Plaats reactie
1
hoi, na sluiten firefox plotseling alle 50 openstaande tabladen kwijt, en die wil ik graag terug, dit is mij al meerdere keren overkomen in het verleden en weet niet wat de oorzaak is ?
via de standaard herstel procedure lukt het niet. met google vind ik de oplossing ook niet.
nou herinner ik mij dat je via het firefox profiel de tabladen kan herstellen door een bepaald backup bestand te kopieren uit een gebackupted profiel van een paar dagen eerder en te plakken in het bestaande firefox profiel, ik weet alleen niet meer welke.
wie kan mij verlichten ?

bvd, ben.
3
waarom NIET zoveel tabbladen open ? ik vind het makkelijk en het systeem wordt er niet mee belast.
en de oplossing die je aangeeft is de standaard oplossing zoals ik al aangaf, en die gaat in DIT GEVAL niet werken.
er is ook een andere mogelijkheid met het profiel van firerfox zoals ik aangaf, alleen weet ik de procedure niet exact meer, en hoopte die van jullie te krijgen.
ik maak ook regelmatig een bladwijzer van alle tabbladen voor als het fout gaat, maar dat is ook niet alles.
maar toch bedankt voor de input.
5
pcwebben schreef:waarom NIET zoveel tabbladen open ? ik vind het makkelijk en het systeem wordt er niet mee belast.
Dat klopt niet. Elk geopend tabblad neemt geheugenruimte en processortijd in beslag.
Dat kan je in Firefox zien in de Taakbeheerder.
Klik hiervoor rechtsboven op de 3 liggende strepen - Meer hulpmiddelen - Taakbeheerder.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
6
PeterJ schreef: Dat klopt niet. Elk geopend tabblad neemt geheugenruimte en processortijd in beslag.
ok, ok, het neemt geheugen in beslag, ik was niet duidelijk met wat ik bedoelde, ik bedoel dat ik er geen last van heb, het vertraagd niets bij mij.
ik heb ff gekeken en firefox neemt 500 tot 700 mb in beslag van de 8 gig ramgeheugen die ik heb en belast de processor met 0.3%, oftewel, het heeft bij mij geen (nadelige) invloed op mijn systeem.
maar het klopt dat je zegt dat het systeem er mee belast wordt, alleen bij mij is het geen probleem.
7
Heb je in Firefox al gekeken wat de oorzaak was? Typ about:crashes in de taakbalk en kijk naar de laatste foutmeldingen. Er zal vast een site van de 50 zijn die automatisch ververst en de boel laat crashen.

Hoe veel geheugen Firefox van het interne geheugen gebruikt doet er niet toe. Het gaat om het geheugengebruik dat Firefox verwerkt als proces met eigen taken en beschikbare bronnen.

Kijk dus vooral naar het taakbeheer van Firefox en het geheugengebruik about:memory

Neem ook dit eens door https://support.mozilla.org/en-US/questions/1250911
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Browsers, e-mailprogramma's en internet software”