Plaats reactie
1
De titel geeft het weer: Als ik een mp3 wil opnemen dan komt de audio niet binnen. Die wordt dus niet gedetecteerd door Win10. Recording is dus onmogelijk. Dat gebeurt bij verschillende audiorecording programma's. Ik ben hier al sinds maart (!) mee bezig. De oorzaak schijnt een (audio)driver te zijn of een Win10 upgrade/update maar tot op heden heeft nog niemand het probleem kunnen oplossen.
Alle audio wordt overigens prima doorgegeven aan 2 externe speakers!
2
ga naar zoekvak en typ 'configuratiescherm', geef enter en ga dan naar de categorie geluid.
je ziet daar een tabblad 'opnemen' en daar kun je vrijwel zeker de oplossing vinden en wat je moet invullen als bron in het programma waarin je wilt opnemen.
overigens: in je openingspost geef je niet aan welke software je gebruikt om op te nemen.
kom je er met bovenstaande niet uit, geef dan in elk geval aan op welke wijze en met welke software je je doel hoopt te bereiken.
3
falstring schreef: overigens: in je openingspost geef je niet aan welke software je gebruikt om op te nemen.
kom je er met bovenstaande niet uit, geef dan in elk geval aan op welke wijze en met welke software je je doel hoopt te bereiken.
De genoemde opties zijn al lang geleden allemaal langsgekomen , zonder succes.
Ik gebruik het audioprogramma Adobe Auditiion 1.5 ( al 15 jaar) maar ook Audacity, Wavepad en verschillende ander hebben hetzelfde probleem.

Mijn opstelling is als volgt: Ik gebruik een Soundcraft Notepad 12 fx mixer met USB die voor de verbinding van en naar de pc zorgt. De L+R Out gaan naar twee KRK studiomonitoren. Dat gaat prima. Ik wil een mp3 vanuit de computer opnemen in Audition maar er komt geen geluid binnen.
Opnemen gaat dus niet, maar audio komt wel uit de monitoren!
Maar zo zou een opname er ongeveer uit moeten zien:
Afbeelding
4
Hallo en welkom op het forum,
theplayer2 schreef: Mijn opstelling is als volgt: Ik gebruik een Soundcraft Notepad 12 fx mixer met USB die voor de verbinding van en naar de pc zorgt. De L+R Out gaan naar twee KRK studiomonitoren.
Heb je al eens getest om de Line-out (cinch) die naar de monitoren gaat te splitten? Je kan daarvoor de volgende cinch adapters gebruiken, zo kan je via deze uitgang zowel het geluid naar de monitoren als de line-in van de gebruikte soundcard sturen met een cinch naar 3,5"" jackplug.

Het zou zomaar kunnen dat je de USB-uitgang en analoge (cinch) uitgang niet gelijktijdig kan gebruiken? Bij de meeste DAC's is dat ook het geval, of je gebruikt de analoge uitgang of de S/PDIF / Coaxiale / USB uitgang.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows 10”