Plaats reactie
1
Tijdens het lezen van een geopende pdf, (gescand online op virussen door Metascan en Virustotal, niets gevonden) onstond er een storing in weergave (in Adobe Reader), crash van geopende Firefox en
na scan met Emsisoft Emergency Kit gaf deze aan 2x een Install.ad PUP gevonden te hebben in het register (SysTweak)
Nu heb ik een scan gedaan met FRST (nieuwste versie) en hier de 2 files geplaatst met daaronder de logs van Emsisoft.
Graag vraag ik u om te bekijken wat er evt (nog meer) mis is,
FRST.txt
Addition.txt
Forensics_220820-222527.txt
Forensics_220820-222537.txt
Forensics_220820-222945.txt
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
2
Hallo,

Stap 1.
Afbeelding


Let op: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie Afbeelding Als administrator uitvoeren.
  • Druk op de Fixen knop.
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht.

Stap 2.
Ik zie dat je Malwartebytes al gebruikt, doe er een scan mee en:

Na het scannen:
Als er bedreigingen zijn gevonden:
  • Klik op "Quarantaine" en daarna op "Gereed".
  • Er kan gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten. Doe dat dan en start daarna opnieuw MBAM.
Start Malwarebytes klik op "Scanner", klik op "Rapporten".
Dubbelklik op het recentste "Scanrapport".
Klik op Exporteer en kies Tekstbestand (*.txt).
Afbeelding
Vul een bestandsnaam in en bewaar het op je bureaublad zodat je het makkelijk terugvindt.
Post het logbestand als bijlage in je volgend bericht.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
3
Hi, Malwarebytes gaf een error bij opstarten. Na een update gedownload te hebben moet de pc opnieuw opgestart worden voor deze update. Maar ik heb sinds de verandering, sinds de PUP bedoel ik, de pc uit voorzorg niet uit gezet / opnieuw opgestart.
EDIT: was te vroeg met dit te schrijven, had stap 1 nog niet uitgevoerd anders wist ik dat daarna een reboot zou zijn :)
Fixlog.txt
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
6
Hallo,

FRST heeft een goede opruiming gehouden, en Malwarebytes heeft de dader die voor de PUP Systweak zorgde opgeruimt (Advanced PC Cleanup).
Je kan meteen de gratis versie van Malwarebytes instellen hier de uitleg: viewtopic.php?t=13799

Dus de dader en je pc is meteen opgeruimt en als er verder geen problemen zijn mag je de laatste stap doen.

Voer de volgende stappen uit om FRST te verwijderen.
  • Klik met de rechtermuisknop op Afbeelding FRST / FRST64 en selecteer Naam wijzigen.
  • Hernoem het naar Uninstall.exe en druk op Enter op je toetsenbord.
  • Dubbelklik op Uninstall.exe. Uw computer zal opnieuw opstarten en dit toestaan. FRST wordt nu verwijderd.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
7
Ben je zo dankbaar, heel fijn dat het weer werkt. Geen idee van de Advanced PC Cleanup, hoe ik daar aan kwam.
Nog 1 ding voor ik de laatste stap uitvoer, ik heb sinds jaren terug nog steeds Combofix op mijn bureaublad staan en kan het niet zelf gebruiken omdat het net zoiets is als FRST, alleen voor geavanceerde gebruikers.

Ook valt me al jaren op dat ik op mijn werkbalk een tweede icoon krijg als ik Firefox open, en hou je dan je cursor erbij dan laat hij het cijfer 4 zien: (4)
Doet mij vermoeden dat het een vierde installatie is of iets? Wanneer ik andere programma's open als bijv Thunderbird, dan opent er geen 2e icoon op de werkbalk maar gewoon het icoon zelf zie je actief worden (oplichten / vierkant eromheen)

Door omstandigheden heb ik niet een nieuwe pc of upgrade kunnen aanschaffen tot voor kort ik een 2e hands PC bij mijn lokale kringloop vond, welke meestal snel weg zijn.
Hij is gecheckt door degene die daar de computerapparatuur doet, en heeft W10 en een I5 2320 processor. Hij is echter nog niet geinstalleerd maar heb hem wel een keer aangehad om te kijken. Nu viel me alleen op dat hij vele malen trager is dan mijn huidige PC met opstarten. Geen idee waarom behalve dan dat er in mijn huidige een SSD zit als boot schijf. Is er hier op het forum ook een plek waar dit besproken kan worden, hoe deze goed en wel draaiende kan, zonder troep (zoals een corrupte?? Firefox) op mijn huidige pc. Als ik data over zet van de een naar de andere als bladwijzers, accounts, zoekgeschiedenis etc. Had in 2015 namelijk eens een nieuwe installatie van W7 moeten doen en de data van onder andere FF teruggezet met als gevolg een vreemd uitziend / werkende versie?
8
Hallo,

Via en download kan Advanced PC Cleanup mee geslopen zijn gebeurt zo vaak en soms helemaal niks aan te doen.
Combofix kan je beter verwijderen en deze word ook net meer geüpdate waardoor je er niks mee aan heb.

Dan Firefox, tja dat kan een fout of instelling zijn bij geen problemen zo laten.
Of het kan zijn dat hij aangeeft hoeveel tabbladen open staan.


Dan over je nieuwe pc met Windows 10, je kan er een onderwerp over openen hier: viewforum.php?f=206
En dan FRST uitvoeren en de twee logjes plaatsen kunnen we hem nakijken.
Het langzaam opstarten kan doordat er geen SSD in zit en in die Windows 7 wel.
Ook kunnen we je dan helpen met linken waar je bepaalde programma's kan downloaden.
En gegevens omzetten:
Firefox: https://affizon.com/nl/een-firefox-prof ... r-migreren
Thunderbird: https://support.mozilla.org/nl/kb/thund ... erplaatsen
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
9
Heel hartelijk dank, ik ga eerst nog de laatste stap doen.
Combofix, kan ik die gewoon verwijderen door selecteren met rechts en verwijderen, is dat voldoende?
11
Goedemorgen, toch zijn er nog wel wat vreemde dingen die lijken te spelen.
Allereerst was er eerst een error met draaien van Malwarbytes, deze had ik daarop verwijderd en een nieuwe installatie gedaan,
wat ook niet werkte, de installatie wilde niet voltooien. Ik had nog in een map restanten van een oude versie staan van Malwarebytes
welke ik activeerde, deze installeerde en startte wel probleemloos op. Daarna nogmaals de nieuwste versie gedownload en geinstalleerd, dat vond nog
plaats tijdens het proces zoals afgelopen weekend. Maar nu net wilde ik Malwarebytes opzoeken maar hij is gewoon van mijn pc af zonder dat ik hem zelf verwijderd heb, er staat alleen nog in het menu een icoon maar als ik daarop klik krijg ik de melding dat de executable mist.
Erg vreemd, het enige dat ik zelf handmatig nog verwijderd had was de Combofix, meer niet
15
Hoi, zag wel dat de internetgeschiedenis weg is van een periode, is die opgeruimd dmv FRST.exe en is dit permanent?
Ik zoek de browsergeschiedenis voor een gebeurtenis om als bewijs aan te kunnen leveren in een kwestie en die is precies weg in de periode lijkt het nu zie ik.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”