! In dit forumonderdeel kunnen forumgebruikers alleen op eigen onderwerpen reageren.

1. Voor het verhelpen van problemen met Windows Update zijn vaak meerdere stappen nodig, helaas bestaat er geen all-in-one tool om dit soort problemen op te lossen.
2. Neem a.u.b. nooit instructies van gelijkaardige problemen over, dit kan averechts werken en voor problemen zorgen. Open altijd een eigen onderwerp en volg de daarin gegeven instructies op.
Plaats reactie
18
Hmm, de CBS toont (nog steeds) slecht de volgende melding "0x80070490 - ERROR_NOT_FOUND" zonder verdere info. Hopelijk geeft de WindowsUpdate log meer info.
  • Open het startmenu en typ het commando PowerShell.
  • Klik met de rechtermuisknop op "Windows PowerShell" en kies voor de optie Als administrator uitvoeren
  • Typ in het blauwe venster nu het onderstaande commando en druk daarna op de enter-toets.
    • Get-WindowsUpdateLog
  • Wacht nu tot de melding "WindowsUpdate.log written to C:\Users\<gebruikersnaam>\Desktop\WindowsUpdate.log" verschijnt.
  • Sluit nu het venster van PowerShell.
  • Op het bureaublad staat nu het tekstdocument WindowsUpdate.log, upload dit bestand naar Gofile en plaats de downloadlink in het volgende bericht.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
20
Plaats even een nieuwe screenshot van het venster Windows Update en tevens van de updategeschiedenis. Ik ben heel benieuwd of daar de foutcode 0x80070426 wordt aangegeven bij de Cumulatieve Update.

2022-10-16 15:36:17.6943653 9364  11836 Misc            GetUserTickets: No user tickets found. Returning WU_E_NO_USERTOKEN.
2022-10-16 15:36:17.6976039 9364  11836 Misc            *FAILED* [80070057] Method failed [AuthTicketHelper::AddTickets:1236]
2022-10-16 15:36:17.6976065 9364  11836 Misc            *FAILED* [80092004] Method failed to get auth token. [CUpdateEndpointProvider::GenerateSecurityTokenWithAuthTickets:1674]

Het bovenstaande duidt mogelijk op een probleem met de Microsoft Account sign-in assistant service. Voer het volgende uit om die service te controleren.

1. Open de opdrachtprompt als administrator en voer de volgende commando's één voor één uit.

Code: Selecteer alles

sc query wlidsvc >> "%userprofile%\Desktop\Service-check.txt"
sc qc wlidsvc >> "%userprofile%\Desktop\Service-check.txt"
2. Voeg Service-check.txt als bijlage toe aan het volgende bericht.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
21
Gedaan
Zie bijlagen:
Opvallend vind ik dat er in de history een WIndows 11 update staat. Deze zou er niet moeten staan omdat ik die begin dit jaar weer ongedaan heb gemaakt.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
22
Volgens de updategeschiedenis is KB5018410 succesvol geïnstalleerd op 12-10-2022. Want geen foutcode of iets dergelijks, de CBS log(s) laten ook niet direct iets bijzonders zien. Dit is dus wel een heel apart probleem. Wellicht heeft het te maken met de volgende service die niet standaard waardes heeft.

Code: Selecteer alles

SERVICE_NAME: wlidsvc 
        TYPE               : 20  WIN32_SHARE_PROCESS  
        STATE              : 1  STOPPED 
        WIN32_EXIT_CODE    : 1077  (0x435)
 
Laten we de service: "Microsoft Account sign-in assistant" als eerste eens herstellen.

Start de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool nogmaals.
Let op: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
  • Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  • Dubbelklik op FRST.exe om de tool te starten.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk op de Fix knop
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht..
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
24

Code: Selecteer alles

Register ====> HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\services\wlidsvc\Parameters <==== Toegang geweigerd
Register ====> ERROR: Error accessing the registry.
Hier gaat het dus blijkbaar mis, laten we de betreffende registersleutel eens geheel verwijderen en daarna opnieuw toevoegen.

Start de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool nogmaals.
Let op: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
  • Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  • Dubbelklik op FRST.exe om de tool te starten.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk op de Fix knop
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht..
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
28
Hallo,

Voer de Probleemoplosser (Troubleshooter) van Windows eens uit, die zou deze melding ongedaan moeten kunnen maken.

1 Open het startmenu en ga naar Instellingen > Bijwerken en beveiliging.
2 Klik in dit venster op Problemen oplossen > Extra probleemoplossers.
3. Klik nu op Windows Update en vervolgens op de knop Probleemoplosser uitvoeren.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
29
Probleemoplosser uitgevoerd.
Zie bijlage.

Ik krijg helaas nog steeds de melding dat ik mijn pc opnieuw moet opstarten...nadat ik de pc opnieuw heb opgestart.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows Update problemen & SFC Scannow corrupties”