! In dit forumonderdeel kunnen forumgebruikers alleen op eigen onderwerpen reageren.

1. Voor het verhelpen van problemen met Windows Update zijn vaak meerdere stappen nodig, helaas bestaat er geen all-in-one tool om dit soort problemen op te lossen.
2. Neem a.u.b. nooit instructies van gelijkaardige problemen over, dit kan averechts werken en voor problemen zorgen. Open altijd een eigen onderwerp en volg de daarin gegeven instructies op.
Plaats reactie
136
Er is echt iets goed mis met dit systeem, een herstelinstallatie (in-place upgrade) is denk het beste om uit te voeren zodat Windows Defender ook weer functioneert.

Media Creation Tool gebruiken voor een in-place upgrade
  • Download de Media Creation Tool naar bijvoorbeeld het bureaublad.
  • Voer het bestand MediaCreationTool22H2.exe als administrator uit en klik bij de melding van gebruikersaccountbeheer op Ja.
  • Ga akkoord met de licentievoorwaarden waarna de volgende twee opties verschijnen.
    1. Deze PC nu bijwerken...
    2. Installatiemedia (...) maken.
  • Kies hier de optie Installatiemedia (...) maken. en klik op volgendeen volg de verdere instructies.
  • Bij de vraag of je het ISO-bestand op een DVD wilt branden klik je op de locatie waar je de ISO hebt opgeslagen.
  • Klik nu met de rechtermuisknop op het ISO-bestand (Windows.iso) en selecteer de optie Koppelen.
  • Dubbelklik nu op Setup.exe om de herstelinstallatie te starten, klik bij de melding van gebruikersaccountbeheer op Ja.
  • Klik in het scherm Windows 10 installeren op Volgende waarna er naar updates zal worden gezocht.
  • De tool zal nu een aantal checks uitvoeren, ga daarna akkoord met de licentievoorwaarden.
  • Vervolgens kunt u aangeven wat u wilt behouden. Zorg dat hier de optie: Persoonlijke bestanden en apps behouden is geselecteerd.
  • Klik vervolgens op Volgende.
  • Wanneer het venster klaar om te installeren verschijnt klik je op Installeren waarna de computer meerdere malen opnieuw opgestart zal worden.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
137
Ik heb de herstelinstallatie uitgevoerd en Windows Defender werkt volgens mij nu weer. :good:
Kan/wil je dat nog controleren en of alles nu weer goed functioneert?
Kan ik alles nu ook verwijderen van mijn PC wat we nodig hebben gehad voor het repareren van Windows Defender?
Mag ik de gratis versie van Malwarebytes weer installeren?
138
Fijn dat de herstelinstallatie heeft geholpen en Windows Defender nu weer werkt. Ja alle gebruikte tools kan je weer verwijderen, en de gratis versie van MBAM kan je uiteraard weer installeren...

Voer de volgende stappen uit om FRST te verwijderen.
  • Klik met de rechtermuisknop op Afbeelding FRST / FRST64 en selecteer Naam wijzigen.
  • Hernoem het naar Uninstall.exe en druk op Enter op je toetsenbord.
  • Dubbelklik op Uninstall.exe. Uw computer zal opnieuw opstarten en dit toestaan. FRST wordt nu verwijderd.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
139
Ik heb alle tools, FRST en logs mbt dit probleem verwijderd en Malwarebytes Free opnieuw geïnstalleerd.

Maxstar bedankt voor alle inzet en het oplossen van het probleem en abbs en Black Tiger bedankt voor het meedenken, zeer gewaardeerd!
Ik waardeer het zeer ==> Donatie aan PC Webplus gedaan.

Mocht er weer een onbekend probleem zijn dan meld ik me weer!

:good:
140
Graag gedaan, ook al hebben we het probleem zonder in-place upgrade niet kunnen verhelpen. Dit was echt een heel apart probleem, heb je toevallig ook een tweak gebruikt om Windows Defender volledig uit te schakelen toen je nog gebruik maakte van Ziggo Safe Online (F-Secure). Dit zou dan een verklaring kunnen zijn.

Hartelijk dan voor de donatie aan het forum, dat wordt zeer gewaardeerd... :good:
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
141
Ik kan me herinneren dat ik dacht dat er 2 virussen (Ziggo safe online en Defender) naast elkaar actief waren maar dat is wel enkele jaren geleden en ik weet niet meer of ik toen iets heb veranderd met een tweak maar het is best mogelijk. Ik weet wel dat ik Ziggo Safe Online een keer opnieuw heb geïnstalleerd en bij verwijderen Ziggo Safe Online (ook de laatste keer) de verwijdertool gebruikt heb die Ziggo adviseert.

Is zo'n in-place upgrade ingrijpend voor de PC?
Dat ging erg soepel allemaal en ik ervaar geen veranderingen als voor de in-place upgrade behalve dan dat Windows Defender nu weer actief is.
Het was ook de eerste keer in 5 jaar dat ik mijn pc op deze manier heb hersteld.

Al met al wederom zeer tevreden dat alles weer goed draait!! :dank: :good:
142
Twee virusscanners kunnen inderdaad voor conflicten zorgen, daarom schakelt iedere 3th party virusscanner "Windows Defender" deels uit. Echter, bepaalde tweaks op het internet slopen Windows Defender helemaal uit het systeem. Dat kan later voor de meest vreemde problemen zorgen, in dit topic heb ik StopUpdates10 besproken. Deze tool is ook geen aanrader om te gebruiken.
Jack1960 schreef:Is zo'n in-place upgrade ingrijpend voor de PC?
Nee hoor, een in-place upgrade (herstelinstallatie) vervangt enkel de installatie Windows zelf. Dit is niet ingrijpend, maar herstelt enkel de installatie van Windows zelf.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows Update problemen & SFC Scannow corrupties”