Plaats reactie
1
hoi, de titel dekt de lading eigenlijk al.
heb een extern scherm op mijn laptop aangesloten met een hdmi kabel.
nou gaat iedere keer als ik de laptop pak en op mijn schoot zet het (heel even maar soms erg lang) contact verloren, beeld en geluid is dan even weg.
soms gaat ie zelfs erg storen/knetteren, maar dit gebeurt dus enkel als ik de laptop oppak (de hdmi kabel verandert dus van positie in de laptop).
ik wil GEEN draadloze verbinding, dus dat is geen optie.

is er een manier om de hdmi aansluiting stabiel te maken zodat er geen gerommel meer is tijdens bewegen laptop ?

bvd, ben.
3
het is waarschijnlijker dat de poort zelf wat wrakkig is geworden.
hdmi-poorten, usb-poorten ze zijn allemaal gevoelig voor beschadiging door stoten terwijl ze in gebruik zijn en ruw/scheef uittrekken van kabels
4
dat gevoel heb ik ook dat het meer aan de poort zelf ligt, of iig een combi van een slechte poort en slechtere kabels.
zolang de hdmi aansluiting in de laptop totaal niet beweegt (de kabel met hdmi dus) dan doet ie het probleemloos, ga je de kabel op en neer of heen en weer bewegen, dan beginnen de problemen.
dus het werkelijke probleem is hoogst waarschijnlijk dat er TEVEEL speling is in zowel de poort als de kabels zodat de de pooltjes in de hdmi aansluiting niet meer in lijn zijn met elkaar bij beweging.

ik ga maar eens kijken of ik iets tussen de aansluiting kan "wiggen" zodat ie niet meer in de poort zelf kan veranderen van positie.
5
had gehoopt dat er een soort van hardware matige oplossing was om de hdmi aansluiting stabiel/stijf te maken maar blijkbaar is dat er niet.

heb nu een heel dun hout wigje tussen de hdmi aansluiting getikt en tot nu (haha, is net 10 minuten) blijft ie goed en kan ik bewegen wat ik wil met de laptop zonder problemen.
verdient het de schoonheids/ingenerings prijs ? nee, niet bepaald, maar als het blijft werken op deze manier vind ik het prima.
hopelijk is dit wel een lange termijn oplossing, maar dat zie ik dan later wel weer.
als er nog andere (mooiere) oplossingen zijn dan hoor ik het graag.
groet ben.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Hardware & Randapparatuur”