Plaats reactie
1
Ik kan mijn Geheugenintegriiteit in de rubriek kernisolatie niet activeren door de aanwezigheid an 2 incompatibele drivers zijnde a38usb64.sys en de driver apg8201zx64.sys.
iemand enig idee hoe ik dat kab oplossen?
Graag uw advies aub.
3
Hallo en welkom op het forum,

Om beide drivers eens nader te bekijken kan je FRST uitvoeren dan worden beide wellicht vermeld inclusief de status. Deze tool kunnen we tevens gebruiken om de problematische drivers te verwijderen.

Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit via de onderstaande link naar het bureaublad.

Farbar Recovery Scan Tool Link

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie Afbeelding Als administrator uitvoeren.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt en Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
4
Hierbij de berichten als resultaat van de scan
Graag een oplossing aub
mvg
Roger
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
5
Beide drivers zijn voor de eID cardreader (Advanced Card Systems) dus ik zou die drivers niet zomaar verwijderen. Heb je de eID aoftware al eens geüpdatet nadat je de upgrade naar Windows 11 hebt geïnstalleerd, en/of gecontroleerd of er nieuwe drivers voor de cardreader beschikbaar zijn?
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
7
Voer het volgende eens uit om naar beide drivers te zoeken om verdere informatie te verkrijgen.

Rechtsklik op Afbeelding of FRST64.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Kopieer en plak het onderstaande in het invoerveld en klik daarna op de knop Bestanden zoeken.

    Code: Selecteer alles

    a38usb64.sys;apg8201zx64.sys
    
  • Wacht geduldig tot de scan klaar is.
  • Na de scan wordt het logbestand Search.txt aangemaakt (en geopend) vanwaar FRST64.EXE gestart is.
  • Sluit dit logbestand en post het als bijlage in het volgende bericht.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
10
De file/driver a38usb64.sys lijkt niet aanwezig te zijn, dus heel apart dat daar melding van wordt gemaakt. Upload het volgende logbestand eens voor een overzicht van de drivers die mogelijk problemen veroorzaken.
  • Open de Windows Verkenner en blader naar de map C:\Windows\INF.
  • Klik met de rechtermuisknop op het bestand setupapi.dev en kies Kopiëren naar.... > - Gecomprimeerde (gezipte) map.
  • Nu verschijnt de melding: "Kan de gecomprimeerde (gezipte) map niet hier maken. Wilt u de map in plaats hiervan op het bureaublad maken?"
  • Klik hier op Ja.

    Afbeelding

  • Upload het bestand setupapi.dev.zip naar GoFile en plaats de downloadlink in het volgende bericht.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
14
Download Afbeelding DriverStore Explorer via Github
  • Dubbelklik op Rapr.exe om de tool te openen.
  • Als de scan gereed is, maak een screenshot van het onderdeel Smartcardlezers en plaats die in het volgende bericht.
  • Op deze manier kunnen we controleren of oem37.inf/apg8201z.inf inderdaad de "apg8201zx64.sys" driver betreft en daarna verwijderen.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows 11”