! In dit forumonderdeel kunnen forumgebruikers alleen op eigen onderwerpen reageren.

1. Voor het verhelpen van problemen met Windows Update zijn vaak meerdere stappen nodig, helaas bestaat er geen all-in-one tool om dit soort problemen op te lossen.
2. Neem a.u.b. nooit instructies van gelijkaardige problemen over, dit kan averechts werken en voor problemen zorgen. Open altijd een eigen onderwerp en volg de daarin gegeven instructies op.
Plaats reactie
1
- Welke versie van Windows is er in gebruik: 11
- Welke virusscanner is er geïnstalleerd: AVG en Malwarebytes maar ook als ik die uitzet blijft het probleem
- Is er VPN-software geïnstalleerd: Ja Ivacy, maar niet actief
- Wanneer ontstond het probleem: (omschrijf het probleem hieronder zo uitgebreid mogelijk). Ik vermoed na het installeren van een preview versie van de cumulatieve update (KB5014668). Update KB5014697 wil ook niet installeren. Verder lijkt de PC gewoon te werken. Een herinstallatie van Windows vanuit Windows werkt niet (wordt teruggedraaid, kan niet installeren. Alle op internet gevonden opties als DSIM en Scannow heb ik al uitgeprobeerd.

Link naar de CBS directory: https://we.tl/t-bPiPaX6xby

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
2
Hallo en welkom op het forum,

2022-07-01 16:18:13, Error                 CSI    0000008c (F) STATUS_SXS_ASSEMBLY_MISSING #13263941# from CCSDirectTransaction::OperateEnding at index 0 of 1 operations, disposition 2[gle=0xd015000c]
2022-07-01 16:18:13, Error CSI 0000008d (F) HRESULT_FROM_WIN32(ERROR_SXS_ASSEMBLY_MISSING) #13263807# from Windows::ServicingAPI::CCSITransaction::ICSITransaction_PinDeployment(Flags = 0, a = Microsoft-Windows-TerminalServices-AppServerClient-Opt-Deployment, version 10.0.22000.653, arch amd64, nonSxS, pkt {l:8 b:31bf3856ad364e35}, cb = (null), s = (null), rid = 'Microsoft-Windows-TerminalServices-AppServerClient-Opt-Package~31bf3856ad364e35~amd64~~10.0.22000.653.d2e2e7c06c39e0dbca382144a7bffe05', rah = (null), manpath = (null), catpath [gle=0x80073701]
2022-07-01 16:18:13, Error CSI = (null), ed = 0, disp = 0)[gle=0x80073701]
2022-07-01 16:18:13, Info CBS Failed to pin deployment while resolving Update: Microsoft-Windows-TerminalServices-AppServerClient-Opt-Package~31bf3856ad364e35~amd64~~10.0.22000.653.d2e2e7c06c39e0dbca382144a7bffe05 from file: (null) [HRESULT = 0x80073701 - ERROR_SXS_ASSEMBLY_MISSING]
2022-07-01 16:18:13, Info CBS Failed to bulk stage deployment manifest and pin deployment for package:Microsoft-Windows-Notepad-System-FoD-Package~31bf3856ad364e35~amd64~~10.0.22000.653 [HRESULT = 0x80073701 - ERROR_SXS_ASSEMBLY_MISSING]

Er is inderdaad iets mis met een eerdere (preview) update.

Upload de COMPONENTS hive.
  • Open de Windows Verkenner en blader naar de map C:\Windows\System32\config
  • Selecteer het bestand COMPONENTS en kopieer dit naar je bureaublad.
    Let op: Indien je een melding krijgt dat het bestand in gebruik is, herstart dan je computer en probeer het nogmaals.
  • Rechtsklik op het bestand COMPONENTS op je bureaublad en kies Kopiëren naar... - Gecomprimeerde (gezipte) map.
  • Upload het bestand COMPONENTS.ZIP naar https://gofile.io/uploadFiles en plaats de downloadlink in het volgende bericht.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
7
Ik heb inmiddels een virtuele machine voorbereid met dezelfde (preview) updates. Wat ik aan de hand van de COMPONENTS hive en de CBS log zie is dat er meerdere Components en Deployments keys ontbreken voor KB5013943 (22000.653).

Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit naar het bureaublad.

Open nu eerst het startmenu en typ het commando CMD en open de opdrachtprompt als administrator.
Kopieer en plak nu de onderstaande commandoregel en druk op enter.

Code: Selecteer alles

reg load HKLM\COMPONENTS %systemroot%\System32\config\COMPONENTS
Voer nu het onderstaande uit.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Kopieer en plak het onderstaande KB-nummer in het invoerveld en klik daarna op de knop Zoeken in register..
    • KB5013943
  • Wacht geduldig tot de scan klaar is.
  • Na de scan wordt het logbestand SearchReg.txt aangemaakt (en geopend) vanwaar FRST64.EXE gestart is.
  • Sluit dit logbestand en upload het naar https://wetransfer.com/ en plaats hier de downloadlink
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
9
Hallo,

Volg de onderstaande instructies om een Afbeelding update van Windows te verwijderen.
  • Open het startmenu en typ vervolgens het commando CMD.
  • Klik vervolgens met de rechtermuisknop op de Opdrachtprompt en klik op Als administrator uitvoeren
  • Kopieer en plak nu de onderstaande commandoregel in de opdrachtprompt en druk op enter.

    Code: Selecteer alles

    wusa /uninstall /KB:5013943
    
  • Indien de melding "De update KB5013943 is niet op deze computer geïnstalleerd." verschijnt, laat dit dan even weten.
  • Wanneer er een andere melding verschijnt maak dan even een screenshot van de melding en upload deze naar www.imgdumper.nl en plaats hier de link.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
11
Dan gaan we de restanten even handmatig verwijderen, voer hiervoor de volgende fix uit.

Start de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool nogmaals.
Let op: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
  • Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  • Dubbelklik op FRST.exe om de tool te starten.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk op de Fix knop
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht..
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
13
Perfect, probeer nu de preview update (KB5014019) te verwijderen.

Volg de onderstaande instructies om een Afbeelding update van Windows te verwijderen.
  • Open het startmenu en typ vervolgens het commando CMD.
  • Klik vervolgens met de rechtermuisknop op de Opdrachtprompt en klik op Als administrator uitvoeren
  • Kopieer en plak nu de onderstaande commandoregel in de opdrachtprompt en druk op enter.

    Code: Selecteer alles

    wusa /uninstall /KB:5014019
    
  • Indien de melding "De update KB5014019 is niet op deze computer geïnstalleerd." verschijnt, laat dit dan even weten.
  • Wanneer er een andere melding verschijnt maak dan even een screenshot van de melding en upload deze naar www.imgdumper.nl en plaats hier de link.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows Update problemen & SFC Scannow corrupties”