! In dit forumonderdeel kunnen forumgebruikers alleen op eigen onderwerpen reageren.

1. Voor het verhelpen van problemen met Windows Update zijn vaak meerdere stappen nodig, helaas bestaat er geen all-in-one tool om dit soort problemen op te lossen.
2. Neem a.u.b. nooit instructies van gelijkaardige problemen over, dit kan averechts werken en voor problemen zorgen. Open altijd een eigen onderwerp en volg de daarin gegeven instructies op.
Plaats reactie
1
In november 2021 had ik ook het probleem dat mijn HP Probook laptop ontzettende traag is en Google Chrome bijna niet op te starten is.
Ik ben toen door PCwebplus erg goed geholpen, maar nu heb ik weer hetzelfde probleem. Ik weet niet of het ook deze keer dezelfde oorzaak heeft als destijds.
Mij is toen ook aangeraden om Windows 10 te installeren, maar dat lukte me toen niet.
Ik kreeg aan het einde van de installatie steeds de mededeling: _installatie van Windows 10 is mislukt! (geen foutcode, niks!)
Wat kan moet ik doen?
Dezelfde handelingen van vorige keer herhalen?
Hoe kan ik toch nog Windows 10 installeren zonder mijn bestanden te verliezen!
Bvd!
Carla Davis
2
Hallo,

Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit via de onderstaande link naar het bureaublad.

Farbar Recovery Scan Tool Link

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie Afbeelding Als administrator uitvoeren.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt en Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
3
Ik heb de Farbar Recovery Scan Tool uitgevoerd. Hierbij stuur ik u gewenste bijlagen.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
4
Hallo,

Start de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool nogmaals.
Let op: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
  • Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  • Dubbelklik op FRST.exe om de tool te starten.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk op de Fix knop
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht..
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
10
Voer het volgende uit om de CBS log te bekijken, doordat je geen updates kan installeren is de upgrade naar Windows wellicht ook niet mogelijk.
  • Open de Windows Verkenner en blader naar de map C:\Windows\Logs.
  • Klik met de rechtermuisknop op de map CBS en kies Kopiëren naar.... > - Gecomprimeerde (gezipte) map.
  • Nu verschijnt de melding: "Kan de gecomprimeerde (gezipte) map niet hier maken. Wilt u de map in plaats hiervan op het bureaublad maken?"
  • Klik hier op Ja.

    Afbeelding

  • Upload het bestand CBS.ZIP naar GoFile en plaats de downloadlink in het volgende bericht.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
12
Hallo,

1. Maak je nog gebruik van CCleaner en NetSetMan? Zo nee verwijder beide programma's.
2. Welke update mislukt er met foutcode 0x80096004, maak van het Windows update venster een screenshot waarop het KB-Nummer van de update te zien is.
3. Plaats ook even de WindowsUpdate log als bijlage, je kan deze vinden in de Windows map: C:\Windows\WindowsUpdate.log
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
13
Ik zit vandaag weer achter mijn laptop na een weekendje weg!
In de bijlage stuur ik u de gewenste screenshots ( ik hoop dat dit is wat u bedoelt!)
Dank voor uw geweldige assistentie!
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
14
Hallo,

De update die is mislukt is voor Office XP dat niet meer ondersteund wordt door Microsoft. Mijn advies zou zijn om deze update te verbergen. Voer Windows Update daarna opnieuw uit om te controleren of de foutmelding 0x80096004 nu is verdwenen.

Download Afbeelding wushowhide.diag.cab om een update te verbergen.
  • Dubbelklik op wushowhide om de tool te starten en klik op volgende.
  • Nu zal er een analyse uitgevoerd worden om (eventuele) problemen vast te stellen.
  • Als dit proces gereed is klikt u op Hide updates.
  • Nu verschijnt er een overzicht met updates die nog niet zijn geïnstalleerd.
  • Selecteer hier de problematische update (zie rode kander) die u wilt verbergen en klik nu tweemaal op volgende.
  • Nu zal de update verborgen worden, als dit proces gereed is klikt u op Probleemoplossing sluiten.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
15
Ik heb dubbelklik gedaan op het bestand en 45 minuten gewacht, maar ik zie niets lopen...
Na 45 minuten nogmaals geprobeerd, hetzelfde...
Het lijkt erop, dat ik de tool niet kan downloaden..
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows Update problemen & SFC Scannow corrupties”