Gesloten
1
Beste

ik heb een nieuwe laptop gekocht omdat mijn oude het bestand systeem niet goed meer bleek, viewtopic.php?t=23801

Nu heb ik deze lenovo sinds een paar dagen maar kreeg vanmorgen meldingen (5 stuk in dit geval) dat het systeem besmet bleek met virussen, van de scanner mcafee, kan dit waar zijn of is dit meer een poging tot aankoop van hun virus scanner?
Ik neem het zekere voor het onzekere en ik start de lap niet meer op, ik laat hem toch door emand een schonen instalatie verzorgen, dan heb ik ook nets meer met alle rommel die er op zit van lenovo reclame.

Ik kan het eerst laten scannen door een scanner op internet, eset of zo
2
Hallo,

Laten we het systeem eens bekijken met FRST, kunnen we gelijk de overbodige software verwijderen indien aanwezig.

Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit via de onderstaande link naar het bureaublad.

Farbar Recovery Scan Tool Link

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie Afbeelding Als administrator uitvoeren.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt en Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
5
Eset heeft niets gevonden als ook mcafffee niet gevonden, zal wel aanzetting tot aankoop zijn.

Ik zag dat in die logjes dat er fouten waren gevonden wat betekend dat, en hoe krijg ik mijn vraagteken weer terug het toetsenbordt is nu op een verkeerde taal ingestelt =vraag teken
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
6
Start de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool nogmaals.
Let op: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
  • Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  • Dubbelklik op FRST.exe om de tool te starten.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk op de Fix knop
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht..
Wat betreft de fouten is er een gerelateerd aan McAffee, en de andere aan de VSS service, die controleren we gelijk even tijdens het opruimen van enkele restanten van MCAfee. Zie de volgende link hoe je de indeling van het toetsenbord weer goed kan instellen. https://www.coolblue.nl/advies/taal-toe ... zigen.html
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
15
Volgens mij heb ik het voorelkaar, heb het andere (nederlandse taal pakket verwijdert en dan blijft er de goeie over, dus ik denk dat het zo goed is ?
Is alles van lenovo nu verwijdert?

Is het nog steeds zo dat ik geen antivirus apart hoef aan te schaffen, dat is mijn verteld hier op de site dat windows zelf goed is .
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Gesloten

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”