! In dit forumonderdeel kunnen forumgebruikers alleen op eigen onderwerpen reageren.

1. Voor het verhelpen van problemen met Windows Update zijn vaak meerdere stappen nodig, helaas bestaat er geen all-in-one tool om dit soort problemen op te lossen.
2. Neem a.u.b. nooit instructies van gelijkaardige problemen over, dit kan averechts werken en voor problemen zorgen. Open altijd een eigen onderwerp en volg de daarin gegeven instructies op.
Plaats reactie
1
- Welke versie van Windows is er in gebruik: Windows 10
- Welke virusscanner is er geïnstalleerd: Windows Defender na verwijderen van Ziggo safe-online ivm beëindigen contract.
- Is er VPN-software geïnstalleerd: neen
- Wanneer ontstond het probleem: (omschrijf het probleem hieronder zo uitgebreid mogelijk).

Ik zag vandaag voor het eerst dat er een probleem is met het updaten van Windows Defender en er staat ook de volgende foutcode bij: (0x80070643)
Bij Windows beveiliging staat: De service tegen bedreigingen is gestopt. Start nu deze opnieuw op.
Als ik dan op "nu opnieuw opstarten" klik blijft hij minutenlang zoeken maar zonder resultaat.

Ben ik nu helemaal niet meer beveiligd doordat er wellicht nog resten van Ziggo Safe Online aanwezig zijn? Ik heb deze overigens verwijdert met de verwijdertool van F-Secure
zoals aangegeven op de site van Ziggo.

Wat zijn de stappen die ik moet ondernemen? Kan of moet ik een andere Virusscanner (tijdelijk) installeren zolang Windows Defender niet werkt?

Bedankt alvast voor de hulp!
Groeten Jack
2
Hallo,

Voer als eerste FRST eens uit, dan kunnen we controleren of er nog restanten van F-Secure aanwezig zijn - en/of er nog bepaalde policies aanwezig zijn die het updaten van Windows Defender belemmeren.

Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit via de onderstaande link naar het bureaublad.

Farbar Recovery Scan Tool Link

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie Afbeelding Als administrator uitvoeren.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt en Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
3
Hallo Maxstar,

Bedankt voor het helpen om het probleem op te lossen.

Bij deze de 2 gevraagde logs:
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
4
Hallo,

Start de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool nogmaals.
Let op: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
  • Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  • Dubbelklik op FRST.exe om de tool te starten.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk op de Fix knop
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht..
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
5
Hierbij het Fixlog.txt bestand.

Ook kreeg ik na het opnieuw opstarten de volgende melding:
Ik heb volgens mij niks met een IT-beheerder van doen het is gewoon mijn eigen prive-desktop.....

Afbeelding
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
6
Jack1960 schreef: Ik heb volgens mij niks met een IT-beheerder van doen het is gewoon mijn eigen prive-desktop.....
Deze melding geeft aan dat bepaalde policies in het register zijn aangepast, probeer het volgende eens.

1. Open het startmenu en scroll naar Windows-beveiliging en klik hier met de rechtermuisknop op.
2. Kies nu de optie Meer > App-instellingen. Klik in dit scherm op de knop Opnieuw instellen en nogmaals op Opnieuw instellen.
4. Nu verschijnt er achter de knop een groen vinkje als het goed is.
5. Herstart de computer en controleer of Windows Defender nu is gestart en updates ontvangt.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
7
Er verscheen idd een grijs vinkje (geen groen, maakt dat verschil?) na het klikken op opnieuw instellen maar na opnieuw opstarten van de PC kwam dezelfde melding als in mijn vorige post weer naar voren en het lukt nog steeds niet om Windows Defender te updaten.
8
Blijkbaar zijn er nog diverse registersleutels aangepast, voer het onderstaande uit om een aantal (sub)sleutels te controleren.
  • Open het startmenu en typ vervolgens het commando CMD.
  • Klik vervolgens met de rechtermuisknop op de Opdrachtprompt en klik op Als administrator uitvoeren.
  • Kopieer en plak de onderstaande commando's één voor één in de opdrachtprompt en druk op enter.

Code: Selecteer alles

REG QUERY "HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Policies\Microsoft\Windows Defender" /s >> "%USERPROFILE%\Desktop\REG-Export.txt"
REG QUERY "HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\PolicyManager\default\Defender\AllowUserUIAccess" /s >> "%USERPROFILE%\Desktop\REG-Export.txt"
  • Voeg het bestand REG-Export.txt als bijlage aan het volgende bericht toe.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
14
Voer het volgende eens uit om alle policies in Windows te herstellen naar de standaardwaarden. Kan je dan na een herstart wel Defender openen?

Volg de onderstaande instructies om de Afbeelding Group Policies van Windows te resetten
  • Open het startmenu en typ vervolgens het commando CMD.
  • Klik vervolgens met de rechtermuisknop op de Opdrachtprompt en klik op Als administrator uitvoeren
  • Kopieer en plak nu één voor één de onderstaande commando 's in de opdrachtprompt en druk na elk commando op enter.
    • Code: Selecteer alles

      RD /S /Q "%WinDir%\System32\GroupPolicyUsers"
      RD /S /Q "%WinDir%\System32\GroupPolicy"
      gpupdate /force
      
  • Wacht nu tot de volgende twee meldingen verschijnen.
  • Computer Policy update has completed successfully. & User Policy update has completed successfully.
  • Sluit hierna de opdrachtprompt en herstart de computer.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
15
Helaas, ik kan na bovenstaande opdracht en opnieuw opstarten nog steeds Windows Defender niet openen.
Ik zie wel dat de melding van IT-Beheerder nu weg is:
Afbeelding

Ik weet niet of het van belang is maar updaten van Windows 10 Home werkt wel want gisterenavond kon ik normaal versie 22H2 downloaden en installeren.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows Update problemen & SFC Scannow corrupties”