F042834}] => (Allow) C:\Program Files\WindowsApps\SpotifyAB.SpotifyMusic_1.192.647.0_x86__zpdnekdrzrea0\Spotify.exe => Geen bestand
FirewallRules: [{7463FF42-A660-4278-AFE1-D9D6122CE018}] => (Allow) C:\Program Files\WindowsApps\SpotifyAB.SpotifyMusic_1.192.647.0_x86__zpdnekdrzrea0\Spotify.exe => Geen bestand
FirewallRules: [{FA204332-17E3-4961-B1BD-5F17949986FA}] => (Allow) C:\Program Files\WindowsApps\SpotifyAB.SpotifyMusic_1.192.647.0_x86__zpdnekdrzrea0\Spotify.exe => Geen bestand
FirewallRules: [{0A473F55-9231-401F-BEB9-F2F4F988AF2E}] => (Allow) C:\Program Files\WindowsApps\SpotifyAB.SpotifyMusic_1.192.647.0_x86__zpdnekdrzrea0\Spotify.exe => Geen bestand
FirewallRules: [{3F27CC32-4F02-4DE0-B40F-DC0D25FA2EA0}] => (Allow) C:\Program Files\WindowsApps\SpotifyAB.SpotifyMusic_1.192.647.0_x86__zpdnekdrzrea0\Spotify.exe => Geen bestand
FirewallRules: [{9551622F-0045-420B-AD8D-F042F0F04D22}] => (Allow) C:\Program Files\WindowsApps\SpotifyAB.SpotifyMusic_1.192.647.0_x86__zpdnekdrzrea0\Spotify.exe => Geen bestand
FirewallRules: [{F55C57CF-04DD-4431-815A-EA810B4B5FDD}] => (Allow) C:\Program Files\WindowsApps\SpotifyAB.SpotifyMusic_1.192.647.0_x86__zpdnekdrzrea0\Spotify.exe => Geen bestand
FirewallRules: [{3F52A9ED-DE01-4F91-8AD6-23BE98F68978}] => (Allow) C:\Program Files\WindowsApps\SpotifyAB.SpotifyMusic_1.192.647.0_x86__zpdnekdrzrea0\Spotify.exe => Geen bestand
EmptyTemp:
Reboot:
end::
Ga naar Bestand - Opslaan als.
Kies als locatie, waar ook de tool FRST staat (C:\Users\HP\Desktop\PCwebPlus)
Bij "Bestandsnaam" zet je: fixlist.txt
Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden.


  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie Afbeelding Als administrator uitvoeren.
  • Druk op de Fixen knop.
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Upload dit log bestand weer en plaats de link.

kan niet downloaden - virusscan mislukt Frst addition.txt

Geplaatst: 12 dec 2022 17:33
door ReneePuck
Fix resultaat van Farbar Recovery Scan Tool (x64) Versie: 11-12-2022
Gestart door HP (12-12-2022 17:18:35) Run:1
Gestart vanaf C:\Users\HP\Desktop\PCwebPlus
Geladen Profielen: HP
Boot Modus: Normal
==============================================

fixlist inhoud:
*****************
start::
CreateRestorePoint:
CloseProcesses:
(C:\Program Files\McAfee\WebAdvisor\servicehost.exe ->) (McAfee, LLC -> McAfee, LLC) C:\Program Files\McAfee\WebAdvisor\uihost.exe
(services.exe ->) (McAfee, LLC -> McAfee, LLC) C:\Program Files\McAfee\WebAdvisor\servicehost.exe
HKLM-x32\...\Run: [] => [X]
R2 McAfee WebAdvisor; C:\Program Files\McAfee\WebAdvisor\ServiceHost.exe [808728 2022-07-20] (McAfee, LLC -> McAfee, LLC)
2022-11-30 21:45 - 2022-07-13 11:27 - 000000000 ____D C:\Program Files\McAfee
2022-11-30 21:45 - 2022-07-13 11:25 - 000000000 ____D C:\ProgramData\McAfee
WebAdvisor van McAfee (HKLM-x32\...\{35ED3F83-4BDC-4c44-8EC6-6A8301C7413A}) (Version: 4.1.1.737 - McAfee, LLC)
CustomCLSID: HKU\S-1-5-21-2830616629-2001185450-2031430669-1001_Classes\CLSID\{88B20FC8-EBD6-4181-B5F6-50F45BFF722E}\InprocServer32 -> C:\Users\HP\AppData\Local\Microsoft\EdgeUpdate\1.3.167.21\psuser_64.dll => Geen bestand
CustomCLSID: HKU\S-1-5-21-2830616629-2001185450-2031430669-1001_Classes\CLSID\{997809F3-33FD-4FD6-A2ED-CEF50F3263B1}\InprocServer32 -> C:\Users\HP\AppData\Local\Microsoft\EdgeUpdate\1.3.169.31\psuser_64.dll => Geen bestand
CustomCLSID: HKU\S-1-5-21-2830616629-2001185450-2031430669-1001_Classes\CLSID\{BFBE0943-74C5-40E0-9E80-0B808109E95D}\InprocServer32 -> C:\Users\HP\AppData\Local\Microsoft\EdgeUpdate\1.3.163.19\psuser_64.dll => Geen bestand
FirewallRules: [{9818DC23-A960-4E24-8E17-B5079F042834}] => (Allow) C:\Program Files\WindowsApps\SpotifyAB.SpotifyMusic_1.192.647.0_x86__zpdnekdrzrea0\Spotify.exe => Geen bestand
FirewallRules: [{7463FF42-A660-4278-AFE1-D9D6122CE018}] => (Allow) C:\Program Files\WindowsApps\SpotifyAB.SpotifyMusic_1.192.647.0_x86__zpdnekdrzrea0\Spotify.exe => Geen bestand
FirewallRules: [{FA204332-17E3-4961-B1BD-5F17949986FA}] => (Allow) C:\Program Files\WindowsApps\SpotifyAB.SpotifyMusic_1.192.647.0_x86__zpdnekdrzrea0\Spotify.exe => Geen bestand
FirewallRules: [{0A473F55-9231-401F-BEB9-F2F4F988AF2E}] => (Allow) C:\Program Files\WindowsApps\SpotifyAB.SpotifyMusic_1.192.647.0_x86__zpdnekdrzrea0\Spotify.exe => Geen bestand
FirewallRules: [{3F27CC32-4F02-4DE0-B40F-DC0D25FA2EA0}] => (Allow) C:\Program Files\WindowsApps\SpotifyAB.SpotifyMusic_1.192.647.0_x86__zpdnekdrzrea0\Spotify.exe => Geen bestand
FirewallRules: [{9551622F-0045-420B-AD8D-F042F0F04D22}] => (Allow) C:\Program Files\WindowsApps\SpotifyAB.SpotifyMusic_1.192.647.0_x86__zpdnekdrzrea0\Spotify.exe => Geen bestand
FirewallRules: [{F55C57CF-04DD-4431-815A-EA810B4B5FDD}] => (Allow) C:\Program Files\WindowsApps\SpotifyAB.SpotifyMusic_1.192.647.0_x86__zpdnekdrzrea0\Spotify.exe => Geen bestand
FirewallRules: [{3F52A9ED-DE01-4F91-8AD6-23BE98F68978}] => (Allow) C:\Program Files\WindowsApps\SpotifyAB.SpotifyMusic_1.192.647.0_x86__zpdnekdrzrea0\Spotify.exe => Geen bestand
EmptyTemp:
Reboot:
end::
*****************

Herstelpunt is succesvol gemaakt.
Proces succesvol afgesloten.
C:\Program Files\McAfee\WebAdvisor\uihost.exe => Geen lopend proces gevonden
[1936] C:\Program Files\McAfee\WebAdvisor\servicehost.exe => Proces succesvol afgesloten.
"HKLM\Software\WOW6432Node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run\\" => is succesvol verwijderd
McAfee WebAdvisor => Service succesvol gestopt.
HKLM\System\CurrentControlSet\Services\McAfee WebAdvisor => is succesvol verwijderd
McAfee WebAdvisor => service is succesvol verwijderd
C:\Program Files\McAfee => is succesvol verplaatst
C:\ProgramData\McAfee => is succesvol verplaatst
WebAdvisor van McAfee (HKLM-x32\...\{35ED3F83-4BDC-4c44-8EC6-6A8301C7413A}) (Version: 4.1.1.737 - McAfee, LLC) => Fout: Geen automatische fix gevonden voor dit item.
HKU\S-1-5-21-2830616629-2001185450-2031430669-1001_Classes\CLSID\{88B20FC8-EBD6-4181-B5F6-50F45BFF722E} => is succesvol verwijderd
HKU\S-1-5-21-2830616629-2001185450-2031430669-1001_Classes\CLSID\{997809F3-33FD-4FD6-A2ED-CEF50F3263B1} => is succesvol verwijderd
HKU\S-1-5-21-2830616629-2001185450-2031430669-1001_Classes\CLSID\{BFBE0943-74C5-40E0-9E80-0B808109E95D} => is succesvol verwijderd
"HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\services\SharedAccess\Parameters\FirewallPolicy\FirewallRules\\{9818DC23-A960-4E24-8E17-B5079F042834}" => is succesvol verwijderd
"HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\services\SharedAccess\Parameters\FirewallPolicy\FirewallRules\\{7463FF42-A660-4278-AFE1-D9D6122CE018}" => is succesvol verwijderd
"HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\services\SharedAccess\Parameters\FirewallPolicy\FirewallRules\\{FA204332-17E3-4961-B1BD-5F17949986FA}" => is succesvol verwijderd
"HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\services\SharedAccess\Parameters\FirewallPolicy\FirewallRules\\{0A473F55-9231-401F-BEB9-F2F4F988AF2E}" => is succesvol verwijderd
"HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\services\SharedAccess\Parameters\FirewallPolicy\FirewallRules\\{3F27CC32-4F02-4DE0-B40F-DC0D25FA2EA0}" => is succesvol verwijderd
"HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\services\SharedAccess\Parameters\FirewallPolicy\FirewallRules\\{9551622F-0045-420B-AD8D-F042F0F04D22}" => is succesvol verwijderd
"HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\services\SharedAccess\Parameters\FirewallPolicy\FirewallRules\\{F55C57CF-04DD-4431-815A-EA810B4B5FDD}" => is succesvol verwijderd
"HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\services\SharedAccess\Parameters\FirewallPolicy\FirewallRules\\{3F52A9ED-DE01-4F91-8AD6-23BE98F68978}" => is succesvol verwijderd

=========== EmptyTemp: ==========

FlushDNS => voltooid
BITS transfer queue => 0 B
DOMStore, IE Recovery, AppCache, Feeds Cache, Thumbcache, IconCache => 15823947 B
Java, Discord, Steam htmlcache, WinHttpAutoProxySvc/winhttp *.cache => 0 B
Windows/system/drivers => 16663546 B
Edge => 0 B
Firefox => 0 B
Opera => 0 B

Temp, IE cache, history, cookies, recent:
Default => 0 B
ProgramData => 0 B
Public => 0 B
systemprofile => 5220894 B
systemprofile32 => 5220894 B
LocalService => 5344166 B
NetworkService => 5409964 B
HP => 906026264 B

RecycleBin => 4760149 B
EmptyTemp: => 919.8 MB tijdelijke gegevens verwijderd.

================================


Het systeem moest herstart worden.

==== Einde van Fixlog 17:19:32 ====

kan niet downloaden - virusscan mislukt Frst addition.txt

Geplaatst: 13 dec 2022 07:19
door abbs
Hallo,

Lukt het nu om iets te downloaden?

Zo nee verwijder "Roblox Player for HP" eens herstart de pc en test het downloaden nog eens.

kan niet downloaden - virusscan mislukt Frst addition.txt

Geplaatst: 13 dec 2022 18:48
door ReneePuck
ja het lukt nu. super bedankt!!!!!!

kan niet downloaden - virusscan mislukt Frst addition.txt

Geplaatst: 14 dec 2022 07:33
door abbs
Hallo,

Dan was "McAfee\WebAdvisor" de schuldige, ik heb dit al eerder mee gemaakt dus laat die maar links liggen.

Voer de volgende stappen uit om FRST te verwijderen.
  • Klik met de rechtermuisknop op Afbeelding FRST / FRST64 en selecteer Naam wijzigen.
  • Hernoem het naar Uninstall.exe en druk op Enter op je toetsenbord.
  • Dubbelklik op Uninstall.exe. Uw computer zal opnieuw opstarten en dit toestaan. FRST wordt nu verwijderd.

Hierna zijn we klaar :)

kan niet downloaden - virusscan mislukt Frst addition.txt

Geplaatst: 26 dec 2022 16:21
door ReneePuck
ik heb een betaald mcafee abonnement voor meerdere devices. Deze maar niet installeren op de deze laptop van mijn dochter dus?

kan niet downloaden - virusscan mislukt Frst addition.txt

Geplaatst: 26 dec 2022 16:30
door abbs
ReneePuck schreef: ik heb een betaald mcafee abonnement voor meerdere devices. Deze maar niet installeren op de deze laptop van mijn dochter dus?
De "WebAdvisor van McAfee" stoorde op de pc dus die zou ik daarop dan niet meer zetten en als alternatief kan je de gratis Emsisoft Browser Security eens proberen die ook goed beschermt.