Plaats reactie
1
Ik heb nu de farbar recovery scan tool laten draaien. Hier de resultaten
Addition.txt
FRST.txt
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
3
Als mijn dochter iets wil downloaden komt rechts boven in het scherm te staan - kan niet downloaden- virusscan mislukt - te staan.
4
Stap 1.
Weg gaan naar Afbeelding Programma's en onderdelen:
  • Klik Windows knop plus R tegelijk in. Afbeelding. Type appwiz.cpl in en klik OK.
  • Zoek de volgende programma's, klik met je rechtermuis knop erop en kies Verwijderen.
    • WebAdvisor van McAfee
  • Volg de de-installatie instructies van het programma zelf op.
  • Start indien nodig opnieuw op.

Stap 2.
Zet via de USB-stick de fixlist (staat als bijlagen onderop) op dezelfde locatie als FRST op de laptop en voer het dan uit.

Afbeelding


Let op: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie Afbeelding Als administrator uitvoeren.
  • Druk op de Fixen knop.
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
6
Hallo,

Dan gaan we het anders doen.

Zet via de USB-stick de fixlist (staat als bijlagen onderop) op dezelfde locatie als FRST op de laptop en voer het dan uit.

Afbeelding


Let op: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie Afbeelding Als administrator uitvoeren.
  • Druk op de Fixen knop.
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
9
Hallo,

Voer dit uit op de laptop:

Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze computer, gebruik dit dan ook niet op andere computers met een gelijkaardig probleem.

Klik Windows knop plus R tegelijk in. Afbeelding
"Uitvoeren" opent vul daar Notepad in en klik daarna op "OK", Kladblok opent.
Kopieer onderstaande code en plak dat in "Kladblok"

Code: Selecteer alles

start::
CreateRestorePoint:
CloseProcesses:
(C:\Program Files\McAfee\WebAdvisor\servicehost.exe ->) (McAfee, LLC -> McAfee, LLC) C:\Program Files\McAfee\WebAdvisor\uihost.exe
(services.exe ->) (McAfee, LLC -> McAfee, LLC) C:\Program Files\McAfee\WebAdvisor\servicehost.exe
HKLM-x32\...\Run: [] => [X]
R2 McAfee WebAdvisor; C:\Program Files\McAfee\WebAdvisor\ServiceHost.exe [808728 2022-07-20] (McAfee, LLC -> McAfee, LLC)
2022-11-30 21:45 - 2022-07-13 11:27 - 000000000 ____D C:\Program Files\McAfee
2022-11-30 21:45 - 2022-07-13 11:25 - 000000000 ____D C:\ProgramData\McAfee
WebAdvisor van McAfee (HKLM-x32\...\{35ED3F83-4BDC-4c44-8EC6-6A8301C7413A}) (Version: 4.1.1.737 - McAfee, LLC) 
CustomCLSID: HKU\S-1-5-21-2830616629-2001185450-2031430669-1001_Classes\CLSID\{88B20FC8-EBD6-4181-B5F6-50F45BFF722E}\InprocServer32 -> C:\Users\HP\AppData\Local\Microsoft\EdgeUpdate\1.3.167.21\psuser_64.dll => Geen bestand
CustomCLSID: HKU\S-1-5-21-2830616629-2001185450-2031430669-1001_Classes\CLSID\{997809F3-33FD-4FD6-A2ED-CEF50F3263B1}\InprocServer32 -> C:\Users\HP\AppData\Local\Microsoft\EdgeUpdate\1.3.169.31\psuser_64.dll => Geen bestand
CustomCLSID: HKU\S-1-5-21-2830616629-2001185450-2031430669-1001_Classes\CLSID\{BFBE0943-74C5-40E0-9E80-0B808109E95D}\InprocServer32 -> C:\Users\HP\AppData\Local\Microsoft\EdgeUpdate\1.3.163.19\psuser_64.dll => Geen bestand
FirewallRules: [{9818DC23-A960-4E24-8E17-B5079F042834}] => (Allow) C:\Program Files\WindowsApps\SpotifyAB.SpotifyMusic_1.192.647.0_x86__zpdnekdrzrea0\Spotify.exe => Geen bestand
FirewallRules: [{7463FF42-A660-4278-AFE1-D9D6122CE018}] => (Allow) C:\Program Files\WindowsApps\SpotifyAB.SpotifyMusic_1.192.647.0_x86__zpdnekdrzrea0\Spotify.exe => Geen bestand
FirewallRules: [{FA204332-17E3-4961-B1BD-5F17949986FA}] => (Allow) C:\Program Files\WindowsApps\SpotifyAB.SpotifyMusic_1.192.647.0_x86__zpdnekdrzrea0\Spotify.exe => Geen bestand
FirewallRules: [{0A473F55-9231-401F-BEB9-F2F4F988AF2E}] => (Allow) C:\Program Files\WindowsApps\SpotifyAB.SpotifyMusic_1.192.647.0_x86__zpdnekdrzrea0\Spotify.exe => Geen bestand
FirewallRules: [{3F27CC32-4F02-4DE0-B40F-DC0D25FA2EA0}] => (Allow) C:\Program Files\WindowsApps\SpotifyAB.SpotifyMusic_1.192.647.0_x86__zpdnekdrzrea0\Spotify.exe => Geen bestand
FirewallRules: [{9551622F-0045-420B-AD8D-F042F0F04D22}] => (Allow) C:\Program Files\WindowsApps\SpotifyAB.SpotifyMusic_1.192.647.0_x86__zpdnekdrzrea0\Spotify.exe => Geen bestand
FirewallRules: [{F55C57CF-04DD-4431-815A-EA810B4B5FDD}] => (Allow) C:\Program Files\WindowsApps\SpotifyAB.SpotifyMusic_1.192.647.0_x86__zpdnekdrzrea0\Spotify.exe => Geen bestand
FirewallRules: [{3F52A9ED-DE01-4F91-8AD6-23BE98F68978}] => (Allow) C:\Program Files\WindowsApps\SpotifyAB.SpotifyMusic_1.192.647.0_x86__zpdnekdrzrea0\Spotify.exe => Geen bestand
EmptyTemp:
Reboot:
end::
Ga naar Bestand - Opslaan als.
Kies als locatie, waar ook de tool FRST staat (C:\Users\HP\Desktop\PCwebPlus)
Bij "Bestandsnaam" zet je: fixlist.txt
Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden.


  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie Afbeelding Als administrator uitvoeren.
  • Druk op de Fixen knop.
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Upload dit log bestand weer en plaats de link.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
10
Fix resultaat van Farbar Recovery Scan Tool (x64) Versie: 11-12-2022
Gestart door HP (12-12-2022 17:18:35) Run:1
Gestart vanaf C:\Users\HP\Desktop\PCwebPlus
Geladen Profielen: HP
Boot Modus: Normal
==============================================

fixlist inhoud:
*****************
start::
CreateRestorePoint:
CloseProcesses:
(C:\Program Files\McAfee\WebAdvisor\servicehost.exe ->) (McAfee, LLC -> McAfee, LLC) C:\Program Files\McAfee\WebAdvisor\uihost.exe
(services.exe ->) (McAfee, LLC -> McAfee, LLC) C:\Program Files\McAfee\WebAdvisor\servicehost.exe
HKLM-x32\...\Run: [] => [X]
R2 McAfee WebAdvisor; C:\Program Files\McAfee\WebAdvisor\ServiceHost.exe [808728 2022-07-20] (McAfee, LLC -> McAfee, LLC)
2022-11-30 21:45 - 2022-07-13 11:27 - 000000000 ____D C:\Program Files\McAfee
2022-11-30 21:45 - 2022-07-13 11:25 - 000000000 ____D C:\ProgramData\McAfee
WebAdvisor van McAfee (HKLM-x32\...\{35ED3F83-4BDC-4c44-8EC6-6A8301C7413A}) (Version: 4.1.1.737 - McAfee, LLC)
CustomCLSID: HKU\S-1-5-21-2830616629-2001185450-2031430669-1001_Classes\CLSID\{88B20FC8-EBD6-4181-B5F6-50F45BFF722E}\InprocServer32 -> C:\Users\HP\AppData\Local\Microsoft\EdgeUpdate\1.3.167.21\psuser_64.dll => Geen bestand
CustomCLSID: HKU\S-1-5-21-2830616629-2001185450-2031430669-1001_Classes\CLSID\{997809F3-33FD-4FD6-A2ED-CEF50F3263B1}\InprocServer32 -> C:\Users\HP\AppData\Local\Microsoft\EdgeUpdate\1.3.169.31\psuser_64.dll => Geen bestand
CustomCLSID: HKU\S-1-5-21-2830616629-2001185450-2031430669-1001_Classes\CLSID\{BFBE0943-74C5-40E0-9E80-0B808109E95D}\InprocServer32 -> C:\Users\HP\AppData\Local\Microsoft\EdgeUpdate\1.3.163.19\psuser_64.dll => Geen bestand
FirewallRules: [{9818DC23-A960-4E24-8E17-B5079F042834}] => (Allow) C:\Program Files\WindowsApps\SpotifyAB.SpotifyMusic_1.192.647.0_x86__zpdnekdrzrea0\Spotify.exe => Geen bestand
FirewallRules: [{7463FF42-A660-4278-AFE1-D9D6122CE018}] => (Allow) C:\Program Files\WindowsApps\SpotifyAB.SpotifyMusic_1.192.647.0_x86__zpdnekdrzrea0\Spotify.exe => Geen bestand
FirewallRules: [{FA204332-17E3-4961-B1BD-5F17949986FA}] => (Allow) C:\Program Files\WindowsApps\SpotifyAB.SpotifyMusic_1.192.647.0_x86__zpdnekdrzrea0\Spotify.exe => Geen bestand
FirewallRules: [{0A473F55-9231-401F-BEB9-F2F4F988AF2E}] => (Allow) C:\Program Files\WindowsApps\SpotifyAB.SpotifyMusic_1.192.647.0_x86__zpdnekdrzrea0\Spotify.exe => Geen bestand
FirewallRules: [{3F27CC32-4F02-4DE0-B40F-DC0D25FA2EA0}] => (Allow) C:\Program Files\WindowsApps\SpotifyAB.SpotifyMusic_1.192.647.0_x86__zpdnekdrzrea0\Spotify.exe => Geen bestand
FirewallRules: [{9551622F-0045-420B-AD8D-F042F0F04D22}] => (Allow) C:\Program Files\WindowsApps\SpotifyAB.SpotifyMusic_1.192.647.0_x86__zpdnekdrzrea0\Spotify.exe => Geen bestand
FirewallRules: [{F55C57CF-04DD-4431-815A-EA810B4B5FDD}] => (Allow) C:\Program Files\WindowsApps\SpotifyAB.SpotifyMusic_1.192.647.0_x86__zpdnekdrzrea0\Spotify.exe => Geen bestand
FirewallRules: [{3F52A9ED-DE01-4F91-8AD6-23BE98F68978}] => (Allow) C:\Program Files\WindowsApps\SpotifyAB.SpotifyMusic_1.192.647.0_x86__zpdnekdrzrea0\Spotify.exe => Geen bestand
EmptyTemp:
Reboot:
end::
*****************

Herstelpunt is succesvol gemaakt.
Proces succesvol afgesloten.
C:\Program Files\McAfee\WebAdvisor\uihost.exe => Geen lopend proces gevonden
[1936] C:\Program Files\McAfee\WebAdvisor\servicehost.exe => Proces succesvol afgesloten.
"HKLM\Software\WOW6432Node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run\\" => is succesvol verwijderd
McAfee WebAdvisor => Service succesvol gestopt.
HKLM\System\CurrentControlSet\Services\McAfee WebAdvisor => is succesvol verwijderd
McAfee WebAdvisor => service is succesvol verwijderd
C:\Program Files\McAfee => is succesvol verplaatst
C:\ProgramData\McAfee => is succesvol verplaatst
WebAdvisor van McAfee (HKLM-x32\...\{35ED3F83-4BDC-4c44-8EC6-6A8301C7413A}) (Version: 4.1.1.737 - McAfee, LLC) => Fout: Geen automatische fix gevonden voor dit item.
HKU\S-1-5-21-2830616629-2001185450-2031430669-1001_Classes\CLSID\{88B20FC8-EBD6-4181-B5F6-50F45BFF722E} => is succesvol verwijderd
HKU\S-1-5-21-2830616629-2001185450-2031430669-1001_Classes\CLSID\{997809F3-33FD-4FD6-A2ED-CEF50F3263B1} => is succesvol verwijderd
HKU\S-1-5-21-2830616629-2001185450-2031430669-1001_Classes\CLSID\{BFBE0943-74C5-40E0-9E80-0B808109E95D} => is succesvol verwijderd
"HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\services\SharedAccess\Parameters\FirewallPolicy\FirewallRules\\{9818DC23-A960-4E24-8E17-B5079F042834}" => is succesvol verwijderd
"HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\services\SharedAccess\Parameters\FirewallPolicy\FirewallRules\\{7463FF42-A660-4278-AFE1-D9D6122CE018}" => is succesvol verwijderd
"HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\services\SharedAccess\Parameters\FirewallPolicy\FirewallRules\\{FA204332-17E3-4961-B1BD-5F17949986FA}" => is succesvol verwijderd
"HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\services\SharedAccess\Parameters\FirewallPolicy\FirewallRules\\{0A473F55-9231-401F-BEB9-F2F4F988AF2E}" => is succesvol verwijderd
"HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\services\SharedAccess\Parameters\FirewallPolicy\FirewallRules\\{3F27CC32-4F02-4DE0-B40F-DC0D25FA2EA0}" => is succesvol verwijderd
"HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\services\SharedAccess\Parameters\FirewallPolicy\FirewallRules\\{9551622F-0045-420B-AD8D-F042F0F04D22}" => is succesvol verwijderd
"HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\services\SharedAccess\Parameters\FirewallPolicy\FirewallRules\\{F55C57CF-04DD-4431-815A-EA810B4B5FDD}" => is succesvol verwijderd
"HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\services\SharedAccess\Parameters\FirewallPolicy\FirewallRules\\{3F52A9ED-DE01-4F91-8AD6-23BE98F68978}" => is succesvol verwijderd

=========== EmptyTemp: ==========

FlushDNS => voltooid
BITS transfer queue => 0 B
DOMStore, IE Recovery, AppCache, Feeds Cache, Thumbcache, IconCache => 15823947 B
Java, Discord, Steam htmlcache, WinHttpAutoProxySvc/winhttp *.cache => 0 B
Windows/system/drivers => 16663546 B
Edge => 0 B
Firefox => 0 B
Opera => 0 B

Temp, IE cache, history, cookies, recent:
Default => 0 B
ProgramData => 0 B
Public => 0 B
systemprofile => 5220894 B
systemprofile32 => 5220894 B
LocalService => 5344166 B
NetworkService => 5409964 B
HP => 906026264 B

RecycleBin => 4760149 B
EmptyTemp: => 919.8 MB tijdelijke gegevens verwijderd.

================================


Het systeem moest herstart worden.

==== Einde van Fixlog 17:19:32 ====
13
Hallo,

Dan was "McAfee\WebAdvisor" de schuldige, ik heb dit al eerder mee gemaakt dus laat die maar links liggen.

Voer de volgende stappen uit om FRST te verwijderen.
  • Klik met de rechtermuisknop op Afbeelding FRST / FRST64 en selecteer Naam wijzigen.
  • Hernoem het naar Uninstall.exe en druk op Enter op je toetsenbord.
  • Dubbelklik op Uninstall.exe. Uw computer zal opnieuw opstarten en dit toestaan. FRST wordt nu verwijderd.

Hierna zijn we klaar :)
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
15
ReneePuck schreef: ik heb een betaald mcafee abonnement voor meerdere devices. Deze maar niet installeren op de deze laptop van mijn dochter dus?
De "WebAdvisor van McAfee" stoorde op de pc dus die zou ik daarop dan niet meer zetten en als alternatief kan je de gratis Emsisoft Browser Security eens proberen die ook goed beschermt.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”