Plaats reactie
1
Op mijn bureaublad heb ik enkele mappen staan. Zijn er 11 in totaal.
In de meeste mappen gebruik in de "normale pictogrammen" en in enkele de "details" weergave.

Nu heb ik ooit ruzie met Windows 7 gehad hierover, die steeds van mening was dat die weergave in mappen veranderd moest worden, tegen mijn zin in. Had iets met geheugen te maken en bugje Windows 7 als ik me het goed herinner.

Sinds Windows 10 geen last meer gehad van dat euvel. Tot vorige week begon het gedoe weer.
Dan wordt bij een aantal mappen de weergave op eens weer op details gezet, terwijl dat op normale pictogrammen stond. Tot frustratie van ondergetekende uiteraard.
In die mappen is verder niets veranderd. Aanwezige zaken daarin worden geupdate maar er is al langere tijd niets nieuws bij gekomen.

Windows heeft die oude bug dus schijnbaar weer terug.

Is er iemand die weet hoe je het voor elkaar speelt dat Windows daar weer met zijn poten vanaf blijft?
Greetings, Black Tiger.
3
Die optie is er alleen voor globaal, niet voor specifieke folders.
De view voor specifieke folders is uiteraard al de manier zoals ik de weergave nu ook gekregen heb zoals ik het wil.

Wat ik wel kan doen is specifiek voor zo'n folder deze met de rechter muisknop -> eigenschappen -> aanpassen en dan deze map optimaliseren voor afbeeldingen bijvoorbeeld.
Maar dat was tot nu toe ook niet nodig.

Ooit heb ik in Windows 7 de BagMRUSize eens hoger gezet, heeft ook geen hol geholpen toen.
Het blijft een vaagheid, blijft lange tijd goed en opeens begint het.

Ik heb ook al gelezen dat iemand het eens gefixed heeft door een systeemherstel te doen naar net voordat het probleem begon. Maar dan weet ik nog steeds geen oorzaak en kan het dus net zo goed de dag er na weer voor komen, dat is voor mij geen oplossing.
Blijft een aparte Windows bug die zich al lang voor doet.

Het rare is dat het nu weer een aantal dagen goed blijf en dan opeens krijgt Windows weer een kuur en staat de weergave weer anders.

P.s. ik heb het voor de zekerheid toch eens geprobeerd... eens zien of het nu langer goed blijft.
Greetings, Black Tiger.
4
Kijk eens bij de volgende twee registersleutels:

Code: Selecteer alles

HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{42aedc87-2188-41fd-b9a3-0c966feabec1}\InProcServer32
HKEY_CLASSES_ROOT\Wow6432Node\CLSID\{42aedc87-2188-41fd-b9a3-0c966feabec1}\InProcServer32
Je ziet hier twee waarden Standaard (REG_EXPAND_SZ) en ThreadingModel (REG_SZ), heeft de eerste waarde het path "%SystemRoot%\system32\windows.storage.dll" of "%SystemRoot%\SysWow64\shell32.dll"? Zie de reactie van PankajSamant bij de volgende link: https://answers.microsoft.com/en-us/win ... 82c594bf00
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
5
Ja die had ik al gezien, maar ik klooi niet graag in het register. Die gaat shell32.dll vervangen door windows.storage.dll en zoiets doe ik niet graag.
Ben even gaan kijken. Bij mij staat bij beide register vermeldingen gewoon windows.storage.dll vermeld. Dus dat lijkt me in orde.
Greetings, Black Tiger.
6
Dit is een bekend probleem zoals ik het kan zien, er kan ook een issue met de SySWoW redirect {CLSID} subkey zijn, of de BagMRU values zoals je al aangaf. Kijk ook eens naar de volgende post op TenForums.
https://www.tenforums.com/tutorials/177 ... -10-a.html

Je kan een back-up van het register eens in Eric Zimmermans Registry Explorer laden en kijken of er wijzigingen in de genoemde sleutels zijn aangebracht.

p.s.
Ik klooi wel graag in het register, uiteraard met de nodige voorzichtigheid... ;D
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
7
Dus jij zegt feitelijk alles naar default resetten en dan opnieuw beginnen met de indeling?
Is ook een optie. Zal er eens over nadenken. :)
Greetings, Black Tiger.
9
Ik heb geen backup van toen bij mijn weten, zou wel nu een backup kunnen maken maar dat heeft dan ook weinig zin of toch?
Greetings, Black Tiger.
13
Ja het is een bekend fenomeen. Maar omdat ik het in W10 niet meer zag gebeuren dacht ik dat men het eindelijk opgelost had.
Vandaag was het weer feest... staan ze weer verkeerd. :'(
Greetings, Black Tiger.
15
Nee dat is me te veel werk, nog even los van het feit dat ik hier geen ander systeem heb.
Er is helemaal niets gebeurt of nieuw geinstalleerd. Het is 's avonds goed en zet je de pc uit. En dan 's middags (in mijn geval) zet je de pc aan en opeens is het anders.
Volgens mij gebeurt het ook wel eens als de pc gewoon aan staat, weet dat niet 100% zeker. Het enige wat ik weet is dat het op een gegeven moment begint en dan kom je er niet meer vanaf, dan blijft het om de zoveel tijd gebeuren.
Greetings, Black Tiger.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows 10”