! In dit forumonderdeel kunnen forumgebruikers alleen op eigen onderwerpen reageren.

1. Voor het verhelpen van problemen met Windows Update zijn vaak meerdere stappen nodig, helaas bestaat er geen all-in-one tool om dit soort problemen op te lossen.
2. Neem a.u.b. nooit instructies van gelijkaardige problemen over, dit kan averechts werken en voor problemen zorgen. Open altijd een eigen onderwerp en volg de daarin gegeven instructies op.
Plaats reactie
1
Goedemiddag,

Bij het opnieuw installeren van een Windows update, krijg ik telkens bij het opnieuw opstarten van de laptop het volgende scherm te zien. (zie bijlage)
Oftwel: de update is wel gedownloaded, maar wordt niet geïnstalleerd.

Wat kan ik hier aan doen?

Mvg,
Adriaantje
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
2
Hallo,

Plaats als eerste even de CBS logs, ik neem aan de betreffende update telkens tijdens de herstart ongedaan wordt gemaakt?
  • Open de Windows Verkenner en blader naar de map C:\Windows\Logs.
  • Klik met de rechtermuisknop op de map CBS en kies Kopiëren naar.... > - Gecomprimeerde (gezipte) map.
  • Nu verschijnt de melding: "Kan de gecomprimeerde (gezipte) map niet hier maken. Wilt u de map in plaats hiervan op het bureaublad maken?"
  • Klik hier op Ja.

    Afbeelding

  • Upload het bestand CBS.ZIP naar GoFile en plaats de downloadlink in het volgende bericht.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
4
Volg de onderstaande instructies om een Afbeelding DISM Scan van Windows uit te voeren.
  • Open het startmenu en typ vervolgens het commando CMD.
  • Klik vervolgens met de rechtermuisknop op de Opdrachtprompt en klik op "Als administrator uitvoeren".
  • Kopieer en plak nu het onderstaande commando in de opdrachtprompt.

    Code: Selecteer alles

    DISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth
    
  • Als dit proces gereed kopieer en plak dan het resultaat in het volgende bericht. Indien er een foutmelding verschijnt, upload tevens een nieuwe kopie van de CBS logs.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
5

Code: Selecteer alles

Microsoft Windows [Version 10.0.19044.2006]
(c) Microsoft Corporation. Alle rechten voorbehouden.

C:\WINDOWS\system32>DISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth

Deployment Image Servicing and Management tool
Version: 10.0.19041.844

Image Version: 10.0.19044.2006

[==========================100.0%==========================] The restore operation completed successfully.
The operation completed successfully.

C:\WINDOWS\system32>
8
Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit via de onderstaande link naar het bureaublad.

Farbar Recovery Scan Tool Link

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie Afbeelding Als administrator uitvoeren.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt en Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
10

Code: Selecteer alles

HKLM\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows\WindowsUpdate: Restrictie <==== AANDACHT
Kan je Bitdefender Total Security en alle bijbehorende componenten eens verwijderen van het systeem. Dit beveiligingspakket heeft een onderdeel die de taak van Windows Update overneemt, en daarbij is in andere gevallen gebleken dat het ook allerlei policies aanpast wat vaak voor problemen zorgt.

Via deze link kan je je Uninstall Tool voor het Bitdefender product downloaden. Nadat alles van Bitdefender volledig is verwijderd, voer dan opnieuw een scan met FRST uit en plaats beide logjes om te zien of er nog restanten van Bitdefender aanwezig zijn.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
12
Prima, voer nu het volgende uit om te controleren welke policies er voor Windows Update zijn aangepast.
  • Open het startmenu en typ vervolgens het commando CMD.
  • Klik vervolgens met de rechtermuisknop op de Opdrachtprompt en klik op Als administrator uitvoeren.
  • Kopieer en plak nu het onderstaande commando in de opdrachtprompt.

    Code: Selecteer alles

    REG QUERY "HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows\WindowsUpdate" /s > "%userprofile%\Desktop\REG-Export.txt"
  • Voeg het bestand REG-Export.txt als bijlage aan het volgende bericht toe.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
14
Start de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool nogmaals.
Let op: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
  • Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  • Dubbelklik op FRST.exe om de tool te starten.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk op de Fix knop
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht..
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows Update problemen & SFC Scannow corrupties”