- Welke versie van Windows is er in gebruik: Windows10 laatste update van13-02-2022 is KB5008212
- Welke virusscanner is er geïnstalleerd: Geen, Windows defender
- Is er VPN-software geïnstalleerd: Nee
- Wanneer ontstond het probleem: (omschrijf het probleem hieronder zo uitgebreid mogelijk).
Bij het updaten van Windows 21H1.
De updates worden bijna volledig geïnstalleerd maar op het laatst krijg ik de melding De updates kunnen niet worden voltooid en dan wordt de update ongedaan gemaakt.. Zeker al 5 keer geprobeerd.
Melding 0xC1900101-0x30018
en First_Boot met een fout tijdens de SYSREP_Specialize-bewerking.
https://drive.google.com/file/d/1Njtqkv ... share_link
Graag zou ik willen weten welke stappen ik dien te ondernemen om toch weer gewoon de windowsupdates volledig te kunnen installeren.
Marc
2
Hallo en welkom op het forum,
Kan je de Google Drive link even publiekelijk maken, de link is momenteel niet toegankelijk. Upload meteen ook even het volgende bestand, omdat er mogelijk een probleem is met bepaalde drivers.
Kan je de Google Drive link even publiekelijk maken, de link is momenteel niet toegankelijk. Upload meteen ook even het volgende bestand, omdat er mogelijk een probleem is met bepaalde drivers.
- Open Windows Explorer and browse to the C:\Windows\INF folder.
- Right-click on the file setupapi.dev.log and choose Send to > Compressed (zipped) folder.
- Now the message will appear, "Windows cannot create the Compressed (zipped) Folder here. Do you want it to be placed on the desktop instead?"
- Click on the Yes button here.
- Attach the file setupapi.dev.zip in your next reply.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
3
Bedankt voor het toelaten op het Forum en de snelle reactie,
Als het goed is heb ik de links naar Google opengezet voor iedereen met de Link en als bewerker ingesteld.
Link voor INF Folder:
https://drive.google.com/file/d/1CipBJi ... sp=sharing
Voor CBS Folder:
https://drive.google.com/file/d/1Njtqkv ... sp=sharing
Hopelijk kan je hier iets mee.
Bij voorbaat dank Marc.
Als het goed is heb ik de links naar Google opengezet voor iedereen met de Link en als bewerker ingesteld.
Link voor INF Folder:
https://drive.google.com/file/d/1CipBJi ... sp=sharing
Voor CBS Folder:
https://drive.google.com/file/d/1Njtqkv ... sp=sharing
Hopelijk kan je hier iets mee.
Bij voorbaat dank Marc.
4
Blijkbaar is er een systeemservice uitgeschakeld, voer hiervoor het volgende even uit.
2022-11-04 16:52:15, Info CSI 000017d6 The queue has completed running, and AI failures have occured. 2022-11-04 16:52:15, Info CSI 000017d7 ==Error Summary Start== 2022-11-04 16:52:15, Error CSI 000017d8 (F) Installer: AppX Registration Installer Binary Name: appxreg.dll ErrorCode: 80070422 Phase: 38 Mode: Install (upgrade) Component: Microsoft-Windows-PinningConfirmationDialog.AppxSetup, Culture=neutral, PublicKeyToken=31bf3856ad364e35, ProcessorArchitecture=x86, versionScope=NonSxS[gle=0x80004005] 2022-11-04 16:52:15, Info CSI 000017fe ==Error Summary End== 2022-11-04 16:52:15, Error CBS Startup: Failed to process advanced operation queue, startupPhase: 0. A rollback transaction will be created. [HRESULT = 0x800f0922 - CBS_E_INSTALLERS_FAILED] 2022-11-04 16:52:15, Error [0x018051] CSI 0000178d (F) Failed execution of queue item Installer: AppX Registration Installer ({f1aab1ba-6ee0-4d94-baeb-c9fd61f365cf}) with HRESULT HRESULT_FROM_WIN32(1058). Failure will not be ignored: A rollback will be initiated after all the operations in the installer queue are completed; installer is reliable[gle=0x80004005]
Blijkbaar is er een systeemservice uitgeschakeld, voer hiervoor het volgende even uit.
- Open het startmenu en typ vervolgens het commando CMD.
- Klik vervolgens met de rechtermuisknop op de Opdrachtprompt en klik op Als administrator uitvoeren.
- Kopieer en plak nu de onderstaande commandregel in de opdrachtprompt en druk op enter.
Code: Selecteer alles
WMIC SERVICE GET caption, name, startmode, state > "%userprofile%\desktop\services.txt"
- Op het bureaublad staat nu het bestand services.txt.
- Upload services.txt naar Google Drive en plaats de downloadlink in het volgende bericht.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
6
Download de Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit via de onderstaande link naar het bureaublad.
Let op: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
Farbar Recovery Scan Tool Link (64-bit-versie)
Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
Let op: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
Farbar Recovery Scan Tool Link (64-bit-versie)
Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
- Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.
- Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie Als administrator uitvoeren.
- Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
- Druk op de Fix knop
- Er zal u een logbestand aangemaakt worden (fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
- Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht..
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
7
Computer is opnieuw opgestart. Duurde wel even. Je zegt Bijlage toevoegen dat lukt niet maar weer via de link. Kunt alleen afbeelding toevoegen
https://drive.google.com/file/d/1rUjeyU ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1rUjeyU ... sp=sharing
8
Prima, is tijdens de herstart nu ook de laatste onderdelenupdate geïnstalleerd? Zo nee, voer dan Windows Update even opnieuw uit, wanneer de installatie mislukt upload dan weer even een kopie van de CBS map met de logbestanden.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
10
Ik denk haast dat het probleem nu verholpen moet zijn, in eerdere gevallen die ik heb gezien van dit probleem met betrekking tot de AppX Registration Installer was het herstellen van de gerelateerde service de oplossing. Al jweet je het bij updateproblemen nooit helemaal zeker omdat die nogal verschillend en complex kunnen zijn.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
12
Graag gedaan en fijn dat het probleem is verholpen...
Ik zal dit topic als opgelost markeren..
Ik zal dit topic als opgelost markeren..
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)