Ik kan vanuit mijn laptop niet meer printen via het netwerk. Zowel via de WIFI als vaste verbinding geen reactie. Printer niet te vinden.
Ook het Ziggo modem en mijn NAS kan ik niet meer benaderen via het IP adres.
Netwerk controle geeft aan : "Uw apparaat lijkt correct geconfigureerd te zijn maar het apparaat of de bron (DNS server) reageert niet"
De mappen op de NAS zijn wel gewoon te benaderen.
Beide apparaten kan ik wel via andere apparaten (tablet en telefoon) benaderen.
Ra ra wie helpt.
Groet Dirk
2
dit soort vage klachten altijd beginnen met:
neem de stroomkabel uit de kast van ziggo gedurende een minuut of twee los, en laat hem daarna weer opstarten.
nb: het gaat erom de router stroomloos te maken. je moet de router dus loskoppelen van de trafo in de voedingskabel, en dat lukt alleen als je de voedingskabel uit de router losneemt.
neem de stroomkabel uit de kast van ziggo gedurende een minuut of twee los, en laat hem daarna weer opstarten.
nb: het gaat erom de router stroomloos te maken. je moet de router dus loskoppelen van de trafo in de voedingskabel, en dat lukt alleen als je de voedingskabel uit de router losneemt.