Plaats reactie
1
goede morgen allemaal,

ik kocht win 11 pro retail versie ...met licentie code .

op mijn laptop staat een win 11 home ...erop gezet via usb opstart stick ( origineel was een win 10 home van sept 2021 dus recente laptop ) ik koos voor een verse installatie en geen update ,dus via usb opstart stick.
En nu wilde ik de aangekochte win11 pro retail installeren ...en het lukt niet omdat ik op een bepaald moment ,geen venster krijg waar je kan kiezen tussen home//home N //education //pro etc .) dus ik krijg ook niet de kans om het licentie nummer in te geven. Dus als ik toch verder ga ...dan maakt hij verder via de win11 opstart stick , de win 11 home en dus niet de win Pro.
Normaal moet je ...naar de microsoft site gaan of media creation ...je maakt de stick aan voor opstart win 11 usb stick ....dan reboot je de laptop ...je kiest taal, land, keyboard ...dan kies je installeren .....de setup start ....dan zou er moeten komen ...via voorbeeld filmpje op youtube ...activate m.a.w. invullen code , dus die krijg ik al niet en dan krijg ( of zou je moeten krijgen ) een kader met de verschillende windows 11 versies >>> en dat krijg ik dus niet .Ik heb het meermaals geprobeerd en de kader komt er niet met de verschillende win 11 versies ...ik krijg alleen de mogelijkheid om win 11 home te installeren .

ik kan wel een update doen ...via instellingen ,dan via activering ( activeringstatus,abonnementen,productcode ) dan komt er te staan activeringsstatus en productcode wijzigen ...als je op productcode klikt kan je het licentie nummer ingeven bestaande uit 5 x 5 tekens ....je vervolledigd , er komen meerder nieuwe opstarten en downloads en win 11 pro zou er moeten opstaan . En inderdaad als ik kijk via het programma Speccy ,en dan zie ik staan bij operating systeem windows 11 Pro 64 bit .

maar in feite wilde ik een nieuwe verse installatie en geen update !! dus wie kent het probleem ?

en als laatste wat is nu het verschil tussen een update of een verse installatie ...ik zou denken een verse is beter , compleet nieuw en je begint met een schone lei

grt,

françois
2
Het klopt dat je windows 11 home licentie in het bios is opgeslagen, waarschijnlijk omdat het oem-versie is (wordt meegeleverd met nieuwe pc's). De enige manier om een verse installatie te doen is inderdaad via een usb-stick opstarten (dit heb je ook gedaan) en dan na de volledige procedure in windows bij activering, productcode wijzigen (wat je dus ook al gedaan had). De methode die jij hebt gevolgd is dan ook de enige juiste methode voor een clean install.
Ik heb een steen verlegd, in een rivier op aarde. Nu weet ik dat ik nooit zal zijn vergeten. Ik leverde bewijs van mijn bestaan. Omdat, door het verleggen van die ene steen, de stroom nooit meer dezelfde weg zal gaan!
(Bram Vermeulen)
3
Hallo Yamaha,

wat ik nu heb gedaan is toch geen verse ( clean ) installatie ...ik ben vertrokken van een win 11 home installatie . Ik heb via de functie activering de gekochte win 11 pro licentie code ingegeven , dus ben niet vertrokken vanaf nul om het zo maar te omschrijven .
Als ik in sept. 2021 de laptop kocht stond er een win 10 home op ...dus een OEM versie ...je krijgt dan meermaals de melding om een update te doen naar win 11 home, wordt bij wijze van spreken opgedrongen door Microsoft , MAAR een update wilde ik niet en begon aan een clean win 11 home installatie via een in media creator een usb opsart stick aan gemaakt te hebben .Nu zit ik toch met een update naar win 11 pro ,wat ik niet wilde !
groeten,

françois
4
Nee, dat zie je verkeerd. Je hebt een schone installatie van Windows 11 gedaan en dat is zowel de home als de pro versie. Bij het automatisch activeren maakt ie daar een home versie van omdat die oem-licentie in het bios zit. Als je dan de activering wijzigt naar de pro, dan gaat ie meteen alle pro-onderdelen vrij geven en beschikbaar maken. En dat is precies hetzelfde als zou je op een nieuwe computer meteen een pro-versie zou installeren.
Ik heb een steen verlegd, in een rivier op aarde. Nu weet ik dat ik nooit zal zijn vergeten. Ik leverde bewijs van mijn bestaan. Omdat, door het verleggen van die ene steen, de stroom nooit meer dezelfde weg zal gaan!
(Bram Vermeulen)
5
ik kocht win 11 pro retail versie ...met licentie code
Waar heb je die gekocht?

Hier een uitleg hoe te doe.
1. ga naar deze site Windows 11.
2. scrol naar "Windows 11-schijfkopiebestand (ISO) downloaden"
klik op Kies Downloaden en daarna op de blauwe Download knop.
de optie Selecteer producttaal (kies de taal) en klik op de blauwe knop Bevestigen.
64-bits Download komt er nu, klik daarop en de Download begint. (zie afbeelding)


Afbeelding


3. maak nu een opstartbare USB-stick met Rufus Handleiding.
4. start hiermee je pc op en installeer Windows 11 pro.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
6
Hallo abbs,

ik had gereageerd op je bericht ...zag het niet staan ...dus probeer opnieuw

Ik heb het op verschillende manieren geprobeerd ,ook wat Jij nu aangeeft en ook een stick aangemaakt met Rufus ...ik krijg de mogelijkheid niet om zelfs de code in te voeren,ik krijg ook de kader niet om daarin te kiezen welke versie ik wil ....hij maakt de installatie verder af en het is de win 11 versie en niet de pro .Maar als ik op youtube zie , is dit toch een bekend probleem !! hoe je het moet of kan oplossen /omzeilen weet ik niet .ik stuur even de link van youtube mee .



ik heb het dan gedaan ...zoals ik hierboven schreef via instellingen ,dan via activering ( activeringstatus,abonnementen,productcode ) dan komt er te staan activeringsstatus en productcode wijzigen ...als je op productcode klikt kan je het licentie nummer ingeven bestaande uit 5 x 5 tekens ....je vervolledigd , er komen meerder nieuwe opstarten en downloads en win 11 pro zou er moeten opstaan . En inderdaad als ik kijk via het programma Speccy ,en dan zie ik staan bij operating systeem windows 11 Pro 64 bit .

maar zoals ik ook schreef ...is het dan geen update van een win 11 home naar een pro in plaats van een clean /verse ionstallatie ....en dan lees ik van Yamaha dat dit toch O.K. is .

groeten,

françois
7
nog even vergeten ....licentie gekocht bij gamers outlet ...en blijkbaar is de code aanvaard want ik zie win11 pro staan via speccy
8
Hallo,

Als je goed kijkt in dat filmpje dan word de Media Tool Windows 11 gedowload.(zie het rode pijltje met 1.)

Als je mijn uitleg leest moet je download onder Windows 11-schijfkopiebesand (iso) downloaden. (zie het rode pijltje met 2.0
Dan kan de "Windows 11 (multi-edition ISO) downloaden waarbij je wel kan kiezen voor de Pro versie.


Afbeelding
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
9
O.K.

ga ik dan toch een dezer dagen proberen , momenteel staat er de pro op ...zoals ik het dan heb gedaan en verder niets .....als ik op het punt kom ;zoals Jij het schrijft ,hoop ik dat ik de code opnieuw kan gebruiken ?
wat is nu het verschil tussen een update zoals ik heb gedaan en een clean versie ...wat zijn de voor en /of nadelen .

zou het kunnen dat er in de bios wat is gebeurd omdat het bij mij niet lukte ?

grt
11
heb er een foto van genomen ....

als ik ook kijk via speccy zie ik staan
windows 11 Pro 64 bit
computer type noteboo
installation date 29/09/2022 21:59:19

>>>> de datum is niet correct ....op 29 sept heb ik er win 11 opgezet ( ik hoopte op de pro ) maar zoals ik reeds vermelde ,lukte dat niet ....en 2 dagen nadien heb ik er dan win pro opgekregen , via instellingen en de activatie code in te geven van de gekochte win 11 pro ....dus met deze datum is geen rekening gehouden
14
Hallo,

Nu weet ik genoeg om een goed antwoord te geven, zoals je al aangaf staat PRO op je pc waardoor je niet mee de optie krijgt om te kiezen voor Home of Pro.
Dit PRO zit nu in het register waardoor het niet meer nodig is om de ISO te gaan gebruiken die ik aangaf.
Dit had je als eerste stap het beste kunnen doen.

Maar omdat PRO nu op je pc staat is de vraag hoe heb je hem opnieuw geïnstalleerd want je heb 2 keuzes.
1. met behoud van apps en bestanden
2. geheel een schone installatie waardoor je alle geherinstalleerde apps (programma's en bestanden kwijt bent.

En optie 2. had je graag willen hebben zo ik steeds lees dus aan jou welke heb je gedaan 1 of 2.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
15
hallo,
de Hp werd geleverd in september 2021 met win 10 ....ik heb dan een update naar win 11 gedaan ...met behoud van wat er op stond , maar de laptop werkte traag .
dus ik dacht ik maak een USB opstart stick aan van win 11 via media creation , en zette er een verse win 11 op ...dus volgde de procedure ...partities verwijden en dus opnieuw beginnen ...ik had dus volgens mij een nieuwe win 11 en geen update .

ik kocht win 11 pro en volgde in éérste instantie ,de werkwijze op die jij schreef ....en dat lukte NIET ...na invoeren van land/taal en toetsen bord etc ...hoopte ik zoals ik het filmpje ...de kruisjes te zien om de code in te vullen ,maar dat kwam er niet ...en ook niet de kader waarin volgens het filmpje de verschillende versies te zien zijn ...bij het verder aflopen van de installatie ....stond er weer een verse win 11 op !! en geen Pro .
Dan ben ik gaan zoeken op internet ...hoe ik toch een pro 11 zou kunnen krijgen en dan kwam ik op instellingen>>activeren en code invoeren en dat heb ik dan ook gedaan , de computer werd meermaals opnieuw uitzichzelf opgestart en updates werden gedaan ....en dan zag ik win 11 pro staan .

dus de vraag ...is deze manier dan ook goed ....of is het toch niet de correcte wijze ....als ik dan de reactie van Yamaha lees op dit forum , >>>De methode die jij hebt gevolgd is dan ook de enige juiste methode voor een clean install


dus nu weet ik het ook niet meer .......

groeten
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows 11”