Plaats reactie
77
hey,
na de in place upgrade Windows 11 werkt alles naar behoren behalve de bluetooth
De driver ibtavflt.sys kan niet geladen worden tijdens het opstarten.
Zie bijlage


Afbeelding
Tevens lees ik volgende errors
Systeemfouten:
=============
Error: (09/27/2022 05:04:31 PM) (Source: Application Popup) (EventID: 1060) (User: )
Description: \SystemRoot\System32\drivers\ibtavflt.sys

Error: (09/27/2022 05:04:31 PM) (Source: Application Popup) (EventID: 1060) (User: )
Description: \SystemRoot\System32\drivers\ibtavflt.sys

Error: (09/27/2022 05:04:31 PM) (Source: Application Popup) (EventID: 1060) (User: )
Description: \SystemRoot\System32\drivers\ibtavflt.sys

Error: (09/27/2022 05:02:49 PM) (Source: Application Popup) (EventID: 1060) (User: )
Description: \SystemRoot\System32\drivers\ibtavflt.sys

Error: (09/27/2022 05:01:01 PM) (Source: Service Control Manager) (EventID: 7034) (User: )
Description: De Windows Image Acquisition (WIA)-service is onverwacht beëindigd. Dit is nu 1 keer gebeurd.

Error: (09/27/2022 05:00:46 PM) (Source: Application Popup) (EventID: 1060) (User: )
Description: \SystemRoot\System32\drivers\ibtavflt.sys

Error: (09/27/2022 05:00:46 PM) (Source: Application Popup) (EventID: 1060) (User: )
Description: \SystemRoot\System32\drivers\ibtavflt.sys

Error: (09/27/2022 04:52:04 PM) (Source: Application Popup) (EventID: 1060) (User: )
Description: \SystemRoot\System32\drivers\ibtavflt.sys
uw advies is welkom
78
Hallo,

Schakel de kernsiolatie (Core isolation) van Windows uit, kan die driver daarna wel geladen worden zodat BlueTooth werkt? Indien dat het geval is kunnen we eens kijken of er een update beschikbaar is voor de BlueTooth driver.

https://support.microsoft.com/en-us/win ... a4a43b3dd5
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
80
Plaats als eerste even een log van Speccy om dit probleem verder te bekijken.

Download Afbeelding Speccy naar het bureaublad en installeer deze.
  • Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.
  • Let op!!! Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.
  • Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.
  • Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".
  • In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.
  • Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
83
Ik weet het niet ik krijg alleen maar de melding dat de driver ibtavflt.sys niet kan geladen worden omdat eerst een beveiligingsinstelling
moet aangepast worden maar de Geheugenintegriteit uitschakelen is zeker niet veilig.
85
Ja Bluetooth meldt nog steeds "Niet verbonden" maar het gaat mij nu vooral om dat ibtavflt.sys stuurapparaat dat alleen maar kan geladen worden als de Geheugenintegriteit uitgezet is maar dat is zekeer niet veilig hé
86
Ik heb eerder een artikel geschreven over de kernisolatie (geheugenintegriteit) in Windows 10. Echter is gebleken dat bepaalde drivers daar niet volledig compatibel mee zijn, dat zal in hier ook het geval zijn.

Controleer ook het volgende eens, open het scherm instellingen en ga naar Windows Update > Geavanceerde opties > Optionele Updates. Welke updates worden daar aangegeven, plaats van dit venster eens een screenshot.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
88
Ik heb nu gezien dat als ik in de "instellingen" Bluetooth inschakel krijg ik de melding dat de driver ibtavflt;sys niet kan geladen worden maar Bluetooth vermeld nog steeds
"Niet verbonden"
89
Plaats het volgende logbestand om te kijken of daar problemen met ibtavflt.sys worden weergegeven.
  • Open de Windows Verkenner en blader naar de map C:\Windows\INF.
  • Klik met de rechtermuisknop op het bestand setupapi.dev en kies Kopiëren naar.... > - Gecomprimeerde (gezipte) map.
  • Nu verschijnt de melding: "Kan de gecomprimeerde (gezipte) map niet hier maken. Wilt u de map in plaats hiervan op het bureaublad maken?"
  • Klik hier op Ja.

    Afbeelding

  • Upload het bestand setupapi.dev.zip naar GoFile en plaats de downloadlink in het volgende bericht.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows 11”